Permalänk
Medlem

Astaro

Någon som kan denna router disten utantill?

Jag ska sätta upp en ssl el tsl ftp.. ssl eller tsl beror på vilken som är enklast och fungerar bäst gällande säkerhet osv..

nu till frågan.. någon som vet vad jag ska ställa in i brandväggen?
jag måste erkänna att detta är inte alls mitt område och jag kan gärna behöva en liten genomgång eller lite mer detaljerat gällande inställningar..

Astaro 5
ftp programmet kör jag på en xp burk
Serv-U använder jag som ftp server

Jag har dynamisk ip nr och det har jag ställt in i Serv-u
jag kommer åt ftp internt men ej utifrån
kör jag clarkconnect eller smoothwall så kommer andra åt mig utigfrån men då med vanlig ftp.. har inte provat ssl/tsl på smoothwall eller clarkconnect..

Och personerna i fråga har bockat i att det är en ssl ftp vilket är det enda jag provat.. dom har haft samma inst i flashfxp som jag när jag connectar och även bockat i att ftp sitter bakom en nat osv osv men nada så där måste vara nått jag missat i konfigurationen av astaron men vad?

Har en no-ip adress som andra utifrån kan pinga mig om ja stänger av icmp protection i astaron....
Jag ser även i astaro loggarna att den o den personen har "försökt" koppla upp sig på ftpn men dom kommer inte så långt..

Har tagit bort alla inställningar jag hade så jag kan börja om från början..

https://demo.astaro.com/ <---- här finns en demosida där man ser hur gränssnittet ser ut.. admin/admin som anvnamn och lösen..

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

Det verkar ha mer med UNIX än med uppkoppling att göra, så jag lägger den här.

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem

http://www.astaro.org/ubbthreads.php
finsn det mesta på astaros eget forum bara att söka

Visa signatur

Macbook Air 13" (2012)

Permalänk
Medlem

kör 4:an atm. sist jag kollade på demon va den baserad på 4:an....så jag vet inte exakt hur den ser ut.

antar att du har redirectat de portar du ställt in i ftp servern..

har du provat om det funkar utan ssl/tsl? vore bra o börja där så du vet att astaron är ok.

Permalänk
Medlem

wisdom Jag har redan kollat på deras forum men som jag skrev så behöver jag en utförligare beskrivning då jag inte är så "high" på detta området...

lamm Jag har iof inte prova med standard ftp så "i´ll give it a shot"

Ill be back with more results... men de e bara till att mata på med "feedbacks/comments/suggestions" då va

edit forfarande samma fel.. dvs andra kan inte connecta till mig via vanlig ftp (port 21)
det är nån skitinställning jag har missat men om någon kunde guida mig till de så vore de kanon.