Permalänk
Medlem

Ny hyrdator, datorspecifikation!

Fått ett erbjudande från företaget om ny hyrdator, kolla om det är nåt att ha.

Fujitsu Siemens SCALEO 800XI

Moderkort: MB ATX P4 i915P PCIe RAID GREEN (775 pin)
Processor: Intel Pentium P4 560 3,6 HT 1M 775 Prescott
Cache: 1 MB
Grafikkort: nVidia GF 6800GT (NV45GT) 256 MB, DVI, TV-ut
Ram Minne: 2048 MB (4 x 512 MB,) 400 MHz
Hårddisk: 500 GB HDD SATA 7200rpm (2 x 250 GB HDD)
Tangentbord: Trådlöst Multifunktion Slimline, räckvidd ca 1 meter
Mus: Trådlöst Optisk scrollmus
LAN: 10/100Mbit onboard
Ljudkort: Audigy 2 ZS PCI med frontpanel och fjärrkontroll (Platinum)
Högtalare: Flatpanel Pro med Subwoofer
Modem: K56V90 modem PCI
DVD+RW/R, -RW/R: 4/2,4/8/16/10/40x (Dual Layer)
DVD: 16x
Operativsystem: Windows XP Home edition
Gränssnitt: 1st seriell, 6 st USB 2.0 (4 st bak 2st fram), 2 st Firewire (1st+1 st)
Kortläsare 6-in-1: Se ruta på sidan 5
Diskettstation Ja

LG 19'' TFT-skärm (såg att denna skrämen har 25 ms responstid, fungerar det till spel, t ex doom 3?)

Detta kostar ca 730 kr/mån i 36 månader, dras på brutto lönen (innan skatt).

Visa signatur

Epox 8KHA+ | AMD XP 1600+ | 512 DDR Samsung | Live! 5.1 | PoV Geforce 2 GTS TI | 4 * WD 80 GB (8 MB) | Windows XP Pro

Permalänk
Medlem

En värsting är vad det är

Permalänk

Inga dåliga grejjor det där du

Du kan ju alltid fråga om du får en 19tums värstings crt istället går säkert att fixa

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Medlem

Prestandan är väl bra, men hur en hyrdator/kommundator fungerar i praktiken är en annan sak. Aldrig mer en sådan för mig.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

det är defenitivt inga dåliga grejjer det där du...

Visa signatur

Acer Triton 500 | CPU: Intel 9750H | Ram: 16gb ddr4 2666mhz | Nvme1: Samsung 970 EVO Plus 500gb | Nvme2: Samsung EVO Plus 1TB | Gpu1: Intel UHD 630 | Gpu2: Nvidia RTX2060 Mobile | OS: Arch Linux

Permalänk
Medlem

Det verkar inte vara nåt fel på hårdvaran, det som oroar mig är att skärmen kommer släpa efter. Vill kunna spela doom 3, hl2 och liknande utan problem.

Visa signatur

Epox 8KHA+ | AMD XP 1600+ | 512 DDR Samsung | Live! 5.1 | PoV Geforce 2 GTS TI | 4 * WD 80 GB (8 MB) | Windows XP Pro

Permalänk
Medlem

Det är naturligtvis bra prestanda på dator, nackdelen är att det är fujitsu siemens, fläktarna är högljydda, dom kör maxtor hårddiskar, WD är mer pålitliga, kortläsaren är i mina ögon meningslösa, liksom floppy diskdriven, en extra dvd läsare är oxå onödigt, hade varit bättre med en cd läsare, går ju inte att kopiera filmer från dvd till dvd utan att rippa dom. Sen är det mycket mjukvara att betala för. trådlösa tangentbordet räcker bara 1 meter, betyder att du inte kan ha det i knät när du skriver alltså ingen större mening med trådlöst då utan att kunna flytta det, logitech är bättre, musen är optisk, inte heller nåtot vidare, bättre med intellimus. grafikkortet är riktigt bra, bara ultra som är snabbare inom nvidia familjen, ljudkort är heller inte att klaga på, jag är själv erbjuden paketet, men har beslutat att det inte är värt dom pengarna eftersom det finns för mycket "onödiga" delar på det. hoppas inlägget hjälper dig i ditt val och inte bara sätter tvivel hos dig

Visa signatur

goofer

Permalänk
Medlem

Rejäla grejer iaf Men jag håller med goofer..

