HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Medlem

vad Ingår i Det som Kommer i Butikerna? bara Hl2 inte cs:s? isåfall kan man ladda ner det sen?

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stisse
vad Ingår i Det som Kommer i Butikerna? bara Hl2 inte cs:s? isåfall kan man ladda ner det sen?

vanliga innehåller half life 2 + cs:s,

collectors edition innehåller
• iHalf-Life 2
• Counterstrike Source
• Half-Life Source
• QRC
• Prima book
• Half-Life 2 T-shirt

Permalänk
Medlem

nu får det allt ta och komma snart... kan inte hålla mig till den 16... Står säkert här någonstans, men kan man köpa HL:S löst? Någon som vet om det kommer att komma ut inom den närmaste framtiden?

Permalänk
Medlem

Vågar man hoppas på den 16:e? Skulle inte bli förvånad om dem ändrade till 16:e december istället

Permalänk
Medlem

http://www.aftonbladet.se/vss/spela/story/0,2789,549431,00.ht...

Lite på Aftonbladet! De har ju aldrig haft fel.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

Det blir nog till att köpa HL2 på STEAM alltså. tanken av att VU ska få mina pengar för att dem endå bara varit jobbiga känns inte rätt. GIllar mer tanken att Valve och Gabe kan få mina pengar för att fixa ännu fler(a) über bra spel!

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MsPaint
Det blir nog till att köpa HL2 på STEAM alltså. tanken av att VU ska få mina pengar för att dem endå bara varit jobbiga känns inte rätt. GIllar mer tanken att Valve och Gabe kan få mina pengar för att fixa ännu fler(a) über bra spel!

Som vi får vänta ett tag på

Permalänk
Medlem

Men det tar imot något fruktansvärt att ladda ner via steam, känns som att vara pirat, fast man måste pröjsa för det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eson
http://www.aftonbladet.se/vss/spela/story/0,2789,549431,00.ht...

Lite på Aftonbladet! De har ju aldrig haft fel.

Tycker det är kul att alla skriver som att ha en fysikmotor är det grymaste och nyaste man kan ha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
Men det tar imot något fruktansvärt att ladda ner via steam, känns som att vara pirat, fast man måste pröjsa för det.

I framtiden lär detta sätt bli den primära distributionskanalen för såväl spel som annat om dom nån gång lyckas hitta på en oknäckbar kryperingsalgoritm.

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
Men det tar imot något fruktansvärt att ladda ner via steam, känns som att vara pirat, fast man måste pröjsa för det.

Är det en dålig känsla att känna sig som en pirat?

Min bror (...) har då aldrig mått dåligt pga det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
nu får det allt ta och komma snart... kan inte hålla mig till den 16... Står säkert här någonstans, men kan man köpa HL:S löst? Någon som vet om det kommer att komma ut inom den närmaste framtiden?

Jag tror du kan köpa HL:S genom Steam, men för att kunna göra det kanske du måste äga HL2. Köpa det löst i butik kommer antagligen inte gå.

Visa signatur

Citerar: "Äldreboende i framtiden kommer bara vara ett enda stort LAN.."

Permalänk
Medlem

mr. E: inte alls dåligt att känna sig som en pirat, men tänk själv, om du kan välja mellan att få det på en fin CD-skiva (retail då alltså) eller att tanka ner den olagligt, eller att tanka ner den lagligt + att du får pröjsa 400kr. Själv skulle jag inte välja att ladda ner det för 400kr.

Permalänk
Medlem

Att betala 400 kr blir billigare än att få en stämning på 10000 dollar. Hur nu detta kommer hålla juridiskt mot Sverige vet vi inte, men det kommer prövas. Jag tror faktiskt att Valve kommer tjäna mer på Piraterna i USA än de som köpt spelet lagligt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Det där att Valve ska stämma alla som spelat piratversionen av css var en skämt-tråd på steams forum.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Collectors Edition redan slutsåld på CDON. Går fortfarande att boka på Webhallen så skynda om ni vill ha en.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noremal
Det där att Valve ska stämma alla som spelat piratversionen av css var en skämt-tråd på steams forum.

surt å vänta 3 veckor extra bara

så det får allt bli den vanliga snabba verisionen

Collector's Edition släpps cirka i3 jveckor efter.

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garg
surt å vänta 3 veckor extra bara

så det får allt bli den vanliga snabba verisionen

Collector's Edition släpps cirka i3 jveckor efter.

Nån butik skulle släppa det en vecka efter ordinarie release...eller har jag helt fel?

Edit* hehe...vad grymma El-Giganten är ! Half-Life2 DVD för 349:- Sen slipper man frakt då man kan köpa det lokalt.

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem

Jag tror de läkte det för att göra reklam, tänk så sugen man egenltigen blev av de, kan iofs också varit förseningen..

Permalänk
Medlem

Tid för release satt!

