Permalänk
Medlem

Jens Of Sweden SUGER!

Jag har nu haft min Jens Of Sweden i två dagar. Och på denna korta tid har en strulat något fruktansvärt!

Ibland när den byter låt stänger den bara av sig och vid vissa tilfällen hänger sig hela spelaren. Jag blir då tvungen att pilla in en nål för att komma åt reset knappen.

Jag har ändå installerat senaste versionen av Firmware!

Är det någon annan som har upplevt samma problem?

/En besviken användare

Visa signatur

[ SHG Note 9000 laptop ][ Centrino 2.0 ghz ][ Radeon X700 256Mb ][ 2048mb DDR333 ]

Permalänk
Avstängd

iRiver! : P

Permalänk
Medlem

Min har funkat fint sen i juni.

Visa signatur

All glory to the Hypno-toad.

Permalänk
Medlem

använder du säker borttagning i windows?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Returnera den och kräv att de åtgärdar problemet. Det där kan inte vara normalt.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

Min har då funkat sen januari.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Min har fungerat felfritt sedan dec/jan någon gång.
Returnera den och begär att de åtgärdar problmet som sagt.
Och till sist, JoS suger INTE, den är mycket bra!

Visa signatur

Fujitsu Siemens Amilo Xi 1546 :: Core 2 Duo T5600 :: 1024mb :: X1800 ::

Permalänk
Medlem

Använder du säker borttagning i windows?

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeefy
Använder du säker borttagning i windows?

Vad spelar det för roll?

Visa signatur

[ SHG Note 9000 laptop ][ Centrino 2.0 ghz ][ Radeon X700 256Mb ][ 2048mb DDR333 ]

Permalänk
Medlem

Re: Jens Of Sweden SUGER!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lazaruz
Jag har nu haft min Jens Of Sweden i två dagar. Och på denna korta tid har en strulat något fruktansvärt!

Ibland när den byter låt stänger den bara av sig och vid vissa tilfällen hänger sig hela spelaren. Jag blir då tvungen att pilla in en nål för att komma åt reset knappen.

Jag har ändå installerat senaste versionen av Firmware!

Är det någon annan som har upplevt samma problem?

/En besviken användare

Antagligen är det något fel på den JoS

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lazaruz
Vad spelar det för roll?

Med andra ord du gör det inte.

Använd det i framtiden och klaga inte när produkter inte fungerar för att du "misshandlar" dom.

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem

Du måste använda säker borttagning i windows annars får du buggar som du har nu

//Bigman
Jos Support

Permalänk
Medlem

Jag har haft min JOS MP-100 sedan maj 2003 och den har aldrig strulat. Probleet ligger hos dig som användare då du inte använder "säker borttagning".

Permalänk
Medlem

Creative Jukebox ZEN xtra. Ungefär lika dyr.

Seriöst, gå tillbaka till affären och be dem titta till den?

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite. Ska man använda säker borttagning på andra prylar också? Digitalkameror tex.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

yokese: jag använder det för min iPod för annars mår den inte så bra, men digitalkameran och minneskortsläsaren brukar inte behöva det. Är väl antagligen olika från produkt till produkt, beroende på hur överföringen sker osv.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Köp en iPod istället.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk

i River:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Köp en iPod istället.

Ja iPod är ju en flashspelare.

EDIT: iPod var ju en hårddiskspelare. Jag har lite svårt med det där.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Vad menas med säker borttagning? Att man har stängt av spelaren/kameran innan man pluggar ut/in den från usb/firewire porten, eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
Vad menas med säker borttagning? Att man har stängt av spelaren/kameran innan man pluggar ut/in den från usb/firewire porten, eller?

Det finns en liten grön pil jämte klockan på startmenyn. klickar du på den så kommer säker borttagning av maskinvara fram.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk

Har haft en mp-110 den har funkat felfritt i ett år. Sen så köpte jag en mp-130 men den paja och fick åka på service. Men då fick jag en reseladdare som plåster på såren. Men mina erfarenheter är mycket bra med jos. Sen så får du skylla dig själv när du inte använder säkerbortagning. För när mp3 är kopplad till usb så är den synkad till datorn och när du tar ut den så är det som om du drar ut en ide kontakt ur en hd när du använder den. Gjorde inte det på min muvo och den var paj hela tiden. Sen så är det dåligt att du behöver ha en nål/tun penna för att reseta spelaren? Det är bra för då kan man inte av misstag reseta den.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Alla företag har ju dessvärre måndagsex. Visst man blir ju arg när man får ett men bara för det är ju inte företaget skit, utan först när samma problem uppstår på en utbytesenhet så kan man väl börja fundera i dom banorna.