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk
Medlem

Häller med rhebb

Visa signatur

_________
"Lagar är till för att brytas..."

Permalänk

Håller med goofer. Sen så vet man juh aldrig hur det här med hem / kommundator funkar . Det har strulat en hel del med våran som vi har och den är ganska mycket slöare än våran andra även fast det är högre prestanda i den .

Visa signatur

/Amd Athlon 1100, Geforce 2 64mb Ti, 1024mb ddr pc2100, 200 gb hd

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att efter 36 månader så får du köpa loss den för marknadsvärdet(ca: 1500kr-3000kr) eller så får du lämna tillbaka den, sen angående priset så beror det på vad du tjänar som avgör vad du betalar för den i slutändan.
Tjänar du under 291.800 kr så pröjsar du ca: 32& skatt (om din kommunalskatt är just 32%), tjänar du mellan 291.800 - 441.300 så är skatten ca: 52% osv.
Så endel betalar i slutändan ca: halva pc:n medans andra betalar mera.
Paketet som du har blivit erbjuden är inte alls dumt tycker jag iaf, har själv blivit erbjuden ett annat paket som jag nog ska anta:

Intel Pentium 4 550, 3,4 GHz
Chipsset Intel i915-P
Cacheminne 1024 kB integrerat
Internminne 1024 MB DDR2 SDRAM (533 MHz)
Minnesplatser 4 st, 2 lediga, max 4 GB
Hårddisk 2 x 160 GB SATA (7200 RPM)
Extra löstagbar hårddisk 160 GB UATA (7200 RPM) Ansluts med USB kabel vid externt bruk
Kortläsare 9-i-1 Kortläsare för nio olika format, SD, MMC, Memory Stick, Memory Stick Pro, Compact Flash, Compact Flash II, IBM Microdrive, Smart Media och XD
DVD 16x
DVD DVD±RW/±R/R9 (2,4x/8x / 4x / 12x / 24x / 10x / 32x max)
Grafikkort nVIDIA GeForce FX6800 PCI-Express
Grafikminne 256 MB
TV-kort Ja, med fjärrkontroll och hårddiskinspelning
Ljudkort Creative Labs SoundBlaster Audigy 2 ZS
Högtalare Labtec Pulse 485, 2 satelliter + subwoofer
Nätverkskort 10/100 Mbit/s Ethernet via RJ45 kontakt (Integrerat)
Modem 56 / 14,4 kbit/s data/fax, ITU V.90/92 (PCI-kort)
Kortplatser 1 ledig PCI, 3 upptagna PCI, 1 ledig PCI-Express x1, 1 upptagen PCI-Express x16
Lagringsplatser 1 ledig 5,25" (externa), 1 ledig 3,5" (extern), 1 ledig 3,5" (interna)
Gränssnitt 2 st IEEE 1394 ("Firewire"), 6st USB 2.0, 1st RJ45, 1 st RJ11, 1 st seriell, 1 st parallell, 2 st PS/2, högtalare, mikrofon samt ljudkontakter på ljudkortet.
TV-utgång S-Video, kabel medföljer ej
Tangentbord Trådlöst med snabbknappar och kontroller
Mus Trådlöst optisk rullmus

Plus en massa programvara, monitor vet jag inte om jag ska köpa.
Detta paket kostar mig 602kr/månad och jag betalar 52% i marginalskatt.

Permalänk
Medlem

Det ä lätt värt att hyra den...en riktig värsting....

Permalänk
Medlem

Well Mr Andersson, have you made your mind up yet!

Visa signatur

goofer

Permalänk
Medlem

Sounds like matrix, whatever

Ja, antingen blir det systemet som är nämnt eller så blir det detta:

(barebone)
Kabinett: New Small Form Factor PC
Moderkort: Compact moderboard
Processor: Intel P4 2,8 GHz Prescott
Cache: 1 MB
Grafikkort: ATI RS350 Onboard chip 128 MB TV-ut
TV Tuner: Ja - Analog PCI kort
Ram Minne: 512 MB DDR RAM
Hårddisk: 200 GB HDD (7200 rpm)
Tangentbord: Trådlöst Multifunktionstangentbord
Mus: Trådlös Optical wheel-mouse
LAN: LAN 10/100, onboard
Ljudkort: 6-kanaligt 5.1 ljud integrerat
Modem: Modem K56V90
DVD+RW/R , -RW/R:
+ och - standard DVD-Brännare: DVD+R/RW & DVD-R/RW
Läs hastighet: DVD: 12x, CD: 40x,
Skriv hastighet: DVD-R: 8x, DVD-RW: 4x, DVD+R: 8x,
DVD+RW: 4x, CD-R: 32x, CD-RW 16x
Operativsystem: Microsoft XP Home Edition Sv
Gränssnitt: 2st USB 2.0 bak, 2 st USB fram, 1st Seriell, 1st SP/Dif, 1st AM/FM anten, 2st Firewire IEEE 1394 Fram, 1st Microfon, 1st Hörlurar
Kortläsare 6-in-1: Se ruta på sidan 5

LG 30'' TFT-skärm (!)

Skärmtyp: Flatron 30' Wide TFT, Super-IPS
Betraktningsvinkel H°/V°: 170/170
Rek upplösning analog: 1280x768@60Hz
Rek upplösning digital: 1280x768@60Hz
Kontrast: 350:1 450
Ljusstyrka cd/m2:
Gränssnitt analog: 15-pin mini D-sub,
Gränssnitt digital: Video: Composite RCA, S-Video,
2xComponent (HDTV+DVD), Audio: Speakers Out, Audio In, Audio Out
DVI-D

Creative P5800 5.1

833 kr/mån brutto

Visa signatur

Epox 8KHA+ | AMD XP 1600+ | 512 DDR Samsung | Live! 5.1 | PoV Geforce 2 GTS TI | 4 * WD 80 GB (8 MB) | Windows XP Pro

Permalänk
Medlem

inte "detta" den var tråkig i jämförelse...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av goofer
Det är naturligtvis bra prestanda på dator, nackdelen är att det är fujitsu siemens, fläktarna är högljydda, dom kör maxtor hårddiskar, WD är mer pålitliga, kortläsaren är i mina ögon meningslösa, liksom floppy diskdriven, en extra dvd läsare är oxå onödigt, hade varit bättre med en cd läsare, går ju inte att kopiera filmer från dvd till dvd utan att rippa dom. Sen är det mycket mjukvara att betala för. trådlösa tangentbordet räcker bara 1 meter, betyder att du inte kan ha det i knät när du skriver alltså ingen större mening med trådlöst då utan att kunna flytta det, logitech är bättre, musen är optisk, inte heller nåtot vidare, bättre med intellimus. grafikkortet är riktigt bra, bara ultra som är snabbare inom nvidia familjen, ljudkort är heller inte att klaga på, jag är själv erbjuden paketet, men har beslutat att det inte är värt dom pengarna eftersom det finns för mycket "onödiga" delar på det. hoppas inlägget hjälper dig i ditt val och inte bara sätter tvivel hos dig

Jahapp, Sitter o skriver på en Personal PC från Siemens(Scaleo 800IX)

Som du vet har dom olika kofigurationer.

Jag har då WD 250GB x 2 -

Kortläsaren är riktigt bra, tar 2 sek att överföra 64MB bilder istället för 1min via usb.

Hur man än vrider o vänder på det så är det förmånligt att köpa personalPC.

Nu sitter kah och skriver 4meter ifrån skärmen med det trådlösa tangentbordet(hoppas att jag stavar rätt, ser inte vad jag skriver men det verkar fungera).

Cpufläkten låter mycket, väldigt mycket.

Mvh dabean

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morsbo
Kom ihåg att efter 36 månader så får du köpa loss den för marknadsvärdet(ca: 1500kr-3000kr) eller så får du lämna tillbaka den, sen angående priset så beror det på vad du tjänar som avgör vad du betalar för den i slutändan.
Tjänar du under 291.800 kr så pröjsar du ca: 32& skatt (om din kommunalskatt är just 32%), tjänar du mellan 291.800 - 441.300 så är skatten ca: 52% osv.
Så endel betalar i slutändan ca: halva pc:n medans andra betalar mera.
Paketet som du har blivit erbjuden är inte alls dumt tycker jag iaf, har själv blivit erbjuden ett annat paket som jag nog ska anta:

