Permalänk
Medlem

Playstation 3?

Kom inte på någonstans att lägga den här tråden jag Spel får väll duga.

Läste att Playstation 3 ska komma ut snart någon som hört något om det?. Här är len bit ifrån en sida som jag hittade:

Japanese media reported on May 6th that the PS3 console is in development. The goal is to make new processor technology, called "grid" about 200x faster than current console technology. This is almost achieving their original goal of making the PS3 1000(!) times faster than the PS2.

Perhaps a foregone conclusion, but the Playstation 3 is likely to support DTS surround sound after Digital Theater Systems confirmed the audio format will be mandatory for inclusion within the Blu-Ray disc specs.

läste något om 2005 men det var kanske opålitliga källor.

Permalänk
Medlem

som absolut tidigast slutet på 2005, och mer troligt är 2006. Och funderar man lite på vad som kommer vad standard för t.ex. PC-datorer 2006 så är det kanske inte lika imponerande, utan mer självklart att en PS3 bör sopa mattan med den redan nu, gamla PS2an.

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem

Vad jag vet om PS3an är att den ska visas på någon mässa nu på våren och sedan antagligen släppas i slutet av 2005 eller början av 2006

Permalänk
Medlem

får hoppas att den kommer lagomt till jul 2005

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [krook]
får hoppas att den kommer lagomt till jul 2005

den kommer säkert lagom till jul i USA men vi får nog vänta till 06

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Medlem

Tycker inte det var länge sedan PS2:an var ny och den kostade 5000:-
Hur det släpps några bilder på den överhuvedtaget ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snippar
den kommer säkert lagom till jul i USA men vi får nog vänta till 06

Man borde nästan köpa en Am PS3, billigare att importera spel än att köpa i sverige.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

Den ska vara spelbar på E3 2005 iaf

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [krook]
Man borde nästan köpa en Am PS3, billigare att importera spel än att köpa i sverige.

blir det inte problem med att köra den här i Sverige?

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Den ska vara spelbar på E3 2005 iaf

Spelbar? Var har du hört det? Vad jag vet är det bara sagt (samma som för Nintendos nya) att de ska pressenteras på E3 2005. PS2 pressenterades någon månad innan E3 1999 och fanns också på E3 1999 men då bara med några filmer som visade Gran Turismo, Tekken Tag och något mer. Tror tyvärr att det är samma sak denna gång.

Citat:

Hur det släpps några bilder på den överhuvedtaget ?

Bilder på själva konsollen (dvs utsidan) kommer nog inte fören tidigast hösten 2005, insida kommer vi nog att få se tidigare.

Man kan väll säga att det som är bekräftat just nu är att den kommer att använda den nya Cell processor tekniken utvecklad med IBM och Toshiba (första prototypen av en Cell dator ska vara klar detta kvartal så det är purfärsk teknik ), den kommer att kunna köra PS2 och PS1 spel, den kommer att använda Blue-Ray teknik, det är i stort sätt allt som finns bekräftat än så länge tyvärr. Release datum är nog våren/sommaren 2006 i Japan och hösten/vintern 2006-2007 i Europa och USA. Räkna altså inte med att den kommer till jul handeln nästa år, däremot kan XBox 2 komma lagom till den.

/Viktor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snippar
blir det inte problem med att köra den här i Sverige?

Är inte enda skillnaden mellan NTSC och PAL att NTSC är 60Hz och PAL är 50Hz?
Så om man har en 60 eller 100Hz TV så bör det vara lugnt att köra en amerikansk PS3. Men, isf. så får man fixa en liten transformator som gör om 220 till 110V eftersom det är det som de använder där borta i väst.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd

tidigast 2006 ska den komma. 4.6ghz cell-cpu sägs den också ha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iori yagami
tidigast 2006 ska den komma. 4.6ghz cell-cpu sägs den också ha.

Snarare 4.6ghz cell-cpuer eftersom hela Cell tekniken bygger på paralell processorer, PS3 kommer altså att ha väldigt många processorer som arbetar tillsammans. Sen att de skulle vara på just 4.6 ghz tror jag inte någon vet idag, ge gärna en källa på den uppgiften om du har det, alltid intressant med mer information.

