Permalänk
Medlem

Du köper spelet

Permalänk

Ser du det lilla "tangentbordet" längs med kanten på skärmen? Använd det. Den knappen som "togglar" skiftar mellan höger och vänster musknapp. Med pil upp och ner så kan du scrolla mellan stora och små bokstäver samt siffror. Finns dock ingen escape-knapp ännu, så bered dig på att titta på många intro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albatorsk
så bered dig på att titta på många intro

Ett tips är ju att kopiera in lite SAVEGAME.001 SAVEGAME.002 osv från gamla sparningar
eller från tex scumm från pc/xbox, den jag provade på a925 kunde nämligen inte skapa
sparningsfilerna själv (finns de nyare som kan än?) den kan utan problem spara över gamla
filer iaf.. det spelar ingen roll vilket spel dom varit till innan de går o spara över hursomhelst,
glöm inte att ange sökväg till save filerna i scumm också..
har för mig scumm för xbox hade samma problem i en tidig version.

Permalänk
Medlem

Nu kan man ladda hem Emame till a925:an som jag pratade om tidigare - från Steve:

http://stevesprojects.com/

Jag testade lite snabbt och kunde köra Pacman utan problem med ljud och allt

Men några mer "avancerade" spel ska man nog inte förvänta sig att de fungerar

Permalänk
Medlem

Och hans nästa projekt kommer mycket möjligt vara en NES emulator!
we!

Permalänk
Medlem

java spel?

Jag lyckas inte få igång några javaspel öht, lyckas installera men när man ska köra så står det
"starting midlet" och sen händer ingenting?
Nåt speciellt sätt man måste installera dom på eller?
Enda java grejen jag lyckats starta är GPS-midleten....

Någon???

Permalänk
Medlem

jag har 1 gb på mobilen

Visa signatur

Go out into world...?
Sound scarry!
Are ther yummier frogs ouside?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CRAP
jag har 1 gb på mobilen

Vilket märke har du på minneskort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
Och hans nästa projekt kommer mycket möjligt vara en NES emulator!
we!

Mm då har man två knappar perfekt.. Testade p800 för några dagar sen.. Hur tusan spelar man på den? Finns ju inga knappar

Vilka spela funkar med emame?

den hittar inga spel =( Jag som vill ha MegaMan 1 2 3 4 5 6 på min

Permalänk
Medlem

Vilka spel funkar till Emame? Vad är det för emulator? o samma frågor ang o vad nu den där emulatorn hette som slutade på 16 om det nu var en emulator? Hittar inte namnet igen :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Vilka spel funkar till Emame? Vad är det för emulator? o samma frågor ang o vad nu den där emulatorn hette som slutade på 16 om det nu var en emulator? Hittar inte namnet igen :/

www.mame.net, du hittar visserligen bara filnamnen för spelen men dem kan du säkert göra något kreativt med.

Emulatorn du tänker på är nog eTurboGrafx16 för Turbo Graphx 16/PC-Engine-spel. Vore kul att veta ifall någon fått igång Street Fighter 2...

Permalänk
Medlem

Finns Sonic till SE k700i att ladda ner någon stanns utan att behöva skaffa massa prgram till telefonen

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk

är det någon som har fått igång java spelen???

eller något gratis gps program som visar kartor

Visa signatur

Expert på ALLT
anm. pga omreg

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att installera att spel? vart på minnet ska man lägga spelet? hur hittar man den när man lagt in den? och hur fungerar det att installera ett program?

Visa signatur

AMD Athlon 2700+ - ASUS A7N8X Deluxe - GeForce4 T14200 - siemens 512ddr - 180 gb hårddisk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bergendal
eller något gratis gps program som visar kartor

Ja. Om du är för lat för att göra en sökning i forumet så är jag för lat för att skriva ett bättre svar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albatorsk
Ja. Om du är för lat för att göra en sökning i forumet så är jag för lat för att skriva ett bättre svar.

ööö lilla gubben tro mig jag har LÄST igenom hela tråden och funnit att det ända som funns är nhgps och det tycker jag inte är bra så om du inte hade varit så jävla kagi så hade allt varit mycket bättre

Visa signatur

Expert på ALLT
anm. pga omreg

Permalänk
Medlem

Jag gör som det stod på en FAQ-sida när jag ska försöka installera program. Jag lade in picodrive eller vad det heter, på minneskortet. Går in på system, trycker "program" sen "installera" då står det att det inte finns något att installera....vad är fel?

Visa signatur

AMD Athlon 2700+ - ASUS A7N8X Deluxe - GeForce4 T14200 - siemens 512ddr - 180 gb hårddisk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bergendal
ööö lilla gubben tro mig jag har LÄST igenom hela tråden och funnit att det ända som funns är nhgps och det tycker jag inte är bra så om du inte hade varit så jävla kagi så hade allt varit mycket bättre

Om du redan hittat nhGPS, vad är då ditt problem? Att du inte tycker at nhGPS är bra? Det är väl upp till dig. Framförallt kan väl inte vi andra veta om du redan testat nhGPS och inte tyckt att det var bra nog för dig.

Permalänk

Lindelof:
Har du lagt in det på D:\Media files\document\unfiled ?

Permalänk
Medlem

någon som vet om man kan skicka en mp3 låt via mms

Visa signatur

Ubbe

Permalänk
Medlem

Någon som fått igång C64 emulatorn?Hajar inte hur man drar igång liren.

Visa signatur

/Joga

Permalänk
Medlem

Den bästa emulatorn till denna telefon är ju faktiskt Escumm!
Sitter och lirar Indiana Jones, Fate of Atlantis just nu. Har även Loom, Beneath steel and sky osv.... härligt

Permalänk

Till UKAB man går in på ljud sen så sen så trycker man på listan nere i högra hörnet över motagningen. när man har gjort det så spelar du upp den låt du vill skicka sen trycker du på ljud i menyn och skicka

Visa signatur

Varför?

Permalänk

Jag har hittat en bra sida om A925 på svenska: http://www.motorolaa925.tk/

Visa signatur

Macbook

Permalänk

Ny sida...

Det finns en ny sida. Jag vet inte hur bra den är, men man kan ju ge den en chans (den är ju faktiskt nystartad). Det finns lite program och lite bakgrundsbilder. Sidan verkar rätt proffsig...

http://www.motorolaa925.tk

OBS! sidan är lite seg. Jag vet inte varför, me det ordnar sig nog snart.

Permalänk
Medlem

Hur får man sin a925 att stänga av backlighten efter en viss tid när man är uppkopplad på bluetooth?
Finns det nått bra sätt att dölja bluetoothikonen och "mRouter"-ikonen som ligger nere i systray i win2000?

Edit: Glöm första frågan, det funkar nu.

Visa signatur

I´m not always right, but i´m never wrong.

Permalänk
Medlem

*Host*

*Host*

Permalänk

det var en kompis till mig, han tipsade mig om sidan, tydligen så råkade vi båda posta två poster om samma sak. Ni kan kolla ip nummren om ni vill så ni ser att jag inte har två konton.

Visa signatur

Macbook

Permalänk
Medlem

Det var inte ens det jag menade. Jag menade bara att din kompis kanske borde kolla vad som står i senaste inlägget innan han postar?

Permalänk

Förlåt!

Jag ber om ursäkt... Jag läste bara första meddelandet och svarade på det. Hoppas att det inte var någon som blev väldigt arg.