Permalänk
Medlem

Bredbandsbolagets 10mbit ADSL

Är det nån som har provat BBB:s 10/1 Mbit ADSL?
Har Telia nu, och det är ju rätt dyrt, men väldigt stabilt.

Undrar bara om det är värt att byta

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Re: Bredbandsbolagets 10mbit ADSL

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Är det nån som har provat BBB:s 10/1 Mbit ADSL?
Har Telia nu, och det är ju rätt dyrt, men väldigt stabilt.

Undrar bara om det är värt att byta

Jag har haft BBB 10 mbits adsl i 5 månader nu och är nöjd, ser inget skäl till varför du ska ha kvar Telias tjänst som är dyrare och sämre. Jag har inte märkt någon större skillnad på pingen i spel mellan de olika leverantörerna men man laddar givetvis ner mycket snabbare, dock så kommer jag inte upp över 850 kb/s men det beror på kopparledningen som är från 70-talet...
Har heller aldrig haft något problem med avbrott eller dyl...

Permalänk
Medlem

Mycket problem blir det...

Bredbandsbolaget och, nu uppköpta, Bostream håller på att försämra sina tjänster genomlag, enligt starka rykten. Prishöjningar verkar inte heller vara uteslutet det kommande året 2005.
TeliaSonera verkar även dom ha sina beskärda problem, men som sagt var svensk politik och näringsliv är inte en bra mix...

Permalänk

En sak är säker om bredbandsbolaget...Jag jobbar där själv... och supporten vi skall ge blir bara sämre och sämre för var dag som går... har modemet sync till stationen så är inte resten våra problem.. typ...
Men jag hjälper mer ändå, så länge kunden inte är arg och otrevlig mot mig personligen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juggernaut
En sak är säker om bredbandsbolaget...Jag jobbar där själv... och supporten vi skall ge blir bara sämre och sämre för var dag som går... har modemet sync till stationen så är inte resten våra problem.. typ...
Men jag hjälper mer ändå, så länge kunden inte är arg och otrevlig mot mig personligen

Låt mig gissa: Outsourcing?

Har ni på eran support tydliga supportramar som beskriver hur långt ni får gå med kunder osv? Eller är det i princip upp till er själva?

Jag antar att BBB supports ledning inte bryr sig om kvalité på samtalen utan endast tänker på kvantiteten samtal man har?, har du upfattat mig korrekt rätt?

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Jag har en kamrat som kör deras ADSL och han har haft drösvis med bekymmer. Anslutningen lägger av, fel på modem, fel på switch i gatan, fel på mycket... Men men billigare är det ju.

Edit: Har fått en förklaring så jag tar bort lite skriverier här dårå

Permalänk

[Off-topic]
Karl-Olov: Ett litet tips, lugna ner dig, du har ju tydligen inte BBB ADSL än så då kanske det är dumt att uttala sig om det;-) Du verkar ju dessutom få BBB via stadsnätet så det har förmodligen ingenting att göra med adsl.
[/Off-topic]

Jag har BBB ADSL 10/1 och det funkar prima, har dött några gånger under våren här men inget man inte kan leva med, var visst en kabel som grävdes av gång så.. Bor ~2600m ifrån telestationen och kommer väl nästan upp i maxhastigheten. Hade BBB lan innan och visst märker man en skillnad i kvalitet på anslutningarna men men.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Svar om Bredbandsbolaget!

Teracom = ADSL/2+. Inget annat. Tragist nog äger de stadsnätet här med.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Nu försöker vi besvara NADs fråga och hålla oss till topic.

Permalänk

dflw: snälla sluta klanka ner på killen tror han rår för hur han skriver ?

Respektera folk istället för vara otrevliga och hjälp dom istället man kan vara kritisk men man ska inte klanka ner på folk hur dom är eller skriver.

tycker dom som inte har läst reglerna kan göra de

http://forum.sweclockers.com/regler.php

fanns en tid då sweclockers var bra men börjar dock bli som sista sovjetunionen med alla regler men är nog bra med tanke på vad allt folk flänger ut sig till höger och vänster och då skapas regler för sätta stopp för sånt.

Karl-Olov nordin önskar dig välkommen och en trevlig fortsättning på forumet i framtiden och hoppas inte allt för många skrämt bort dig.

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk

Svar till Bajkenvraket

Hej!
Bajenvraket. Tack för din kommplemang. Mvh KalleNordin.

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
Låt mig gissa: Outsourcing?

Har ni på eran support tydliga supportramar som beskriver hur långt ni får gå med kunder osv? Eller är det i princip upp till er själva?

Jag antar att BBB supports ledning inte bryr sig om kvalité på samtalen utan endast tänker på kvantiteten samtal man har?, har du upfattat mig korrekt rätt?

Precis...

Permalänk
Medlem

Jag har BBB 10/1. Och det har fungerat klockrent hela tiden. Inte gått ner nån gång vad jag vet. Ett stort minus var dock när vi skulle få det installerat. Det tog nästan 2 månader!

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem

Re: Mycket problem blir det...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TFC2004
Bredbandsbolaget och, nu uppköpta, Bostream håller på att försämra sina tjänster genomlag, enligt starka rykten. Prishöjningar verkar inte heller vara uteslutet det kommande året 2005.
TeliaSonera verkar även dom ha sina beskärda problem, men som sagt var svensk politik och näringsliv är inte en bra mix...

Rykten? spekulera mera....

Permalänk

Svar om Bredbandsbolaget!!!!