Permalänk
Medlem

Mina erfarenheter av JoS är ruskigt dåliga! Morsan frågade mig om vilken MP3spelare man skulle och och sa att hennes jobbarkompis skulle köpa. Självklart hade jag ju läst testet här på Swe och sa att JoS MP-130 och 2veckor senare fick jag och lillebror var sin MP-130.
Grymt glad blev jag! Hem, ladda den med musik och iväg på resa och så. Efter ett tag köpte jag nya hörlurar, lagom till skolstarten då jag inte ville ha den runt halsen och dessutom passade inte orginallurarna särskilt bra.
Ljudet blev grymt mycket bättre. Jag köpte dessutom en väska till den så jag kunde ha den i min ficka. Jag hade den i fickan i ca 3veckors tid, sen började glappa hörlurskontakten glappa. Va fan tänkte jag. Jag har ju varit så ruskigt försiktigt, alltid haft den längst upp i fickan, utan några vassa saker, enbart mobilen. Jahopp, in på reparation hos OnOff.

Undertiden lånar jag brorsans, någon veckas användande går och så händer samma sak där. Men jag väntar med att lämna in den då min fortfarande e inne. Några veckor går, får brev om att det e framskjutet. Visst tänker jag, bryr mig inte då jag använder min SE Z1010 som MP3 tillfälligt.

Så gick det en vecka efter den skulle vara färdig och jag får inget brev från affären att den e färdig att hämtas. Så morsan åker in och ska lämna brorsans och frågar var min e.

Butikschefen på OnOff säger att han ska ringa nästa dag då. Han förklarar då vad som har hänt.

JoSen e skickad till verkstaden och de säger att de inte kan laga den och skickar den till JoS. JoS säger att de inte ska laga den och skickar tillbaka den till OnOff!
Detta hände 3gånger sa han.

Tycker det e ruskigt dåligt av JoS att inte reparera sina egna saker. Och jag e inte ensam om att ha en JoS vars MP3 får en glappande hörslurskontakt. Tycker det e dåligt av JoS att inte laga att laga ett _produktionsfel_ och att göra en spelare som inte klarar att has i fickan.

Iaf, butiken köpte tillbaka min JoS och jag sitter nu på en iAudio M3 och e ruskigt nöjd redan!

Nu e det iof inte bara JoS fel utan även OnOffs fel som skickar tillbaka den igen men att de bara struntar i att laga det här felet. Om det bara skulle vara jag i hela Sverige skulle jag förstå men butikschefen sa att han hade flera som hade det felet.

Aldrig mera JoS för mig iaf!

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk

Du det är jos som reparerar sina saker och inte onoff. Jag sickamin till jos och dom bytte min display mm. Men en fråga hur märkte du av det men glappet i kontakten? jag börjar misstänka att det är så med min mp-130 eller så har jag fått fel på hörseln. men jag är ialla fall ruskigt nöjd med min mp-130. Men det är tråkigt att många har problem med den.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Du det är jos som reparerar sina saker och inte onoff. Jag sickamin till jos och dom bytte min display mm. Men en fråga hur märkte du av det men glappet i kontakten? jag börjar misstänka att det är så med min mp-130 eller så har jag fått fel på hörseln. men jag är ialla fall ruskigt nöjd med min mp-130. Men det är tråkigt att många har problem med den.

Killen sa iaf att JoS inte reparerade den och skickade tillbaka till OnOffs verkstad.

Hur jag märkte glappet? Simpelt! Basen försvann eller så försvann sången. Höll jag kontakten på ett visst sätt så hade jag ljudet som vanligt men så fort jag släppte glappade den igen.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.

Permalänk

För när jag gick till siba med min så sa dom att jos skötte all service på spelarna och att dom rekomenderade mig att sicka den själv till jos för att det då skulle gå fortare. Sen så tror jag inte att OnOff har ngn reparations verksat för mp3 spelare.

Hmm verkar inte vara så på min utan det verkar som orginal hörlurarna är paj. (Phwww).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
För när jag gick till siba med min så sa dom att jos skötte all service på spelarna och att dom rekomenderade mig att sicka den själv till jos för att det då skulle gå fortare. Sen så tror jag inte att OnOff har ngn reparations verksat för mp3 spelare.

Hmm verkar inte vara så på min utan det verkar som orginal hörlurarna är paj. (Phwww).

Min brors hörlurar pajade också Aja, jag bryr mig inte mer om det här med JoS utan tittar frammåt i tiden istället och använda min iAudio M3 istället!

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.

Permalänk

K. Men jag tycker att mp-130 är en kanon spelare förutom att mina lurar är paj.

Visa signatur