Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-Patrik
Tryck på "Load Rom" sen markerar du spelet och trycker "Ok"

Okej, men hur får man spelen att synnas i den rutan där då, ska man lägga dom någon stanns osv?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocker
Per meg menar du väll?

Ja men i mitt fall innebär synkningen att den tankar ungefär 1meg.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Meningen med avantgo är väl att man ska synca hemma på datorn och sen föra över och läsa på bussen?

Visa signatur

Powermac G4/AGP, Motorola 7400 400Mhz 768MB PC100, Radeon 8500
Sharp MM1, TM5800 1GHz, 256MB DDR, 15GB, 10" 1024x768.
Palm Tungsten T3, Intel XScale 400MHz, 64MB RAM, 256MB SD, 3" 320x480.

Permalänk
Medlem

till VNCViewer, måste man ha Bluetooth eller kan man köra via USB?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Corpsegrinder
Klart det gör
Skulle ju vara lite onödigt om GPRS bara funkade där man hade 3G täckning eftersom den använder 3G då

Jo, jag tänkte just så, men jag hade läst någonstans(men jag har glömt var) att det var så som jag sa, men det var säkert bara något jag hade fått för mig..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av root
Meningen med avantgo är väl att man ska synca hemma på datorn och sen föra över och läsa på bussen?

Joo precis, men jag hittar ingen PC-mjukvara för det, verkar som om mobilen syncar direkt mot avants servrar på nätet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur för man över saker från datorn? Med USB kabel?

Permalänk
Medlem

Avantgo funka super enligt min mening...telefonen kör ju via det vanliga nätverket när den sitter i dockan... syncade ner idgs alla tjänster,aftonbladet,tv-tablå m.m

Permalänk

Vad jag har märkt så ligger pekaren på skärmen lite för långt "nordväst" om där man pekar, finns det någon inställning så man kan ändra det?

Visa signatur

Macbook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warhammereldar1
Vad jag har märkt så ligger pekaren på skärmen lite för långt "nordväst" om där man pekar, finns det någon inställning så man kan ändra det?

Tryck på lådan längst uppe i högra hörnet, välj sen verktyg eller visa alla. Klicka på "kontrollpanelen", välj skärm, tryck sen på kalibrera.

Går det ändra webläsaren så man typ ser den på bredskärm, alltså från sidan...Förstår ni?

Permalänk
Medlem

Hur vet man hur mycket man har surfat för egentligen?
Jag har testat VNC Viewer lite, och surfat in på min egen hemsida, men det har inte dragits några pengar från kontantkortet...
Värdet som står på displayen när man ringer *133# har iaf inte minskat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CC01
Hur vet man hur mycket man har surfat för egentligen?
Jag har testat VNC Viewer lite, och surfat in på min egen hemsida, men det har inte dragits några pengar från kontantkortet...
Värdet som står på displayen när man ringer *133# har iaf inte minskat.

Dras inte det från dom där andra 50 kronorna då?

Permalänk
Medlem

Hur kan man se de 50 kronorna då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Du måste sätta savepathen manuellt för varje spel, eftersom det inte verkar funka med standard.. Någon bug förmodligen.

Funkar bra för mig. Så länge man inte väljer en spärrad katalog.

Visa signatur

Fleischer

Permalänk
Medlem

jaa min mobil dog i dag......efter 2 timmars användande....skulle stänga av den och då börjar den starta om sen dök det här roliga medelandet upp... suck vilket skit blir till att byta ut den imorrn

http://www.fildelaren.com/link/link?name=IMG_2062.JPG

Visa signatur

it's nice to be important but it's more important to be nice

Permalänk
Medlem

såna meddelande får ja av alla möjliga program lite då o då..alltså inte exakt samma text men liknande saker som stänger program :)..OCH fick det innan jag la in idp800 saken

finns det ingen hard reset man kan köra eller liknande?

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bais
jaa min mobil dog i dag......efter 2 timmars användande....skulle stänga av den och då börjar den starta om sen dök det här roliga medelandet upp... suck vilket skit blir till att byta ut den imorrn

http://www.fildelaren.com/link/link?name=IMG_2062.JPG

Tråkigt, något speciellt du lagt in i telefonen som kanske ligger bakom felet?

Sådär kom det upp för mig när ett program kraschade.