Intel Pentium 4 550, 3,4 GHz
Chipsset Intel i915-P
Cacheminne 1024 kB integrerat
Internminne 1024 MB DDR2 SDRAM (533 MHz)
Minnesplatser 4 st, 2 lediga, max 4 GB
Hårddisk 2 x 160 GB SATA (7200 RPM)
Extra löstagbar hårddisk 160 GB UATA (7200 RPM) Ansluts med USB kabel vid externt bruk
Kortläsare 9-i-1 Kortläsare för nio olika format, SD, MMC, Memory Stick, Memory Stick Pro, Compact Flash, Compact Flash II, IBM Microdrive, Smart Media och XD
DVD 16x
DVD DVD±RW/±R/R9 (2,4x/8x / 4x / 12x / 24x / 10x / 32x max)
Grafikkort nVIDIA GeForce FX6800 PCI-Express
Grafikminne 256 MB
TV-kort Ja, med fjärrkontroll och hårddiskinspelning
Ljudkort Creative Labs SoundBlaster Audigy 2 ZS
Högtalare Labtec Pulse 485, 2 satelliter + subwoofer
Nätverkskort 10/100 Mbit/s Ethernet via RJ45 kontakt (Integrerat)
Modem 56 / 14,4 kbit/s data/fax, ITU V.90/92 (PCI-kort)
Kortplatser 1 ledig PCI, 3 upptagna PCI, 1 ledig PCI-Express x1, 1 upptagen PCI-Express x16
Lagringsplatser 1 ledig 5,25" (externa), 1 ledig 3,5" (extern), 1 ledig 3,5" (interna)
Gränssnitt 2 st IEEE 1394 ("Firewire"), 6st USB 2.0, 1st RJ45, 1 st RJ11, 1 st seriell, 1 st parallell, 2 st PS/2, högtalare, mikrofon samt ljudkontakter på ljudkortet.
TV-utgång S-Video, kabel medföljer ej
Tangentbord Trådlöst med snabbknappar och kontroller
Mus Trådlöst optisk rullmus

Plus en massa programvara, monitor vet jag inte om jag ska köpa.
Detta paket kostar mig 602kr/månad och jag betalar 52% i marginalskatt.

Precis en sån har jag också fått erbjudande om, fast jag kan inte välja bort skärmen, den ingår oavsett. De drar då istället 642:- på bruttolönen. Fast min gräns är lägre vad det gäller marginalskatten, dock 251 laxar och jag vette fasiken om jag tjänade det då -01 Nåt jag måste ta reda på. Jag skickade ett mail till atea med lite frågor vad det är för märke på diskar minne etc etc, det enda de kunde svara på rak arm var att dvd kokaren klarar double layer. De vidarebefordrade dock mitt mail till hp, vi får se vad de säger.
De har till den 4/10 på sig att svara, sen måste jag bestämma mig!

tycker dock att de som pröjsar högre marginalskatt inte behöver tänka på saken så mycket, det är värre för de som pröjsar vanlig skatt runt 30-32,5% då blir den klart dyrare.

Visa signatur

Jag har konverterat till Macismen och där tänker jag förbli.

Permalänk
Medlem

Puta det systemet har min familj blivit erbjuden.. Fast den kommer att bli min efter en lyckad deal :).. Fick välja på den eller en dator får 10000kr. Gissa vilken jag valde

Permalänk
Medlem

dabean, rätt det finns olika konfigurationen, men då jag arbetar för samma företag som Mr anderson, (you may call me Neo) så gav jag kritik för dom produkterna som ingick i "vårt" erbjudande. Du verkar ha fått ett bättre, jag får byta jobb........

Visa signatur

goofer

Permalänk
Medlem

Vilken ångest! Så svårt att välja. Hade det varit en snabbare skärm på prestanda datorn (3,6 Ghz) så skulle valet varit lätt. Nu är det en långsam skärm som är på 25 ms (19"), 17" skrämen är på 12 ms!

Visa signatur

Epox 8KHA+ | AMD XP 1600+ | 512 DDR Samsung | Live! 5.1 | PoV Geforce 2 GTS TI | 4 * WD 80 GB (8 MB) | Windows XP Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13engt
Puta det systemet har min familj blivit erbjuden.. Fast den kommer att bli min efter en lyckad deal :).. Fick välja på den eller en dator får 10000kr. Gissa vilken jag valde

Det är bara att gratulera till "nedkomsten" i såna fall
Jag hinner nog bestämma mig 50 gånger innan den 4/10...

