Permalänk

Nejdå...man använder röststyrning förstås...:p

Permalänk
Medlem

För att hålla tråden på någorlunda rätt köl;

Vilken MPEG4-codec är "rätt" för telefonens ursprungliga videospelare och var hittar man den?

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Medlem

finns det age of empire till a925 ???? vill gärna veta skicka ett PM om nån vet

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: rtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem

Bluetooth Chatt?

Jag behöver ett program som man kan chatta genom bluetooth med en annan mobil. Jag har sökt runt på google och på olika forum fast inte hittat något, det närmaste jag hittade var BtChat för Pocket PC.

Jag och min kompis behöver det så vi kan chatta på lektionerna. Det finns inte heller någon 3g täckning i skolan annars kunde vi ju varit inne på msn med agile messenger, men det går ju inte nu.

Permalänk
Medlem

Re: Bluetooth Chatt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Jag behöver ett program som man kan chatta genom bluetooth med en annan mobil. Jag har sökt runt på google och på olika forum fast inte hittat något, det närmaste jag hittade var BtChat för Pocket PC.

Jag och min kompis behöver det så vi kan chatta på lektionerna. Det finns inte heller någon 3g täckning i skolan annars kunde vi ju varit inne på msn med agile messenger, men det går ju inte nu.

SKA man chatta på lektionen? ...;-)?

Permalänk
Medlem

MM fuska såklart

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: rtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem

Nej, inte fuska. Min lärare är så jävla dum i huvudet så vi känner att vi måste ge en kommentar till allt konstigt hon säger.

Permalänk

*PETAR TRÅDEN TILL RÄTT KÖL* (hoppas man)

är det nån som har fått igång ljud med PicoDrive?....
skulle bli lite trevligare med ljud faktiskt

Visa signatur

// was it a train or my computer?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jakssdsfs
*PETAR TRÅDEN TILL RÄTT KÖL* (hoppas man)

är det nån som har fått igång ljud med PicoDrive?....
skulle bli lite trevligare med ljud faktiskt

I PicoDrives meny så kan man välja "Sound on"...

Permalänk
Medlem

Japp, och jag blev det tusende (1000!!!) inlägget i tråden, Tack!

Fortfarande ingen som vet något bluetooth chatt program?

Permalänk
Medlem

Det går att skicka meddelanden via BT till alla telefoner med bt utan något program.
Hur man gör vet jag dock inte, testa att söka, tror att det kallas toothing.

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Medlem

Jag vet att jag kan skriva en anteckning och skicka den, men vi vill ha något chatt program, så man slipper söka enhet hela tiden, man söker bara en gång i början och sen trycker man bara send.

Permalänk

det funkar ändå inte för mig...jag har testat med det (samt haft ljudnivån på max)....hörs inte ett dyft

och var hittar man doom2.wad ? som man ska byta ut doom1.wad med, så den passa a925 bättre...
någon som vet var den finns ?

var ska man lägga .jar filer så man kan köra dom?, eller ska dom packas upp och alla filer läggas i nån speciell mapp på sd-minnet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

och var hittar man doom2.wad ?

Att diskutera att "hitta" doom2.wad är att diskutera warez och vad vi ska tycka om detta finner vi i forumets regler. Vi vill inte ha denna tråd låst än

Naturligtvis har du doom2.wad i din ärliga Doom-mapp. Kopiera den därifrån.

[edit]
Sällar mig till dom som tycker "f___ y__" om flera-inlägg-i-rad policyn.

Är det bara mina dockningsprogg som vill ut på internet och gola när jag ansluter till datorn? mRouterRuntime MFC Application heter ett av dom.

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av patjo
Att diskutera att "hitta" doom2.wad är att diskutera warez och vad vi ska tycka om detta finner vi i forumets regler. Vi vill inte ha denna tråd låst än

Naturligtvis har du doom2.wad i din ärliga Doom-mapp. Kopiera den därifrån.

Är det bara mina dockningsprogg som vill ut på internet och gola när jag ansluter till datorn? mRouterRuntime MFC Application heter ett av dom.

ahh okej, tror jag har en kompis som har doom2, måste låna av honom och testa

mRouterRuntime MFC är dockningstationen som vill oxå surfa runt när han får chansen

men hur installerar man .jar filer?, .sis är ju easy..men .jar, jag kan inte installera dom med samma installer som jag gör med .sis, nån som orkar ge tips/förklara?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Är du säker på att det vill ut på internet? Tänk på att telefonen pratar med datorn via PPP och om du har en brandväggsmjukvara som varnar för program som vill prata över nätverket så är det kanske så enkelt att den upptäcker att trafik går över PPP-enheten och helt enkelt antar (felaktigt) att det är trafik till internet.

Citat:

men hur installerar man .jar filer?, .sis är ju easy..men .jar, jag kan inte installera dom med samma installer som jag gör med .sis, nån som orkar ge tips/förklara?

