Prime Deal Days 2025 – tipsa och fynda med SweClockers

Permalänk
Melding Plague

Prime Deal Days 2025 – tipsa och fynda med SweClockers

Det bästa från Amazons höstrea samlas i Dagens fynd.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas Amazon kan fixa för oss 32" 4K 240Hz OLED skärm för 6000-6500 Sek på Prime Deal Day!

Visa signatur

| 9800X3D | MSI B650 Tomahawk | 2x16 GB 6400 cl36 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 TUF

Permalänk
Medlem

Är prime-abonnent men mina förväntningar är låga, tidigare prime deal days (var det i juli senast?) har varit en besvikelse där inget av det som låg i min "köp senare"-lista var nedsatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyclaw:

Är prime-abonnent men mina förväntningar är låga, tidigare prime deal days (var det i juli senast?) har varit en besvikelse där inget av det som låg i min "köp senare"-lista var nedsatt.

Som talesättet säger, man kan inte göra alla nöjda

Permalänk
Medlem

Amazon har alltid bra reor på Amazonexklusiva produkter som antingen inte säljs i Sverige, eller heller inte säljs till Sverige från andra länders amazonsidor. I övrigt är det lite rea på väldigt mycket under prime days. Så i regel gör man bättre klipp när det inte är prime days. Då kan man åtminstone hitta enstaka produkter till stor rea istället. Något som alltså sällan sker under prime days. Jag blir bara mest irriterad när det blir såpass tydligt att Sverige är ett nedprioriterat land från att tillåtas ta del av bra deals på bra Amazonexklusiva produkter.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Jag tycker deras sida är så dåligt att det är svårt att faktiskt hitta vettiga saker.
Det finns ibland väldiga bra priser. Men att hitta dem själv när man surfar runt på sidan är fasen inte helt lätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toarulle:

Jag tycker deras sida är så dåligt att det är svårt att faktiskt hitta vettiga saker.
Det finns ibland väldiga bra priser. Men att hitta dem själv när man surfar runt på sidan är fasen inte helt lätt.

Syftet är att du ska sitta och scrolla sida upp och sida ned i ditt sökande, och att klicka hem sånt som dyker upp men som du absolut inte behöver. Du letar efter nytt spjällhus till bilen, men plötsligt dyker ett tusen bitars pussel upp till halva priset som du kommer på att du kanske kan ge bort i julklapp. Typ.

Visa signatur

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dawelio:

Som talesättet säger, man kan inte göra alla nöjda

Så är det, men jag hittade verkligen inget vettigt även när jag letade bland alla fynd. De flesta fynden var i stil med 5% rabatt på en pannlampa, storpack våtservetter eller en målarbok. Inga kioskvältare direkt.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör

Jag bröt ut ett par inlägg som inte passar till denna artikel. Vill du diskutera problem med att stänga av Amazon Prime-konto kan du göra det i den nya tråden Svårt att avsluta Amazon Prime-abonnemang.

Permalänk

Jag kan tipsa om att kolla amazon.de under Prime Deal Days, senast så hade de betydligt fler produkter och högre rabatter. Frakten gick på runt 70 kr senast jag beställde därifrån.

Dock så gäller inte Prime-medlemskapet från ditt svenska Amazon-konto så du måste isåfall köpa ett där också. .... EDIT: Jag signade upp för Prime alldeles nyss på tyska Amazon och jag fick det gratis i 30 dagar, så du behöver nog inte ens betala extra för att kunna handla där under Prime Deal Days.

Som andra nämnt tidigare här i tråden så blev jag också väldigt besviken på rabatterna som svenska Amazon hade senast, det allra mesta var typ 5% rabatt, totalt värdelöst.

Visa signatur

STATIONÄRA: NZXT H7 Flow 2024 | MSI B550 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 5700X + Noctua DH-15 | Gainward RTX 3090 Phoenix 24GB | 64GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Be Quiet! Straight Power 12 1000W 80+ Platinum | WD Black SN850X 2TB + WD Green SN350 2TB | 43" Philips The One 43PUS8949 4K/144MHz | Logitech G703 | Logitech MX Keys S | HyperX Cloud III Wireless

LAPTOPEN: Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2x8GB Samsung 5600MHz | WD Black SN850X 2TB + WD Green SN350 2TB | Logitech G703

Permalänk
Skrivet av Skyclaw:

Har märkt på samtliga Prime reor att i princip ingenting av det som redan ligger i köp senare får nedsatt pris.

Något konspiratorisk men känns nästan som att de vet att man fortfarande kommer vara sugen på varorna i ”köp senare” trots att de inte är med på rean 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av favouredhawk:

Jag kan tipsa om att kolla amazon.de under Prime Deal Days, senast så hade de betydligt fler produkter och högre rabatter. Frakten gick på runt 70 kr senast jag beställde därifrån. Dock så gäller inte Prime-medlemskapet från ditt svenska Amazon-konto, så du måste isåfall köpa ett där också.

Blev också väldigt besviken på rabatterna som svenska Amazon hade senast, det allra mesta var typ 5% rabatt, totalt värdelöst.

Det börjar nästan bli dags att sätta upp en tysk brevlåda faktiskt. Jag har gjort det för länge sen men aldrig testat att beställa den vägen. Inte för att slippa moms utan för att kunna beställa överhuvudtaget. Något som borde vara en självklarhet med öppna gränser inom EU. Hade man exempelvis kunnat köpa Mac Mini från tyska Amazon så hade man fått dem till samma pris som de säljs för begagnat i Sverige typ. Och då snackar vi inte bara skillnaden i moms.

Visa signatur