Visa signatur

Jag har konverterat till Macismen och där tänker jag förbli.

Permalänk

Säkert en häftig burk, men jag är alltid skeptisk till märkesdatorer och personalköp, med bruttolöneavdrag. Varför?

En märkesdator är ofta "död" efter ett par - tre år. dvs omöjlig att reparera / uppgradera. Ett färskt exempel: Har en Compaq 800MHZ, som jag fick gratis, med krachad hårddisk. Duger som surfdator om man byter disk tänkte jag, men det går inte... dvs finns inte tillräckligt små diskar att köpa längre, och för att hålla uppe nyförsäljningen, så släpper man inga biosuppgraderingar. (Jo jag vet att det finns lösningar, med diskhanteringsprogram eller extra kontrollerkort, men datortillverkaren vill uppenbart inte att man ens ska försöka reparera) Jo förresten, Compaq själva säljer diskar! Dom vill ha 2.600 för en 12 GB. Impad?

Personalköp - ofta dyrt. 736:- x 36mån = 26.280:- plus minst 10.000:- om man vill köpa lös den. Om tre år har man då att välja på: Betala dyra pengar för en dator som förmodligen känns gammal när den dagen kommer, alternativt att bli helt utan dator, när man lämnar tillbaka den.

Kolla med någon datorbyggare, vad du får för samma pengar, och kolla vad dom har för typ av finansiering, alt. ring själv ett leasingbolag, och kolla vart månadskostnaden hamnar. Har själv hjälpt en del privatpersoner till leasingkontrakt med vettig månadskostnad och LÅGT restvärde (1%)
När man räknat på leasing, och jämför med att du med bruttolöneavdrag dessutom förlorar i ev sjukpenning och pensionspengar, så har det varit en bra affär.

Permalänk
Medlem

Det är mycket dator för pengarna men tänk på att det är trots allt OEM, dvs nedklockat grafikkort (den sk GTO antagligen) och CL3-minnen och så vidare.
Men de är ändå bra (Min PC är en halvår gammal0 Scaleo 800), inte högljud. Jag har iofs P4 Northwood som kräver mindre kylning.

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasseinorr
Säkert en häftig burk, men jag är alltid skeptisk till märkesdatorer och personalköp, med bruttolöneavdrag. Varför?

En märkesdator är ofta "död" efter ett par - tre år. dvs omöjlig att reparera / uppgradera. Ett färskt exempel: Har en Compaq 800MHZ, som jag fick gratis, med krachad hårddisk. Duger som surfdator om man byter disk tänkte jag, men det går inte... dvs finns inte tillräckligt små diskar att köpa längre, och för att hålla uppe nyförsäljningen, så släpper man inga biosuppgraderingar. (Jo jag vet att det finns lösningar, med diskhanteringsprogram eller extra kontrollerkort, men datortillverkaren vill uppenbart inte att man ens ska försöka reparera) Jo förresten, Compaq själva säljer diskar! Dom vill ha 2.600 för en 12 GB. Impad?

Personalköp - ofta dyrt. 736:- x 36mån = 26.280:- plus minst 10.000:- om man vill köpa lös den. Om tre år har man då att välja på: Betala dyra pengar för en dator som förmodligen känns gammal när den dagen kommer, alternativt att bli helt utan dator, när man lämnar tillbaka den.

Kolla med någon datorbyggare, vad du får för samma pengar, och kolla vad dom har för typ av finansiering, alt. ring själv ett leasingbolag, och kolla vart månadskostnaden hamnar. Har själv hjälpt en del privatpersoner till leasingkontrakt med vettig månadskostnad och LÅGT restvärde (1%)
När man räknat på leasing, och jämför med att du med bruttolöneavdrag dessutom förlorar i ev sjukpenning och pensionspengar, så har det varit en bra affär.

Du verkar veta vad du pratar om!

Som i mitt exempel.

673x36=24228 För sys 1 i sign med 17" plattskärm och en multifuntionsskrivare samt en massa programvaror och 3års garanti!

Jag hamnar precis strax över gränsen där marginalskatten slår in så jag räknar lite lågt med 40% marginalskatt.