Japp.. Half-Life 2 släpps alltså kl 09:00 svensk tid.

http://pc.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=60956

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Re: Tid för release satt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Japp.. Half-Life 2 släpps alltså kl 09:00 svensk tid.

http://pc.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=60956

Bah, då måste man ju ta ledigt :(. Missar 4 timmar.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Är det av vikt att jag säger att de just inkommit hl2-spel till sverige? Finns på skyddat lager dit bara väldigt få personer har tillträde.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

www.half-life2.se har öppnat!

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
www.half-life2.se har öppnat!

"Valve gick för ett tag sedan ut och bekfäftade det många befarade, Half-Life 2 ska inte innehålla någon typ av multiplayerspel förutom CS: Source. Några eldsjälar och forna fanatiker av det gamla herderliga Half-Life: Deathmatch har dock slagit ihop sina skarpa hjärnor och påbörjat ett modprojekt som ska ge oss möjligheten att spela deathmatch i Half-Life 2. De eftersträvar att göra modden så lik Half-Life 2 som möjligt, extrafunktioner och vapen kommer alltså med störta sannolikhet inte att läggas till."

Detta kan inte stämma? inget multiplayer i HL2? VA I HELVETE?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
"Valve gick för ett tag sedan ut och bekfäftade det många befarade, Half-Life 2 ska inte innehålla någon typ av multiplayerspel förutom CS: Source. Några eldsjälar och forna fanatiker av det gamla herderliga Half-Life: Deathmatch har dock slagit ihop sina skarpa hjärnor och påbörjat ett modprojekt som ska ge oss möjligheten att spela deathmatch i Half-Life 2. De eftersträvar att göra modden så lik Half-Life 2 som möjligt, extrafunktioner och vapen kommer alltså med störta sannolikhet inte att läggas till."

Detta kan inte stämma? inget multiplayer i HL2? VA I HELVETE?!

Inget HL2DM nej, bara CS: S. Som tur är kommer några förmodligen snickra ihop en mod :).

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
"Valve gick för ett tag sedan ut och bekfäftade det många befarade, Half-Life 2 ska inte innehålla någon typ av multiplayerspel förutom CS: Source. Några eldsjälar och forna fanatiker av det gamla herderliga Half-Life: Deathmatch har dock slagit ihop sina skarpa hjärnor och påbörjat ett modprojekt som ska ge oss möjligheten att spela deathmatch i Half-Life 2. De eftersträvar att göra modden så lik Half-Life 2 som möjligt, extrafunktioner och vapen kommer alltså med störta sannolikhet inte att läggas till."

Detta kan inte stämma? inget multiplayer i HL2? VA I HELVETE?!

Har ju varit känt hur länge som helst. Ingen stor förlust för mig i.a.f då jag bara bryr mig om SP.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

men jag förstår inte, det enda roliga är ju MP. fan oxå
inte för jag väntat som om det vore största releasen nånsin, jag spelar dom spel som finns för stunden, men jag fattar inte hur man kan tillverka en fps idag utan multiplayer, helt totalt idiotiskt. folk kommer ju spela igenom singleplayer på några dar eller en vecka, men sen då?

sen så visst kommer ju modden, men bara grejen att man ska behöva vara tvungen att modda ett spel för att få in multiplayer i det
eftersom CSsource funkar så har dom ju redan en bra nätkod, kan ju inte vara sååå svårt att slänga ihop nåra multiplayermaps.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noremal
Det där att Valve ska stämma alla som spelat piratversionen av css var en skämt-tråd på steams forum.

Synd, hade varit skönt ifall dom gjorde det.. Eller kanske itne, men det vore skönt ifall dom fick bort alla som använder crackad version iaf

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeus
Är det av vikt att jag säger att de just inkommit hl2-spel till sverige? Finns på skyddat lager dit bara väldigt få personer har tillträde.

Nice, jag har redan mitt spel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
www.half-life2.se har öppnat!

sweet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
men jag förstår inte, det enda roliga är ju MP. fan oxå
inte för jag väntat som om det vore största releasen nånsin, jag spelar dom spel som finns för stunden, men jag fattar inte hur man kan tillverka en fps idag utan multiplayer, helt totalt idiotiskt. folk kommer ju spela igenom singleplayer på några dar eller en vecka, men sen då?

sen så visst kommer ju modden, men bara grejen att man ska behöva vara tvungen att modda ett spel för att få in multiplayer i det
eftersom CSsource funkar så har dom ju redan en bra nätkod, kan ju inte vara sååå svårt att slänga ihop nåra multiplayermaps.

Du påstår alltså att CS:S har en bra nätkod? Verkligen inte!

Och vad hade hänt om de hade gjort ett HL2MP? Det hade varit väldigt svårt att tillfredsställa alla spelare från början, och det skulle komma nån mod som var bättre, och HL2MP skulle bli övergivet. Jag menar, se på CS:S, heelt värdelöst. De gjorde spelet i onödan Gamla CS är mycket bättre =/

Jag längtar efter modsen!

Visa signatur

Citerar: "Äldreboende i framtiden kommer bara vara ett enda stort LAN.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear

Konspirationsteori #2:
Tråden kommer att bli låst snart för att moderatorerna tycker inte om att man skapar nya trådar som handlar om samma sak som en som blev låst.

Not yet