/Viktor

Permalänk

Cell cpu? Vad är det för nått?

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Macbook Air 13" (2012)

Permalänk
Medlem

Sony har faktist sagt att de ska "visa upp" PS3 på E3 om den är spelbar eller inte det är en annan sak, men vi kommer garanterat få se hur spel kommer att se ut, samt spec på enheten antaligen desutom designen o.s.v

Men man vet inte, det är förtfarande ett halvår kvar till E3, man kan alltid hoppas att de kommer ha en helt fungerande prototyp konsoll som de visar upp ^^

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Sony har sagt att den ska vara "playable" vid E32005...

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

Där ser man

Citat:

"There has been some talk that development is not going well, but we expect to have a playable version at E3. We are pushing ahead with that schedule in mind," Kutaragi told a meeting of developers, suppliers and media.

Låter ju mycket bättre än det jag hade väntat mig att få se på E3 nästa år

/Viktor

Permalänk

Ingen som kommer ihåg hur PS2 såg ut när den var spelbar?
Den arbetade tillsammans med två PC.
En stor grå låda där de dragit en handkontroll sladd ur.

Så det är inte säkert att vi får se hur den ser ut.
Det fick vi inte då. Utseendet släpptes bara nån månad innan release har jag för mig.

Dock var den helt spelbar.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Är dom smarta så gör dom den regions fri... men det lär väl aldrig hända...

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Är dom smarta så gör dom den regions fri... men det lär väl aldrig hända...

Sony är en av de som äger DVD.
Varför skulle de förenkla en sån sak?

Hur många Sony DVD-spelare känner du till som är regionsfria direkt från fabrik?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men nu är det inte regionsfri DVD som Uibi pratar om utan regionsfria spel
Men det kommer nog inte att hända, däremot kommer PSP att vara regionsfri som vanligt med bärbara apparater.

/Viktor

Permalänk
Medlem

ps3 kan faktiskt bli den första konsoll jag köper...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pi
ps3 kan faktiskt bli den första konsoll jag köper...

Varför? (no offence) men jag undrar bara lite vad som får dig att köpa just PS3 av ren nyfikenhet? är det något nytt revolutionerande (stavning) som sony kommer med? Mvh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vg132
Men nu är det inte regionsfri DVD som Uibi pratar om utan regionsfria spel
Men det kommer nog inte att hända, däremot kommer PSP att vara regionsfri som vanligt med bärbara apparater.

/Viktor

Så de skule låta DVD spelaren vara region men inte spelen?
Låter det så konsekvent?

Iofs, finns ju tal om 2 eller 3 versioner av PS3

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Så de skule låta DVD spelaren vara region men inte spelen?
Låter det så konsekvent?

Iofs, finns ju tal om 2 eller 3 versioner av PS3

Varför inte? DVD standarden är de inte ägare till och jag kommer ihåg att det var tal om böter för Sony (från DVD forum) när det kom fram att man kunde göra sin PS2 regionsfri med några knapptryckningar på handkontrollen. Tekniken för spelen äger de och kan göra vad de vill med.

Med tanke på hur PSX har sålt i Japan, dvs dåligt, så måste Sony kanske tänka om lite när det gäller olika versioner av PS3. Men det vore ju ballt med en PS3 som även fungerar som Blu-Ray recorder, HDD recorder och spel maskin

/Viktor

Permalänk

De är inte ägare till det, nej, men de är en av 10 grundare.
Varför skulle de stämma sig själva?
Har du någon källa?
För övrigt gällde den funktionen endast första generationen PS2:or i Japan har jag för mig.

Det beror ju på. De släppte PSX lite väl sent med för lite funktioner.

Släpps det direkt och det inte kostar för mycket så.
Minns att jag själv betalade 4500 för mitt PS2 dock vill jag gärna ha en ny då DVD-spelaren, trots uppgradering, inte är mycket att hurra för.
Lagerbyte är den inte så förtjust i nämligen.

Visa signatur