24228x0.6=14536:- + att jag får lösa ut den om 3 år, och dom tidigare personalköpen har blivit utlösta för 1500:- , ungefär vad man betalar för en 3 år gammal dator.!

14536+1500=16036:-

Jag vill gärna att du visar mig var jag kan hitta en sådan dator på nån nätbutik för dom pengarna.!

Mvh dabean

Permalänk
Medlem

Det blir svårt att slå en hyr-PC då man får dra av skattesatsen. Finns inga erbjudanden som kan ändra på det idag, och det gäller nästan även om man inte kan uppgradera datorn efter.
Om 3 år är det dags att byta dator oavsett, då datorer är en färskvara. Försöker den man hyr av ta en massa pengar för datorn, lämna tillbaka den och tvinga på dom stackarna hanteringskostnaden istället. Finns ingen bättre hämnd.

Jag har precis beställt en bärbar dator från Dell, även det företagsköp. Man får ett mycket bra erbjudande, och sedan får man dra av skattesatsen på priset tillslut i alla fall.

Sedan kan man lägga ett ord i debatten om att det inte skulle gå att uppgradera datorerna. Detta stämmer för de äldre datorerna som man köpte från Dell/Compaq/Siemens/HP... men idag så skall det fungera. Satte själv i ett nytt grafikkort och en extra HDD åt en vän till mig strax innan sommaren i en hyr-PC, och det fungerade felfritt.

(månadskostnad)*36*(marginalskatten)/100 + (1000 till 3000)

Du kommer inte att få en likvärdig dator idag eller imorgon för det priset.

(Kan lägga till att jag beställt denna dator via företagserbjudande.

MODELL Dell | Latitude X300
PROCESSOR Intel® Pentium® M 738 low-voltage processor [1.40GHz, 2 MB L2 cache, 400MHz FSB]
CHIPSET 855GM
MEDIABASE Ja
BILDSKÄRM 12.1" XGA+ upplösning 1024x768
HÅRDDISK 60 GB EIDE [5400RPM]
DISKETTSTATION Ja, extern USB
RAM-MINNE 640MB [512MB 266MHz DDR SDRAM + 128MB "basminne"]
OPTISK ENHET Extern 8xDVD+RW “dual layer”
GRAFIKKORT Intel® 855GM UMA integrerad grafik
LJUDKORT AC '97-ljud med full duplex
HÖGTALARE Interna, stereo
MODEM Integrerat 56 k V.92 modem
NÄTVERKSKORT Integrerat 10/100 Mb Ethernet nätverkskort
TRÅDLÖST NÄTV Integrerat Dell Wireless 1350 802.11B/G 54Mbps
BLUETOOTH Ja,Integrerat
TANGENTBORD Inbyggt
MUS Integrerad styrplatta samt extern Dell optisk Mus
OPERATIVSYSTEM Microsoft® Windows® XP Home Edition, Svensk
PROGRAMVARA Microsoft® Office Standard Edition 2003,Svensk (Word/Excel/PowerPoint/Outlook)
+lite annat gojs som är bortredigerat av mig

TEKNISK SPECIFIKATION
Mått 19,8-24 mm (höjd) x 275 mm (bredd) x 233,6 mm (djup)
VIKT 1,32 kg
BATTERI Smart Advanced Lithium-Ion batteri (4 celler)
MAX RAM 1 GB 266 MHz DDR SDRAM (PC2100)
MINNESPLATSER 1 minnesplats på moderkortet
PORTAR 1 st D/Bay connector (inklusvie 1 x USB 2.0), 1 st USB 2.0, 1 st 1394-port, 1 st VGA, 1 st hörlurar, mikrofon, 1 st infraröd port, 1 st RJ-11, 1 st RJ-45
KORTPLATSER 1 st PC card kortplats för typ 2, 1 st SD-minneskortplats

och då känner jag mig inte missnöjd. Bara längtar tills jag får den!)

Visa signatur

Asus UL30VT
Server: core2duo E4400, 2GB RAM, 4x500GB raid 5 + 2x200GB HDD.

Permalänk
Medlem

Sitter här på en compaq från Atea presale. Atea är riktiga pundhuvuden vad gäller support osv, inget att lita på där. Men du får schyssta försäkringar, slå sönder datorn och dom byter ut den gratis - utan att knussla.