Det här med GPS, har dragit ner ett GPS-program som visar latitude, longitude och hastighet. Borde ju gå att koppla en karta till ett sånt program som man själv scannat in. Sen kalibrerar man programmet, tex genom att spara en punkt, åka iväg nån kilometer och spara nästa punkt. Därefter bör den kunna visa position på kartan. Någon som vet nåt program som klarar av detta ? Då slipper man dyra program som Wayfinder som dessutom kostar att använda, det är ju inte gratis se sin position. Telefonen måste koppla upp till wayfinders egen server.

Permalänk
Medlem

En fråga angående den där idproductp800X filen eller va den heter.. man lägger ju den på sitt minneskort.. börjar telefonen krångla kan man väl bara ta ur minnestkortet o köra vidare? man installerar ju knappast filen.

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkSoul
En fråga angående den där idproductp800X filen eller va den heter.. man lägger ju den på sitt minneskort.. börjar telefonen krångla kan man väl bara ta ur minnestkortet o köra vidare? man installerar ju knappast filen.

Tydligen inte.

Det står en del här: http://www.pdaphonehome.com/forums/showthread.php?threadid=28...

Visa signatur

Powermac G4/AGP, Motorola 7400 400Mhz 768MB PC100, Radeon 8500
Sharp MM1, TM5800 1GHz, 256MB DDR, 15GB, 10" 1024x768.
Palm Tungsten T3, Intel XScale 400MHz, 64MB RAM, 256MB SD, 3" 320x480.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dooit
Okej, men hur får man spelen att synnas i den rutan där då, ska man lägga dom någon stanns osv?

Du måste ju bläddra fram till mappen där du lagt filen.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Okej, från början nu vill jag veta två saker. Hoppas någon vet och svarar.
1: Jag vill ladda ner goboy800 men när jag ska installera det så står det att jag först måste installera Sonyericson P80xplatformproductID, jag har läst att det kan blir poblem om man gör fel osv. därför undrar jag exakt hur du gjorde Ikaros för att får det att fungera så är du snäll. Länkar till var man kan få ner grejerna osv. vore skit schysst.
2: undrar hur fan man får spel att fungera i scummvm, tog nåt demo från deras hemsida men när jag packade upp fick jag 70 filer varav en .exe fil. Det är ju knappast rätt. Var får jag spel? Hur får jag in dom i telen? Jävligt tacksam om någon hjälper mig med detta.
Vill få skiten att fungera mest av en ren principsak nu, kan inte bara ge upp.
Om ni kollar på denna länken http://www.tre.se/templates/Page.aspx?id=3547 så ser ni ett spel, den som gör så att jag kan spela det på min telefon är jag skylldig något jävligt stort.

Permalänk
Medlem

GPS Program:

Wayfinder. http://www.wayfinder.com

Ett mycket bra program. Fina kartor, som dock behöver laddas ned. Detta kan kosta en slant.
Men det funkar ypperligt. Fin grafik. Instalera på din Dator när A925:an är i Dockstationen.
Hela programet kostar dock ca 1500 kronor.

Find the Place. http://per.nitro.dk/#a920

Det här programet har inte kartor. Men har kompass, och alla andra grejjer som du kan tänka
dej att GPS programet ska ha. Detta ska du instalera på mobilen. Du laddar hem .Jad och .Jar
filerna, lägger in dom på D: alltså minneskortet. Då C: är låst för java program vad jag
har fattat. Det tar sedan en stund för den att gå ingång. Vissa gånger går programet häller
inte igång. Vänta då en stund, se till också att GPS logon nere på skärmen är OFF. Innan du
startar programet. Detta är också gratis.

Spel

PicoDrive. http://www.teamskurt.com/ADMINS/a920.htm (Ej officiel sida)

En mycket bra MegaDrive emulator till UIQ telefoner. Du kan spela ett par stycken spel från
MegaDrive, som Sonic 1, 2 och 3. Shinobi, m.m. Kolla på angiven hemsida. Du instalerar
med att ladda hem själva PicoDrive.Sis eller vad den heter. Du instalerar via datorn då.
Spelen är i .bin format. Dom lägger du i den mapp i telefonen som du vill. Sedan när du
startar PicoDrive i telefonen, kan du då välja vilket spel du vill ha. Du kan också ändra
instälningarna så att du får FullScreen WideScreen. Så att du spelar på bredden, så som man
vill spela.

EDoom. http://www.yipton.demon.co.uk/content.html !!!Jag frånsäger mej allt ansvar!!!

