Permalänk
Medlem

Bluetooth program

Tjena

Har en bluetooth adapter som jag installerat mellan min z600 och win XP pro.
Nu är det att jag använder det medföljande programmet till adaptern som jag tycker saknar en del funktioner.

Exempelvis så använder Macintosh bluetooth på sina nyare bärbara. Om man har mobben i fickan och det ringer så kommer numret och vem det är som ringer upp på skärmen. Lämnar man rummet så går även skärmsläckaren med lösenordsskydd igång osv, osv. Okej att Mac äger när det gäller nya flashiga funktioner, men jag tycker att något liknande program borde finnas på PC också.

Så. Vet någon av er om ett s m a r t bluetooth program därute? KAN man överhuvudtaget använda ett sådant till min adapter, dvs byta mjukvara (inte drivare)?!

Tacksam för länkar eller funderingar.

Visa signatur

"..det ordnar sig alltid"

Permalänk

Jag använder mig av FMA, den har alla de funktioner du beskriver samt några till. Kan laddas ner på https://sourceforge.net/projects/fma/.

Visa signatur

| Shuttle SS51G | P4 2.4 GHz | 512 Mb DDR | Sapphire Radeon 9000 |

Permalänk
Medlem

FY F*N va häftigt, tusen tack för tipset PRECIS vad jag letade efter.

Sweclockers äger

Visa signatur

"..det ordnar sig alltid"

Permalänk
Medlem

Jag får inte programmet att fungera via min bluetooth adapter. Men via IR så går det.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem

Ladda ner den som heter FMA (förmodligen redan gjort?!?).

Jag connectar genom att FÖRST connecta med min vanliga bluetooth-applikation. Sedan kan jag i FMA connecta på den com-port som den applikationen använder sig utav. För mig är det COM3. M.ao så använder jag mig inte av connection-typen som heter nåt med Bluetooth...

Good luck

Visa signatur

"..det ordnar sig alltid"

Permalänk

Kan man göra så den automatiskt loggar in igen när man kommer tillbaka också?
Visst skulle det vara skönt med automatisk utloggning.. men jobbigt om man bara ska springa och hämta dricka eller liknande. Om den kan logga in automatiskt när man är tillbaka så skulle det ju vara supernajs. Någon som har programmet som vet?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Fixat det nu. COM porten i telefonen var inte aktiverad. Ändrade även till COM5 i programmet.
Nu kör den via Bluetooth.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Kan man göra så den automatiskt loggar in igen när man kommer tillbaka också?
Visst skulle det vara skönt med automatisk utloggning.. men jobbigt om man bara ska springa och hämta dricka eller liknande. Om den kan logga in automatiskt när man är tillbaka så skulle det ju vara supernajs. Någon som har programmet som vet?

Nope, men om någon kommer på det så skriv som sagt och berätta. Skriv även om andra roliga funktioner ni kommer på så kan vi alla ha kul.

Någon som förstår hur man kan lägga in nertankade spel eller program (demon såklart ) på telefonen? Har en Vodafone z600. Med den så kan jag bara se mapparna bilder, themes o ljud

Måste jag låsa upp den? Har hört att garantin inte gäller då så det suger ju en del..

Visa signatur

"..det ordnar sig alltid"

Permalänk
Medlem

Riktigt skönt program,
jag testade med PC control först..men FMA ägde ju sönder det
Det är ju lite halv buggigt, men det är ju open source.. free..så man ska inte klaga

MVH..

P.S Lista coola saker ni lyckats göra med bluetooth och FMA så man kan tweaka det lite bättre .)..Än så länge är det coolt att kunna skicka sms från datorn för mig D.S

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk
Medlem

Vad använder ni för bluetooth adaptrar? Kan man använda vilken som helst?

Tycker denna verkar billig och bra

Visa signatur

In the Absence of Light, Darkness Prevails

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=12869

Den köpte jag för ngr dagar sedan, leveransen blev lite försenad pga. det blev helg
Men den är ju billig och bra, jag kör FMA med min T68i och använder den som GPRS-modem.. bluetooth-adaptern fungerar hur bra som helst..rekommenderas!"

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peakk
http://www.webhallen.com/prod.php?id=12869

Den köpte jag för ngr dagar sedan, leveransen blev lite försenad pga. det blev helg
Men den är ju billig och bra, jag kör FMA med min T68i och använder den som GPRS-modem.. bluetooth-adaptern fungerar hur bra som helst..rekommenderas!"