Du behöver tillhörande jad-fil också. Lägg den i samma katalog som jar-filen så dyker programmet upp när du väljer "Installera" i Program-menyn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albatorsk
Är du säker på att det vill ut på internet? Tänk på att telefonen pratar med datorn via PPP och om du har en brandväggsmjukvara som varnar för program som vill prata över nätverket så är det kanske så enkelt att den upptäcker att trafik går över PPP-enheten och helt enkelt antar (felaktigt) att det är trafik till internet.

100 % säker kan jag naturligtvis inte vara men brandväggen (Zone Alarm Pro) ska göra skillnad på intern och extern trafik. Brandväggen måste ge access till internet annars funkar det inte. Om det inte finns nån uppkoppling, dvs innan jag loggat in för dagen, så funkar det utan internet. Märkligt tycker jag.

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
http://www.lonelycatgames.com/mobile/smartmovie/smartmovie.ht... Är ett rip program för film. Funkar fint

När jag packat i det programmet. Så laggar ljudet sönder på mobilen. Men inte i Windows.. Har du någon aning om vad det kan bero på? Tänkte om du var l33t på det där...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pepp3
När jag packat i det programmet. Så laggar ljudet sönder på mobilen. Men inte i Windows.. Har du någon aning om vad det kan bero på? Tänkte om du var l33t på det där...

Vad kör du med för inställningar? Använder du "reduce framerate" elle vad det heter?

Permalänk
Medlem

Ja, Det gör jag...

Permalänk

ibland när jag försöker låsa upp min telefon (a925) så kommer det upp en ruta som täcker 1/3 av skärmen där det står "information" och "Inte tillräckligt med minne" sen finns det en knapp längst ner att trycka på "Fortsätt", sen när man trycker så går den tillbaka till lås-mode, så med andra ord, det går inte att komma ur lås-mode utan att ta ut batteriet...
vad beror det på?

är C för full? eller för dåligt med batteri...nån som vet eller har fått samma sak själv ?

vilken mapp är "installations"-mappen på telefonen? (vart ska man lägga filerna för att hitta dom i install-listan?)

Visa signatur

Permalänk
Citat:

ibland när jag försöker låsa upp min telefon (a925) så kommer det upp en ruta som täcker 1/3 av skärmen där det står "information" och "Inte tillräckligt med minne" sen finns det en knapp längst ner att trycka på "Fortsätt", sen när man trycker så går den tillbaka till lås-mode, så med andra ord, det går inte att komma ur lås-mode utan att ta ut batteriet...
vad beror det på?

är C för full? eller för dåligt med batteri...nån som vet eller har fått samma sak själv ?

Jag har (tyvärr? lyckligtvis?) aldrig stött på något liknande på min telefon.

Citat:

vilken mapp är "installations"-mappen på telefonen? (vart ska man lägga filerna för att hitta dom i install-listan?)

Roten.

Permalänk
Citat:

vad beror det på?

Mysko, du vet att d fins en rebootknapp på baksidan va?

Permalänk
Medlem
Citat:

vad beror det på?

Kan det inte vara RAM-minnet som är fullt? Alltså för många program som körs samtidigt?
Har för mig jag hade typ 50% ledigt vid normal användning (inte säker), så det borde inte vara omöjligt att fylla hela om inte stänger av programmen ordentligt.
Qfileman är, som du kanske vet, ett bra program för att ha koll på RAM:et.

Permalänk

hmm, okay mycket möjligt...ska kolla det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

vad beror det på?

Inte varit med om det, däremot får jag ibland upp en liten ruta "Används" när jag ska trycka av knapplåset. Vad som används av vem vet jag inte.

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Inte varit med om det, däremot får jag ibland upp en liten ruta "Används" när jag ska trycka av knapplåset. Vad som används av vem vet jag inte.

Ni kör inte nån gammal version av Tracker med tangentlåset där?
Kan bli knasigt värre har ja för mig, speciellt om man kör autostart också (avstängt för motorola på nyare)

"Warning: For Motorola users: please don't use Screen lock feature on your device. This function is not compatible with Motorola devices!"

inte heller en bra ide att lägga in "pilen" knappen till snabbknapp på tracker.

Permalänk
Medlem

Ingen Tracker.

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Medlem

Fileman (http://www.symbianware.com/product.php?id=fileman_p800&pl=m_a...) anser jag bättre än QFileman men det är vad jag tycker

Permalänk
Medlem

http://my-symbian.com/uiq/applications/applications.php?fldAu...

med det här programet lär man ju kunna använda mobilens kamera till webcam... kanske?

Visa signatur

AMD64 3000+ Venice [YBBLE 0523DPCW] @ 2630 MHz | Asus A8N-E | GEIL 1GB DDR400 @ DDR480 | Hitachi 160GB S-A2 | G-Force 6600GT @ 580/1080 | TT Soprano
Läs ESD F.A.Q