Det här är lite riskabelt. Det är riskabelt för att du behöver ladda hem en fil, som gör så
att program fattar som om din mobil är som en SE P800/900. Såhär skriver en person:

"This is what you have to do.
Using your computer click on D: (Memory card)
right click and choose create new folder call it system
open this folder then right click and create another folder and call it Install
open this folder and paste SonyEricssonP80xPlatform.sis into it."

Det låter ganska resonligt. Filen får du här: http://www.teamskurt.com/a920/SonyEricssonP80xPlatform.sis
Du instalerar sedan på telefonen
som om du skulle instalera vilket program som hellst på telefonen. Nu laddar du hem
EDOOM som finns på angiven adress. Så följer du bara anvisningarna på hemsidan.
Du behöver också vissa WAD filer, som finns med när du köper Doom och instalerar det.
Kolla på hemsidan hur du ska lägga till dom. Du instalerar på mobilen.

Jag återkommer med mer info när jag instalerat det

Legacy. http://www.redshift.hu/Symbian.asp

Ganska kul spel. Rollspel, i gammal Amiga anda. Bara att ladda hem och instalera via
datorn.

Program

AgileMessenger. http://www.agilemobile.com/downloads.html

Där får du en MSN/ICQ/AOL tjänst. Du instalerar via datorn. Det kommer fram, och du kopplar bara
upp dej. Du betalar också bara för själva bandbredden, då 1024 tecken är 1 kb. Så blir det
inte så härrans mycket. Mycket enkelt program. Du kan också ställa in så att inte folk kan skriva
till dej, för då betalar du ju bandbredd, men bara om du är snål!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hejsan.. nu när jag har tankat spel o sånt från http://www.teamskurt.com/ADMINS/a920.htm vill jag gärna veta hur jag går ur spelen... Som det e just nu måste jag ta ut batteriet... :(... help meee

Visa signatur

Spel: P4 3.2ghz - 1024mb ddr - x850xt
Server: P4 1.8ghz - 512mb ddr - 10mbit fiber
xbox: smartXX - 80gb

Permalänk
Medlem

Finns det möjlighet att synka gps:en via bluetooth till te.x en laptop?
Eller ansluta den med USB kabeln och använda nåt program i windows, typ route 66, microsoft map point eller vad dom nu heter........

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack P37uR.
Som jag förstod det så skulle du testa ta hem SEid. Om det funkar säg till mig. Är et värt att riskera för Doom.
Vad kan hända om det går snett med SEid och går det att fixa igen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Other important notes:

AvantGo may be synchronized using a local (desktop) Internet connection via cradle, Bluetooth, or infrared. Establish a cradle, Bluetooth, or infrared connection to the Internet before syncing if you wish to use a local connection. If a local connection is not established, AvantGo will establish a GPRS connection for synchronization.
Please contact your wireless service provider for the appropriate settings to use for Internet services. WAP settings from some service providers do not work for AvantGo.

During the beta period we will communicate beta information from a link on the AvantGo home page on your device.

If you would like to continue installing AvantGo, click the "Continue" button below

Saxxat från www.avantgo.com, dvs det räcker att ha mobilen i dockan som är ansluten till datorn så ska mobilen automatiskt fatta att inte koppla upp sig via gprs/3g, kan man kolla det på nått sätt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

1024 tecken är 1KB, utan protokolloverhead, så det blir ju lite mer. iaf, det är 1KB inte en MB

Permalänk
Medlem

Har uppdaterat tråden nu, med en mer faq-liknande stil, ifall det är någon som vill lägga till någon så är det bara att pma så fixar jag det.. Enjoy!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CC01
Hur kan man se de 50 kronorna då?

Ända sättet är, tillsvidare, att prata med kundtjänst. Så m.a.o. inte så lätt att kolla......

Visa signatur

DFI LP UT NF4 Ultra-D // Opteron 144 CABYE 0536 // TT Big Typhoon // 2*512 Twinmos SP BH-5 // Abit RX700 Pro 128-PCIE (AC ATI Silencer 1 rev 2) // Seagate 200 gb SATA // Nec 3520 // Antec Sonata // OCZ Modstream 450W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Philp
Ända sättet är, tillsvidare, att prata med kundtjänst. Så m.a.o. inte så lätt att kolla......

Om du vet hur mkt pengar du har kan du gå in på:

Mitt 3 --> Plånboken --> Kvittohantering.

Där står det vilka tjänster du använt men inte hur mkt pengar du har kvar.