Permalänk
Medlem

Övervaknings prog?

Ni vet Radmin är ju ett prog som man kan kolla på andras datorer med eller sin server. Jag undrar om det finns nått bättre prog eller annat?

Permalänk
Medlem

Är det nyare operativsystem det handlar om så är faktiskt microsofts remote desktop ett väldigt bra program. Finns att ladda hem på windows sida under downloads om du inte redan har den. Annars finns det till exempel pc anywhere, vnc osv.

Visa signatur

Nätverkstekniker

Permalänk
Medlem

olika VNC program brukar vara populära

Permalänk
Medlem

tightVNC eller windowsegna tycker jag är bäst...

använder man windows egna så ser man ingenting på den riktiga skärmen, medans tightVNC så styr man bara.
hmm, dåligt förklarat, men tror ni fattar.

så det beror lite på vad man ska göra, windows egna har bättre flyt och är helt udnerbart att använda imo, känns typ ingen skillnad...
Medans VNC laggar efter rätt bra även om det är över 100mbit...

Permalänk
Medlem

PC-Duo?
Har inte använd det så mycket själv men många jag känner rekomenderar det och det ser spännande ut.
http://www.vector-networks.com/pc-duo-enterprise/remote-contr...

Visa signatur

Lösning: Ignorera varningen.

Permalänk
Medlem

NetOp är ett bra program för att fjärrstyra maskiner.
Remotely Anywhere är ett annat som är webbaserat, så klienten behöver inget annat än en webläsare. VNC kan också styras med webläsare, men Remotely Anywhere har många fler funktioner man kan joxa med.

Visa signatur

[Bird200]Du skall vara försiktig med att tro, du tilltalar en läkarkandidant av andra rang.