Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av l-boy
Bara 1an och 2an. Men det är dom bästa. Speciellt 1an.

http://www.scummvm.com/compatibility.php

Curse of mokey island funkar också. Det är väl 3an?

Raksol: //Nån som vet varför PicoDrive emulatorn hänger sig när jag försöker spara (save state) ?//

Picodrive är i alpha stadie och inte så pålitligt. Jag rör det inte med tång förens det blivit bättre.

Visa signatur

Fleischer

Permalänk
Avstängd

En annan sak... finns det något "skrivövningsprogram" för teckenigenkänning? (PHU långa ord)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
skämtar du?

Man kan prata i luren vanligt/högtalar tel i lur/sladd headset/blåtand hedset= 4alternativ

Okej bra, hade nämligen en telefon för längesen som det bara gick att prata i headset med

Permalänk

Funkar för mig med

Visa signatur

Fleischer

Permalänk
Medlem

En till sida med spel, ringsignaler och skärmsläckare, gratis också tror jag. Sen fanns det ju lite på CD:n man fick med också, lite teman och sånt.

http://www.zedge.no/?side=phones&id2=-1&id=204&b=0

Går man in på Mitt 3, spel så finns det några gratisspel där man kan dra ner också.

När jag kopplar upp så står det "gprs" tycker det verkar märkligt för telefonen kör ju med 3g ? alltid när jag går till webläsaren den där "tresymbolen" så är den alltid uppkopplar, lite oroande kanske tickar iväg pengar. Mitt i allt hade jag bara kvar 20 kronor :\

MMS tar enorm tid att få, en polare skickade ett och jag fick det först efter 5 timmar :\

Vad emulerar picodrive? Finns det någon Xbox emulator eller Ps2 emulator?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
En till sida med spel, ringsignaler och skärmsläckare, gratis också tror jag. Sen fanns det ju lite på CD:n man fick med också, lite teman och sånt.

http://www.zedge.no/?side=phones&id2=-1&id=204&b=0

Går man in på Mitt 3, spel så finns det några gratisspel där man kan dra ner också.

När jag kopplar upp så står det "gprs" tycker det verkar märkligt för telefonen kör ju med 3g ? alltid när jag går till webläsaren den där "tresymbolen" så är den alltid uppkopplar, lite oroande kanske tickar iväg pengar. Mitt i allt hade jag bara kvar 20 kronor :\

MMS tar enorm tid att få, en polare skickade ett och jag fick det först efter 5 timmar :\

Vad emulerar picodrive? Finns det någon Xbox emulator eller Ps2 emulator?

^ Du driver med oss va?! Xbox, PS2 emulator! Hur skulle mobilen klara det?!

Visa signatur

Fleischer

Permalänk
Korsordsguru
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeax
http://www.pdaphonehome.com/forums/showthread.php?s=&threadid... nån som testat om det funkar ?

Kan testa det nu, hoppas inte telefonen dör eller något bara.

midiland: PicoDrive emulerar Sega MegaDrive.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
Kan testa det nu, hoppas inte telefonen dör eller något bara.

midiland: PicoDrive emulerar Sega MegaDrive.

Du behöver inte lägga in nåt på mobilen så det är ingen fara.
QMAN är bara ett program precis som filhanteraren.

Visa signatur

Fleischer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeax
http://www.pdaphonehome.com/forums/showthread.php?s=&threadid... nån som testat om det funkar ?

Testade nu funkar klockren nu kommer jag in i a:=rom c:Normal telefon d:=minneskort e:=rom
A+E är nya samt massa nya mappar att blädra runt"sabba"i.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

gutt ska fixa det imorrn på min också då, kalas!

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem

Kan man beställa via nätet om man inte har tillgång till en tre butik?

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Hur installerar man *.jar-filer?

Permalänk
Medlem

AtlasPatlas lägg på telefonen och installera helt vanligt, precis som med en .sis.

Angående PicoDrive så ja, det "ska" krascha när man sparar.

Visa signatur

hmm

Permalänk

Jag har börjat få ett problem med installationen, eller lättare sagt när jag försöker gå in på Programm - Instalera kommer meddelandet: Stänger programmet, och jag måste då trycka på fortsätt vilket innebär att det inte går att öppna installera på telefonen. Förstår inte varför gick ju hur bra som helst förut

Permalänk
Medlem

kan även tipsa om dessa två guider:

1. Om hur man flashar om telefonen helt själv!
http://pdaphonehome.com/forums/showthread.php?threadid=28660

2. Hur man installerar "third party software" med ngt som heter SDK 2.1 (inte helt säker på vad detta är bra för, men men )
http://pdaphonehome.com/forums/showthread.php?threadid=27608

Edit: kanske fel tråd? Tänkte inte mig för, men det har ju till 50% att göra med mjukvara.

Permalänk
Medlem

Fanaticos starta om telefonen så ska det funka (hade samma problem ett tag).

orma båda de där tutorialsen (eller iaf den andra) är ju bara för A920.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Fanaticos starta om telefonen så ska det funka (hade samma problem ett tag).

orma båda de där tutorialsen (eller iaf den andra) är ju bara för A920.