Har oxå den adaptern och har aldrig haft något problem med den.
Doch tycker jag FMA är buggigt som bara f-n. Va i och för sig ett tag sedan jag testade det senast nu. Annars ett jäkligt kul/bra och användbart program.

Visa signatur

01001000 01100001 01110010 00100000 01100100 01110101 00100000 01110100 01110010 10000110 01101011 01101001 01100111 01110100 00111111 00100000 00111010 00101001

Permalänk
Medlem

något liknande för nokia 6600 ?
Kan det tänkas finnas?

Visa signatur

no signature.

Permalänk
Medlem

säljs bla på phonehouse, men jag köpte min på expert

fungerar mycket bra

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Lite buggigt är det väl, får lite konstiga errors..men det får man ta när det är "avancerad" teknik inblandad och open source

MVH peakk

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk
Medlem

När jag skriver SMS från datorn så kan jag bara mata in väldigt lite text... ca två kortare meningar. Någon som vet vad det beror på?!

Visa signatur

"..det ordnar sig alltid"

Permalänk
Medlem

Riktigt kanonprogram. Skönt att kunna trycka på upptaget genom datorn när man vet vem som ringer utan att behöva kliva upp

Visa signatur

Mattias

Permalänk
Medlem

Ngn som lyckats använda voice gateway? Vore smidigt att använda befintlig mic och högtalare vid datorn om man nu sitter där.. jag har connectat upp "vocie gateway" under services....men jag hör inget i högtalarna eller så )

Men jag kan ju svara med FMA osv.

Angående 2 korta meningar, det är ju max 150 chars i ett SMS. Det är bara det att man skriver väldigt mycket snabbare på datorn
Men om det är så att du vill skicka längre, kan du ju klicka i "long". Så kan du skriva så långt du vill, men det går över flera SMS(tror jag..det tas betalt för det iaf). T.ex. om du skriver 300 chars så skickar du 2 sms..450 chars 3 sms osv osv..

MVH peakk

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk
Medlem

Nån som har en aning om hur man kommer tillbaka till FMA menyn på telefonen efter man lyckats trycka bort den?

Visa signatur

Mattias

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Divina
När jag skriver SMS från datorn så kan jag bara mata in väldigt lite text... ca två kortare meningar. Någon som vet vad det beror på?!

Jag upptäckte att om man avnänder åäö så förlorar man en massa tecken. Lite tråkigt

Visa signatur

In the Absence of Light, Darkness Prevails

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Za7e
Nån som har en aning om hur man kommer tillbaka till FMA menyn på telefonen efter man lyckats trycka bort den?

Kommunikation -> Tillbehör, och där bör det finnas FMA

Visa signatur

01001000 01100001 01110010 00100000 01100100 01110101 00100000 01110100 01110010 10000110 01101011 01101001 01100111 01110100 00111111 00100000 00111010 00101001

Permalänk
Medlem

jag har inte tittat så mycket på scripten till FMA
(kör med carpediem's senaste)

Men jag undrar om man kan bygga in VNC så man kör det över bluetooth ?

annars finns det VNC-java att ladda ner men jag vill inte köra det över wap/gprs utan bluetooth

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Hur ändrar man vlk program som ska startas? T.ex. använder jag inte winamp utan foobar, inte WMP9 utan mplayer classic..jag använder inte bsplayer istället powerDVD... är det i scripten ngnstans?

MVH peakk

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk

Jag funderar på att testa FMA själv och skulle då vilja kunna hitta färdiga script för att få upp spellistor i iTunes, byta låt / volym och allt det där andra. Går detta att ordna?

---

Har nu provat att köra programmet, men får bara ett kernel32 problem och får inte igång någonting.

/Fredrik

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

Tror ni detta fungerar med Nokias 6230, eller är det endast för ericsson?

Edit: Jag installerade programmet, och den tyckte att jag skulle installera massa script grejer också, på C: . Problemet är att jag inte HAR nån C:, och installerade det därför på H:, men den ska absolut söka på C: och programmet går därför inte att köra.

Edit 2: Oxygen phone manager är ett liknande program för Nokia telefoner.

Permalänk
Medlem

Det här programmet rockar ju!? Jag gillade det som följde med min Logitech mx900 men detta är mycket bättre. Dock fortfarande ganska buggigt.

Skulle också vilja se ett fungerande script till Foobar, just nu finns bara en variant av ett annat script.
Ingen som har lyckats knacka en egen variant?