Missa inte Amazon Prime Deal Days!

dålig grafikkortskylning = allmänt segt?

Permalänk
Medlem

dålig grafikkortskylning = allmänt segt?

Hej alla glada!

Kan en för långsamt gående grafikkortsfläkt orsaka att datorn blir allmänt seg?

Min grafikkortsfläkt blev för nånmånad sen igensatt av damm, jag gjorde rent den, nu hände det igen och jag har gjort rent den igen... Problemet är bara det att den går märkbart MYCKET långsammare... Kan det va orsaken? Datorn har vart normal ända tills nu, inget är "ändrat" eller vad man ska säga.

Hoppas nån schysst sweclockare kan hjälpa mig!!!

För övrig är det ett GeForce FX 5600 128MB AGP 8X...

Nu låter den mycket också...

Visa signatur

Hej hopp!

Permalänk
Medlem

Det bror väl på hur du har rengjort fläkten...men så länge tempen ligger innom rimliga nivåer ska inte d ha något å göra med hur datorn uppför sig i windows och sånt...det är isf när du spelar

Visa signatur

Dator: 9800X3D @ 5.4 all core, Arctic Freezer II 420mm, Arock x870e Nova, 32gb 6000MHZ CL28 DDR5, Asus RTX 5090 Astral OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

randpetare å damsugare

Visa signatur

Hej hopp!

Permalänk
Medlem

skaffa en temp sensor å sätt på så ser du ju hur varm den blir ligger den runt 50-65 med full load så har du inget å oroa dig för

Visa signatur

Dator: 9800X3D @ 5.4 all core, Arctic Freezer II 420mm, Arock x870e Nova, 32gb 6000MHZ CL28 DDR5, Asus RTX 5090 Astral OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

den e mycke kallare!

Visa signatur

Hej hopp!