Jo, fast det är ju samma telefon. Bara olika skal och originalfirmware som skiljer. Det finns t.ex. inget forum som heter A925 på sidan, bara A920.

Permalänk
Medlem

Får ni ljud med picodrive? Jag har hört att med den versionen ljudet funkar i, inte går att spara i, stämmer det?

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats få igång mophun spel? Jag drog ner mophun spelaren gratis från Tre's portaltjänst, finns under "singelspel". Men när jag försöker starta mpn filerna säger den att dom inte är typ registrerade.

Jag kopierade över en mp3 fil till minneskortet D:, men filen går inte spela, hur gör man ?

Finns ju typ inga spel öht till a925. Orka hålla på installera SonyEricssonp80...sis, har hört flera som inte får igång sin telefon efter att dom lagt in den filen på mobben. Även fast dom lagt den i D:\system\install

Permalänk
Avstängd

nu blir jag lite förvirrad här: hur mycket minne klarar denna mobil, för jag tänkte dra o köpa 512 idag, så jag vill vara säker omden kommer klara det elelr ej. mvh alen

PS: en sak till som jag tycker e konstigt, jag kan asnluta mobilen till datan, det stån att den är ansluten och allt, men deskop suit säger att den inte hittar mobilen, vad kan det vara

Visa signatur

jag gillar glass!!!!!

Permalänk
Medlem

Enligt Motorola klarar den 256 mb.
Men det finns folk som kört med 512mb SanDisk.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azzie
Enligt Motorola klarar den 256 mb.
Men det finns folk som kört med 512mb SanDisk.

men vet du nåt om detta då, om vad det kan vara eller :PS: en sak till som jag tycker e konstigt, jag kan asnluta mobilen till datan, det stån att den är ansluten och allt, men deskop suit säger att den inte hittar mobilen, vad kan det vara

Visa signatur

jag gillar glass!!!!!

Permalänk
Medlem

På Tres hemsida står det att den stödjer mp3 filer, jovars! Går inte spela dom!

Tips: när man för över filer som inte stöds av mobben så kommer det upp "för lite ledigt utrymme". Då måste man lägga dom i rooten.

Permalänk
Medlem

kör med ett Kingston 512MB kort utan några som helt problem!
Edit: http://www.zebramedia.com/butik/show_one.asp?ID=2887

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nela04
nu blir jag lite förvirrad här: hur mycket minne klarar denna mobil, för jag tänkte dra o köpa 512 idag, så jag vill vara säker omden kommer klara det elelr ej. mvh alen

PS: en sak till som jag tycker e konstigt, jag kan asnluta mobilen till datan, det stån att den är ansluten och allt, men deskop suit säger att den inte hittar mobilen, vad kan det vara

Permalänk
Medlem

Någon som vet om hur man ändrar första sidan så man blir av med de tre stora "3 knapparna".

EDIT: Nu har jag även råkat ut för ett problem med den, min mobil ringer upp automatiskt var 40'nde minut 3 ggr till senast ringda nummer ???

Permalänk
Avstängd

snälla om det är nån som vet hur man kan lösa detta åt mig så snälla skriv, jag bjuder på glass: en sak till som jag tycker e konstigt, jag kan ansluta mobilen till datan, det står att den är ansluten och allt, men deskop suit säger att den inte hittar mobilen, vad kan det vara

Visa signatur

jag gillar glass!!!!!

Permalänk
Medlem

Hur gör jag för att installera ett spel på min a925? Jag har laddat ner ett sänka skepp spel och sparat det i datorn (BTShips.sis), hur gör jag nu? Jag har ett minneskort på 256 mb.

Tack på förhand

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nela04
snälla om det är nån som vet hur man kan lösa detta åt mig så snälla skriv, jag bjuder på glass: en sak till som jag tycker e konstigt, jag kan ansluta mobilen till datan, det står att den är ansluten och allt, men deskop suit säger att den inte hittar mobilen, vad kan det vara

Står det på mobilen att den är ansluten till datorn?

Om den gör det så öppna "Min A925" som ligger på skrivbordet, tar en liten stund innan allt listas, händer det inget så stäng "Min A925" och öppna Desktops Suit sedan "Min A925".
Annars så kan du prova med att byta anslutningsmetod,

Permalänk
Avstängd

ja asså, det står att den är ansluten men ingen utav dessa program säger det. vilka andra anslutnings sätt kan jag använda, jag har bara en vanlig dator inget mer ingen bluetooth elelr nåt sånt.

Visa signatur

jag gillar glass!!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pumas
Hur gör jag för att installera ett spel på min a925? Jag har laddat ner ett sänka skepp spel och sparat det i datorn (BTShips.sis), hur gör jag nu? Jag har ett minneskort på 256 mb.

Tack på förhand

Glöm... Spelen måste vara certifierade av 3 för att fungera.