Problem med MSI K8N Neo2-54G hjälp!! totally lost...

Permalänk
Medlem

Problem med MSI K8N Neo2-54G hjälp!! totally lost...

Mitt problem är följande.

Startar burken, allting går igång i ca 0.5 sekunder, sen dör det igen. Nollställer jag powersupplyn, (antec neopower 480 watt), så kan jag starta upp den igen i 0.5 sekunder till...

Men innan allt detta hände, så flöt burken på asfint, i 4-5 dar efter jag fick moderkortet... observera att det är ett socket 939 mobo, och jag kör en 3500+ a64. Sen stängde jag burken en kväll, skulle starta den följande morgon, men tooooootally deeeead!. NÅN????

Jag har redan skickat tillbaka mobot en gång till komplett. fick ett nytt... ska jag skicka tillbaka det EN GÅNG TILL?!?!? bah

HJÄLP!

Permalänk
Geeks
SweClockers

Testat att cleara cmos? Ryck ur strömmen, tryck några gånger på powerknappen och vänta en minut eller två. Slut sedan clear cmos jumpern, vänta en minut, sätt tillbaka till ursprungsläget och boota.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

nepp, har gjort det tusentals gånger...

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

testa att starta det innan du skruvat in det i din låda

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

det har fungerat felfritt i 4-5 dagar.... och sen bara slutade det att funka, menar du att jag ska skruva ut det, å låta det stå på bordet å testa?

Permalänk
Medlem

låter nästan som nåt virus som har slagit ut hela skiten eller nåt

Visa signatur

Vaio FZ21M

Permalänk
Medlem

skrivits trådar om att folk har fått samma symtom med de morderkortet och antec nätagg. tror moderkortet paja eller nått sån.

Permalänk
Medlem

Börjar också tro att antecs nätdelar är tjuven- bakom detta.....
har liknande probs fast annan socket - 754.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av IdefixXx
skrivits trådar om att folk har fått samma symtom med de morderkortet och antec nätagg. tror moderkortet paja eller nått sån.

Permalänk

Re: Problem med MSI K8N Neo2-54G hjälp!! totally lost...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av coxin
Mitt problem är följande.

Startar burken, allting går igång i ca 0.5 sekunder, sen dör det igen. Nollställer jag powersupplyn, (antec neopower 480 watt), så kan jag starta upp den igen i 0.5 sekunder till...

Men innan allt detta hände, så flöt burken på asfint, i 4-5 dar efter jag fick moderkortet... observera att det är ett socket 939 mobo, och jag kör en 3500+ a64. Sen stängde jag burken en kväll, skulle starta den följande morgon, men tooooootally deeeead!. NÅN????

Jag har redan skickat tillbaka mobot en gång till komplett. fick ett nytt... ska jag skicka tillbaka det EN GÅNG TILL?!?!? bah

HJÄLP!

Vad kör du med för minnen pojk?

Visa signatur

Vi välkomnar vår senaste medlem, FiskeKrok.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

ja precis ta ur moderkortet och lägg det på t.ex ett bord, testa sedan att starta och köra datorn.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk

Se till så att du inte försöker starta datorn med CMOS-jumpern i fel läge. Då brukar allt bara rycka till. Jag har gjort det några gånger själv, har clearat CMOS och så har jag glömt att flytta tillbaka den. En tanke bara...

När du fick ett nytt moderkort från komplett, hände detta direkt med det nya oxå, eller lyckades du få det att också fungera i några dagar?
Om det nya moderkortet inte startade alls, utan bara ryckte som det förra, då skulle jag säga att det är fel på nätagget. Testa ett annat.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk

Låter som att det är minnena som dummar sig... iof... det är skitsvårt o felsöka om du inte har minst en uppsättning till med komponenter...

Visa signatur

/ TigeR

Permalänk
Medlem

Sannolikheten att 2 moderkort är paj är nog vääääldigt liten.
Du må ju ha nå knas nån annanstans.

Visa signatur

Jag är inte dum i huvudet jag har bara otur när jag tänker..

Permalänk
Medlem

Har en kompis som råkade ut för samma sak. Det var moderkortet som var trasigt. Bara att skicka tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ubermann
Sannolikheten att 2 moderkort är paj är nog vääääldigt liten.
Du må ju ha nå knas nån annanstans.

mmm, samma sak som jag tänker på och det värsta är att han har råkat ut för samma sak som jag (2 moderkort av den typen har totaldött). Nu får jag tillbaka mina pengar från komplett (creds till de, vet inte om nån annan webaffär hade gjort samma sak). Mitt nätagg är testat (misstänkte den redan första gången) och den är tip top. Fattar inte vad det är som strular, att båda mina kort har fungerat i 3 dagar för att sen helt plötsligt inte starta.....

Visa signatur

4 8 15 16 23 42