Hej!
xeax. Jag kan uppleva som om en del skulle bara skriva lite för myclet skit om Bredbandsbolaget. Men du verkar vara Ärlig, och jag kan tala om för dig att jag kommer att gå ifrån Telia Gruppanslutning Bredband 500 till Bredbandsbolaget den 19 januari 2005 då min bindningstid löper ut samtidigt som min Uppsägning som också löper ut samma dag inkl att det är också blir min Urkopplinsdag denna dag ifrån Telia Bredband AB. Och det blir på en Onsdag Vecka 3 ca. Har du uppfattat mig korrekt rätt? Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna.

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Re: Svar om Bredbandsbolaget!!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karl-Olov Nordin
Hej!
xeax. Jag kan uppleva som om en del skulle bara skriva lite för myclet skit om Bredbandsbolaget. Men du verkar vara Ärlig, och jag kan tala om för dig att jag kommer att gå ifrån Telia Gruppanslutning Bredband 500 till Bredbandsbolaget den 19 januari 2005 då min bindningstid löper ut samtidigt som min Uppsägning som också löper ut samma dag inkl att det är också blir min Urkopplinsdag denna dag ifrån Telia Bredband AB. Och det blir på en Onsdag Vecka 3 ca. Har du uppfattat mig korrekt rätt? Tack på förhand ifrån Karl-Olov Nordin i Herrhagen/Falun i Dalarna.

Hej Karl!

Ser ingen anledning att ljuga eller koka ihop någonting. Men däremot så säger ja som det är när vi skulle bli inkopplade. Hade Telia ADSL 0.5Mbit sedan 2-3 år tillbaks. Det tog väldigt lång tid för BBB att koppla in oss på deras nät. Det berodde på diverse förseningar och att nödvändig utrustning som behövdes inte hade hunnit tillverkats i tid, och således hade blivit restat till leverantören, d.v.s. BBB.
Och då hade redan vårat ADSL abbonemang från Telia kopplats ner, och vi var utan internet väldigt länge. Som kompensation fick vi 3 nummer utav tidningen Internet World. Jippie! ;P

Visa signatur

Veteran

Permalänk

Re: Re: Svar om Bredbandsbolaget!!!!

Hej!
xeax. Jag hoppas att ska bli bätter för min Del. Så för min del så tror inte jag att du ska bli någon försening för min del eftersom att min bindningstid löper ut den 19 januari 2005. Så jag tror inte på någon försening för min del. Men jag är beredd på det värsta om inte det inte stämmer som jag har tänkt mig. Jag avvaktar tills Vecka 2 eller Vecka 3 2005. Vad tror du om in beräkningar Xeax? Har du uppfattat mig korrekt rätt? Mvh KalleNordin.

Visa signatur

Karl-Olov Nordin

Permalänk
Medlem

Jag beställde det för 10 minuter sedan. Får se hur det går..

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Medlem

Har BBB (10/1) nu, hade Xstream innan (2.5/0.75) och jag är väldigt nöjd. Betalar dessutom lika mycket nu som inna fast det är 4ggr snabbare =). Trotts att jag bor 2.2km från min telestation s kommer jag upp i 1.2 Mbyte / sek. ofta...dvs 10Mbit ungefär.

tycker dessutom att supporten är mycket bra. Min lina dog i Lördags, felanmälde det i Söndags. En tekniker ringde mig på Måndagen och sa att det var Skanova som hade gjort något galet och att han hade anmält det till dom. Idag fick jag ett sms där det stod att BBB bad om ursäkt för "ner" tiden och att felet nu var åtgärdat. Är som sagt väldigt nöjd!

Mvh Anders

Visa signatur

Mvh Anders

Permalänk
Medlem

Ja Supporten har jag inget emot heller, förutom då den långa väntetiden innan man kommer fram! (så är det juh överallt) Men dom verkar ha en kunnig personal och trevliga har dom varit som jag snackat med hittills. När jag kör TP test så får jag ung: 6Mbit, och jag bor också ungefär 2km från min station. Och det är jag helt nöjd med. Men ibland så kommer jag upp i 1mb/sec ändå när jag laddar. Det duger gott

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem

Hur kan man få reda på hur långt man har till teleastationen?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Hur kan man få reda på hur långt man har till teleastationen?

Tror du kan ringa och fråga t.ex. BBB. Men en "onlinekoll" vore inte fel.

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Medlem

Dom kan kolla det genom att du ringde och frågar det, det stämmer bra.

Visa signatur

Veteran

Permalänk

mitt bbb 10/1 funkar inte alls bra, tappar syncen asmånga ggr om dan, just nu är de nerstrypt till ~3.5/0.5 och de e stabilare , men man tappar fortfarande syncen ibland.

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Medlem

Om modem tappar syncen ofta brukar det vara gamla ledningar, du får gå ut och dra egna

Jag har själv ingen större erfarenhet med just BBB men är det något jag vet så är det att telia är sämst på alla sätt 99% av gångerna, detta för att de har kvar metaliteten de hade när de var de enda bolaget på marknaden..

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

mm det är säkerligen gamla ledningar, bor i villa där telefonlinan går från en stolpe ute in i huset ,i luften alltså, så de e inte de modernaste.

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Medlem

Jag bor också i villa där linan in i huset går via en telefonstolpe i luften. Men mitt funkar lika bra för det! Enligt Telia så är vi (4st närliggande hus) dom enda i hela området som fortfarande har kvar denna lösning.

Visa signatur

Veteran

Permalänk

Jag har haft BBB fiber, Chello plus och nu BBB adsl...

Jag var nöjd med fiber.. chello dög knappt.. och bbb adsl är hmm.. skit..

för det första tog det de mer än enmånad att koppla in mig efter att de sagt upp mitt chello, det kostade mig ca 2000 kr i modem kostnader. Låt de INTE säga upp ditt gamla abonnemang, betala hellre en månad mer. Sen går adsl uppkopplingen jämt ner o upp, det händer flera ggr dagligen..

Visa signatur

domännamn, webdesign, hosting - Hög kvalité billigt!