Levererade försent gjorde dom, skulle ta 3 månader att få datorn, tog 4-5.

Compaq går att uppgradera. Dom använder inte egna special minnen längre. Jag kan stoppa i extra hd's mm och byta ut grafikkort.

Min compaq funkar riktigt bra faktiskt! Bättre än de flesta av mina polares datorer, men sen vet jag hur man tar hand om datorn också ;). Har inte formaterat den på snart 2 år, inget som fungerar dåligt på något vis för det.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Fan vad mycket olika konfigurationer och märken som erbjuds som personalköp. I Kalmar får man nedanstående paket för 277kr / månad i nettoavdrag.

SKÄRMEN
Namn Philips 190S
Display 19-tums SXGA TFT-LCD
Mått Bredd: 425 mm Djup: 235 mm Höjd: 423 mm
Rekommenderad upplösning 1280 x 1024
Svarstid 12 ms
Emissionsstandard TCO 03
Contrast ratio 500:1
Ljusstyrka 250
Dot/horisontell pitch 0,294/0,294
Videoanslutningar D-sub

DATORN
Namn Network Titan 4000 med Silent Kit
Kabinett Miditower ATX / 440x180x460 mm (DxBxH)
Silent Kit Sänker datorns ljudnivå
Nätaggregat 350W, PFC, temp.styrd
Chipset Intel 915P
Processor Intel Pentium 4, 540 3,2 Ghz
Minne 2048MB DDR400 (4xDIMM)
Grafik NVIDIA GeForce PCX-6800GT, 256MB, TV-Out, (PCI Express)
Ljud Audigy LS 5.1
Optisk enhet DVD-ROM 16X/48X och DVD+/-RW Dual Layer
Kortläsare 11 i 1 – Kortläsare
Lan 10/100/1000 Mbits m. Wake-On-Lan
Modem Internt 56K
Hårddisk 500Gb, 7200rpm, SATA (2 stycken á 250Gb)
Kortplats lediga 0 x PCI, (totalt 4 x PCI, 1 x PCIe 1 x PCIe 16x)
Expansion 1 x 5,25" och 1 x 3,5" lediga
Diskettenhet 3,5" 1.44M
Tangentbord Logitech
Mus Logitech/Optisk mus
Högtalare Subwoofersystem Creative Inspire P380 2.1
USB 2.0 7 st, varav 2 st på fronten samt 1 i kortläsaren
Firewire 1394 2 st

Visa signatur

jerka

Permalänk
Medlem

Har personligen fått detta erbjudandet:

Stationär hem-PC ”Avancerad”
Fujitsu Siemens Scaleo T
Processor: Intel Pentium 4 550
3,4 HT, 1MB ,775 , Prescott
Moderkort: Grönt moderkort med
INTEL i915P/ICH6R
Ram minne: 1024 MB DDR RAM
400 MHz (2 st 512 MB)
Hårddisk: 320MB Raid (2st 160GB SATA)
Grafikkort: 256 MB DDR ATI Radeon
X800XT, VIVO, DVI, Tv-out, PCI Express
Ljudkort: Soundblaster Audigy 2 ZS
Högtalare: Ja
FireWire: Ja (2st uttag en fram och en bak)
DVD: 16x
DVD brännare: Dual DVD burner(plus &
minus format, 8x double layer)
USB 2.0: Ja(6st, två fram + fyra bak)
Mediabay CardReader: 11 st olika
minnestandards: SD (Secure digital memory
stick), MMC (MultiaMedia Card), CF
(Compact Flash), MS (Memory Stick), IBM
(Microdrive and compatible) och SM (Smart
Media memorycard) mm
Modem: K56V90
Nätverkskort: 10/100 , onboard
WLAN: 802.11 g
Extern diskettstation/kortläsare -USB
Spelkupong: 3 valfria spel av 10 alternativ
Tangentbord: Trådlöst tangentbord
Mus: Optisk scrollmus

458 kr/månad, brutto. Skärm finns som tillval

Känns väldigt lägligt att slå till med tanke på att mitt grafikkort precis pajat samt att jag hade tänkt att uppgradera i Januari, som vissa har nämnt så är en hel del av grejerna onödiga, brukar det gå att modda dem lite eller? Och hur mycket brukar det kosta att köpa loss dem senare?