Permalänk
Medlem

S-ATA kabel

Jag har tidigare kört med mina s-ata kablar jag fick med till mitt moderkort (asus a7n8x deluxe) för ~3 årsen. Och jag anar att det kan vara kabelns fel att det "klickar" till i hårddisken, och allt hänger sig tills jag dragit ur och satt i kabeln igen.
Lånade en nyare s-ata kabel av en polare nu, och den satt mycket bättre fast i hårddisken. Så jag undrar: Kan det ha varit s-ata kabelns fel att hårddisken krånglade? Har fått formatera den 2ggr pga. liknande fel. Hade inne den på reparation för ca: 1 vecka sedan, och den var konstig ett tag, men efter formatering har den funkat felfritt.

Visa signatur

under construction

Permalänk
Medlem

Glappande IDE-kablar kan få en hårddisk att bete sig riktigt skumt, så varför inte?

Vad är det för disk?

Hursomhelst lär du ju märka om den funkar med ny kabel...

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Alienware AW3423DWF OLED 3440x1440 165Hz.

Permalänk
Avstängd

Ville bara säga att det grafikkortet äger.

Visa signatur

Idiot!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

-=AgV=-: Det är en WD 200GB S-ATA.

Visa signatur

under construction