Ancient Ones i nightmare Diablo 2 (BILDER)

Permalänk
Medlem

Ancient Ones i nightmare Diablo 2 (BILDER)

jag har nu kommit till the Ancient Ones med min Paladin i nightmare och jag känner att det är helt omöjligt att lyckas att döda dom

vilken ska man döda först??

någon speciell strategi??

vad är bra resist???

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk

shit grabben du suger ju .. det du kan göra är att be någon bättre gubbe om hjälp!

Permalänk

en bra grej kanske skulle varit att skaffa bättre saker
, kanske försöka få tag i några charms, med extra poisondmg eller nåt, eller om det är online är det bara säga till mig så kan jag hjälpa dig att döda dom mitt account är RavenBIA

Visa signatur

AMD Athlon 64 FX-53 2.4 GHz 1 MB | MSI K8N NEO2 Platinum-54G | 200GB western digital | Ati Radeon9800Xt 256 | Crucial PC4000 BallistiX DDR 1024MB |

Permalänk
Medlem

hur får jag tag i bättre föremål??
ok jag ska spara på mina charms

det är single player

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk

ja, andariel, mephisto brukar väl kunna droppa rätt bra saker, i alla fall på hell, men prova döda dom några gånger, för svärdet du har nu är nog mer som ett sorc vapen än paladin, och kanske skaffa en annan merc kanske en med ice attack som slöar ner dom lite, men försök döda den som ger mest skada först

Visa signatur

AMD Athlon 64 FX-53 2.4 GHz 1 MB | MSI K8N NEO2 Platinum-54G | 200GB western digital | Ati Radeon9800Xt 256 | Crucial PC4000 BallistiX DDR 1024MB |

Permalänk

snälla snälla.... Du har en bra gubbe kanske lite dåligt med dmg men det är bara att locka ut dom en och en å puckla på dom Det ska nog inte vara något problem!

Visa signatur

Piteborna äro djärva och starka män som dödar björnar och annat med bara händerna. De är ett vilt och trotsigt släkte, ättlingar till de grekiska gudarnas giganter - Petrus Stecksenius-Graan 1731

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johan866
hur får jag tag i bättre föremål??
ok jag ska spara på mina charms

det är single player

Varför skriver du inte i Diablo II tråden som andreasdr gjorde?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Ett råd är att döda mephisto några gånger eller andariel för att få lite bättre eq!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Ett råd är att döda mephisto några gånger eller andariel för att få lite bättre eq!

ok ska pröva återkommer med resultat

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Medlem

skaffa dig ett party, och låt dom göra jobbet :). Ser att du har lagt lite på energy ... helt onödigt.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

Resistanserna var väl inte så lysande. Har 64-75-75-36 med en sorceress, kan fixa 75-75-75-75 med perf diamond i skölden (är på hell)

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gwingis
skaffa dig ett party, och låt dom göra jobbet :). Ser att du har lagt lite på energy ... helt onödigt.

Läs HELA tråden? Singleplayer. Svårt att skaffa ett party i singleplayer.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Det som gäller är att hitta några saker på Mephisto, Diablo eller Andariel. Annars kan du ju skapa ett runord : http://www.diabloii.net/items/runes/runewords-weapons.shtml

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Läs HELA tråden? Singleplayer. Svårt att skaffa ett party i singleplayer.

oj, förlåt

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk

Ni som aldrig kört singel ska inte snacka om att det är så lätt för det kan jag tala om att det inte är.
Som de andra sa skulle jag köra meffiruns eller andyruns. Blir det för långtråkigt kan levling i isgrottorna vara bra. Var det jag fick göra med min Barbar första gången jag körde Diablo LoD. Då hade jag aldrig kört på internet och viste inget om mf...

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte sådär jätteinsatt i diablo2, var väl nått år sen jag spelade, men gör du inte lite väl dåligt med skada?
Jag gjorde dubbelt så mkt med en level ~30 har jag för mig.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk

lite lifesteal så brukar det lösa sig ganska bra med zeal ...

Permalänk
Medlem

tips är att skaffa ca 1600+ AC MINST! du blir ju inte en utmaning ens för dom!

Permalänk
Medlem

du har tagit alldeles för mkt energy och dex, hade du satsat det på vitality istället så hade du haft en chans iaf

EDIT: Försök ta dom en och en, brukar vara lättare.

Visa signatur

Life sucks.. Then you die.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att dina skills har "vita" namn; vilken version kör du? Ganska vitalt för att veta vilka strategier som är bäst, heh. Speciellt i singleplayer. Minns att min lvl54 necro fick fett spö i Nightmare act3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kidd
Med tanke på att dina skills har "vita" namn; vilken version kör du? Ganska vitalt för att veta vilka strategier som är bäst, heh. Speciellt i singleplayer. Minns att min lvl54 necro fick fett spö i Nightmare act3.

jag kör lod 1.10

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Medlem

Fixa ett större bälte med fler hållare, ovärderligt när det börjar gå åt potions i heta strider.

Kör några rundor till Ancients utan att aktivera dem, och släng ut en massa health potions i grupper på marken. Sen när du slåss och har använt upp några så kan du snabbt springa undan och enkelt fylla på ditt bälte med dem.

Du har satt för mycket på Energy och för lite på Vitality. Du har alldeles för få charms!

Permalänk
Avstängd

Jag ser att du använder bågskytt som med hjälpare, det är inte den bästa precis. Jag kan erkänna att den kan vara bättre med vissa karaktärer. Jag använde den tillsammans med Necromancern + Clay Golem + Amplify + Bonespear.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Har du originalspel ska du givetvis spela ladder johan. Om du gör det så viska till *Ohrstrom ska jag se till att du får lite prylar att börja med.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ohrstrom
Har du originalspel ska du givetvis spela ladder johan. Om du gör det så viska till *Ohrstrom ska jag se till att du får lite prylar att börja med.

jag har inte spelat ladder men jag kanske ska börja

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johan866
jag har inte spelat ladder men jag kanske ska börja

Mycket roligare, man kan byta till sig saker så man inte behöver spela med skräp, plus att man kan levla fortare, och hjälpas åt med saker.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ohrstrom
Mycket roligare, man kan byta till sig saker så man inte behöver spela med skräp, plus att man kan levla fortare, och hjälpas åt med saker.

nu har jag en paladin lv1 på ladder

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johan866
nu har jag en paladin lv1 på ladder

Vet duhur du ska specca honom? hur du ska placera ut skills och sånt, eller kör du lite som du känner? du kan viska mig på *ohrstrom

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem

Han som kastar yxor först (minst liv)
Sen han som hoppar(Skadar minst)
Och sist han som gör wirvelvind ( Minst def)

Visa signatur

Master of Disaster

Permalänk
Medlem

Tror han klarat uppdraget för rätt länge sedan då tråden är över 8 månader gammal.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE