Permalänk
Medlem

Det finns till Picodrive.

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk
Medlem

ja har inte lyckats att hitta ett enda spel till min mob hehe...fick nyss in agilemess. de verkar ju helt ok faktiskt..

men ingen som kan pejsta nån liten länk till nått spel som bara e att ta hem till datorn å sen mejla över lite lätt å installera.!?

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Permalänk

Vexed är det gratislir jag uppskattar klart mest. Finns nästan hur många banor som helst. Lemmings är också klart underhållande. Ljudet funkar dock inte så bra när man kör det på en A925.

Men, sen så ska man inte förglömma följande program som inte är spel i sig själv, men möjliggör körandet av spel för helt andra plattformar: EScummVM (en Symbianversion av ScummVM), EGboy, EMame och EDoom, Sarien, e32frodo och sist men inte minst PicoDrive.

Finns nästan hur mycket som helst till på http://www.my-symbian.com, men det mesta kostar några slantar. De programmen jag listade ovanför är gratis.

Lite diverse gratissaker på my-symbian.com här.

Permalänk
Medlem

Nybliven 925-ägare här, köpte den igår.

Finns det någon mer info om hur man får Legacy att fungera? Avinstallerade samtliga program jag hade installerat och har ändå bara ca 4.5MB ledigt minne när jag kollar i kontrollpanelen->utforskaren, och det är ivf inte tillräckligt för att installera via datorn (kopierar den kanske över sis-filen innan den installerar?). Har även tömt mobilen på bilder, vet inte riktigt varför det är så enormt dåligt med ledigt utrymme.

Edit: Testade nyss att kopiera sis-filen till d: först och sedan installera direkt via mobilen, men fick ändå slut på ledigt diskutrymme. Är Legacy 1.05.2, men det verkar fortfarande dumpa all data på c:.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av khendon
Edit: Testade nyss att kopiera sis-filen till d: först och sedan installera direkt via mobilen, men fick ändå slut på ledigt diskutrymme. Är Legacy 1.05.2, men det verkar fortfarande dumpa all data på c:. [/B]

Det e inte alltid fel att gita läsa instruktionerna...

http://www.redshift.hu/legacyuiqmotorola.htm

Kort summering, du måste installera som vanligt till C och sen manuellt flytta alla filer utom 3 + kopiera en fil till d:\legacy

Men visst, det e inte helt lyckat att man måste installera till C först, men ta bort något annat temporärt tills du installerat färdigt (behövs 4,5-4,6 ledigt har jag för mig).

Permalänk
Medlem

Hmm, okej. Måste ha missat dom, letade runt en god stund innan jag postade. Problemet nu är dock att jag helt enkelt inte kan frigöra mer. Det enda jag har installerat är filhanteraren på nämnda sida och jag har ändå bara cirka 4.4MB ledigt. Kan det ligga saker gömda någonstans tros? Har inga bilder i mobilen heller, och inga musik- eller videofiler på C:

Edit: Kom på att jag hade installerat en mp3'a som ringsignal och när jag kollade så gör den faktiskt en kopia av filen när man gör det. Satt och sög upp 5MB minne. Fungerar fint nu

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem

använder programmet mpegable för att komprimera filmer till 3gp format men de blir inte längre än 1 min och 17 sek.
nån som vet om man kan öka tiden?

Visa signatur

AMD64 3000+ Venice [YBBLE 0523DPCW] @ 2630 MHz | Asus A8N-E | GEIL 1GB DDR400 @ DDR480 | Hitachi 160GB S-A2 | G-Force 6600GT @ 580/1080 | TT Soprano
Läs ESD F.A.Q

Permalänk
Medlem

Rensat av Aphex - inga länkar till roms och sånt.

Frågor: Kan man installlera på minneskortet på nått sett??

Kan man ha nått annat än home i starten?

Permalänk

Vad är picodrive för konsoll?Sega,master system,sega genesis?

Visa signatur
Permalänk

Genesis.

Permalänk

jag måste fråga . mitt sman funkar inte så bra när jag ska sända , beam är grått..
mitt fileman funkar som en klocka men går ut snart
nu har jag hittat ett skitbra program
Wi-Send ... Men det hittar inte mitt externa minne
finns det nåt bra och GRATIS ??

Visa signatur

En gång var min dator så snabb att jag inte hann se hur den gick sönder

Permalänk
Medlem

Ett par frågor

1. Finns det någon här som har råkat ut för reboot-loop sedan dom kört in SE-filen?

2. Om man nu skulle råka ut för detta kan man enligt

http://www.pdaphonehome.com/forums/showthread.php?threadid=28...

flasha om telefonen. Vad kommer detta att göra med 3-mjukvara? Kommer allt 3-relaterat att försvinna, och isf vad får detta för effekter på funktionalitet? Mao, kommer videosamtal och liknande fortfarande att fungera över 3's nätverk, kommer man fortfarande att komma åt "Min Sida" så man kan hålla koll på trafikavgifter etc.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ett par frågor

Finns det någon här som har råkat ut för reboot-loop sedan dom kört in SE-filen?

Det tror jag inte, men är man lite smart så lägger man SE-filen på minneskortet och då är det bara att ta ut kortet så vips försvinner reboot-loopen. Sen stoppar man in kortet igen när telefonen bootat, och plockar bort filen med en filhanterare.

Men som sagt, jag har aldrig hört talas om att den filen skulle kunna orsaka reboot-loopar. Det är ju trots allt bara en fil på ditt minneskort, inte ett program som installeras och körs vid boot.

Permalänk

Om man nollstälelr telefonen, nollställer den programen osv eller ALLT på telefonen? typ bilder, kontakter, video

Permalänk

jag vill nollställa min a925 , mn försvinner språkfilen för svenska då ? det gjorde den på min polares telefon

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Om man nollstälelr telefonen, nollställer den programen osv eller ALLT på telefonen? typ bilder, kontakter, video

Och exact vad menar du med att nollställa telefonen??
Finns massor med möjligheter till hur det kan tolkas...

Citat:

khendon
flasha om telefonen. Vad kommer detta att göra med 3-mjukvara? Kommer allt 3-relaterat att försvinna, och isf vad får detta för effekter på funktionalitet?

Precis som till villken annan hårdvara man än flashar till så flashar man ju in en exsisterande fil. Vad som kommer att finnas på A & Z drivesen efteråt är ju naturligtvis till 100% beroende på vad som finns på den fil du flashar in...

Citat:

Mao, kommer videosamtal och liknande fortfarande att fungera över 3's nätverk, kommer man fortfarande att komma åt "Min Sida" så man kan hålla koll på trafikavgifter etc.

Teleinställningar går att ställa manuellt & "min sida" är väl bara en vanlig websida man surfar in på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albatorsk
Det tror jag inte, men är man lite smart så lägger man SE-filen på minneskortet och då är det bara att ta ut kortet så vips försvinner reboot-loopen. Sen stoppar man in kortet igen när telefonen bootat, och plockar bort filen med en filhanterare.

Men som sagt, jag har aldrig hört talas om att den filen skulle kunna orsaka reboot-loopar. Det är ju trots allt bara en fil på ditt minneskort, inte ett program som installeras och körs vid boot.

Problemet nämns här bl.a, http://www.pdaphonehome.com/forums/showthread.php?threadid=28...

Dock var dom lite oklara över huruvida det räckte med att lägga SE-filen på minneskortet. Det borde ju räcka men just in case så är det ju trevligt att veta att man vid behov kan flasha om telefonen, eller i varje fall försöka. Har man hamnat i reboot-loop har man väl iofs ingenting att förlora hur som helst )

Citat:

Ursprungligen inskrivet av stedevil
Teleinställningar går att ställa manuellt & "min sida" är väl bara en vanlig websida man surfar in på?

Jo, men den kan enbart nås från den egna telefonen, inte från exempelvis en dator. Åtminstone har jag hört det sägas någonstans. Tänkte att 3 kanske hade löst detta genom att installera specifik mjukvara i telefonen, men det är möjligt att det helt hanteras av deras servrar.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Problemet nämns här bl.a, http://www.pdaphonehome.com/forums/showthread.php?threadid=28...

Dock var dom lite oklara över huruvida det räckte med att lägga SE-filen på minneskortet. Det borde ju räcka men just in case så är det ju trevligt att veta att man vid behov kan flasha om telefonen, eller i varje fall försöka. Har man hamnat i reboot-loop har man väl iofs ingenting att förlora hur som helst )

Borde räcka? Det finns ingen anledning över huvud taget att lägga det i det interna minnet. Då ligger det och tar upp dyrbar plats som man kan ha till annat.

För övrigt stämmer inte det som står där överens med våra telefoner. Antagligen var det ett bekymmer med gamla A920/A925 (inlägget är från april), men vi som kör med åtminstone 30.80.15 eller nyare firmware drabbas inte av att funktionalitet i telefonen försvinner när man lägger in den filen.

Jag har lagt in massor av program som krävt den SonyEricsson-filen, och allihop har gått att avinstallera utan några som helst problem.

Du kan vara helt lugn.

Vad man däremot ska akta sig för är program som autostartar i telefonen. Såvitt jag vet så är det de som orsakar reboot-looparna. Tracker stänger av funktionen att kunna autostarta om man kör det på en A925, men det finns andra program som inte gör det, t.ex Handy Day. Lägger man in ett sådant program så är det kört.

Permalänk

TACK!!NU KAN JAG KÖRA SEGA SPEL ... verkar vara as grymt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stedevil
Och exact vad menar du med att nollställa telefonen??
Finns massor med möjligheter till hur det kan tolkas...

Bästa sättet att tolka det på är det alternativet som finns i kontrollpanelen, svårt att lista ut?

Permalänk

gryymt spel men ja kan bara köra demo... VAD ÄR DET FÖR KOD PÅ MGS programmet där man spelar spel???jag har ett 3d spel där man åker hellikopter men ja kan bara köra demo nån som vet nån kod? spelet heter cobra attack.

Permalänk

Ja, Noumena har koden, och för bara $12.95 så delar de med sig av den vetskapen till dig.

Permalänk

Till moderatorerna : Om ni inte klistarar denna tråd , så vet jag inte vad jag gör med er . Det finns hur mycket info som helst om a925 här..
det är inte många trådar som får 1000+ inlägg

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Bästa sättet att tolka det på är det alternativet som finns i kontrollpanelen, svårt att lista ut?

Eftersom jag kör med Engelska i telefonen så har jag ingen "nollställa" så jo, det e hyggligt svårt att lista ut...

Permalänk

Då har även jag skaffat mig en A925, 644kr på expert. Misstänker att det blev något fel för på kvittot står det 3 reload (a 150kr). Mycket prylar för 644kr

Nu får jag lusläsa tråden för att hitta de rätta programmen...

En liten fråga bara....måsta man verkligen hålla på att byta kabel när man skall ladda från dockningsstationen?

Permalänk
Medlem

Chipsmannen, sätt i laddningssladden i USB-sladden,finns ett litet uttag på den, sen sätter du bara i USB-sladden i dockan så laddas den och är datoransluten samtidigt.

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

Någon som har hittat nåt fungerande progg för att spela in ljud? Det som följer med mobilen har ju en irriterande förmåga att komprimera rent galet mycket. Vore ju också trevligt om man kunde fixa en ersättare till kameramjukvaran, då den också packar alldeles för hårt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kan inte installera varken spelaren eller codecen från http://www.lonelycatgames.com/mobile/smartmovie/smartmovie.ht...

I slutet av intallationen får jag ett meddelande "säkerhetskontroll för komponent misslyckades" och det finns tre knappar:
1. installera ändå (grå, går ej att klicka på)
2. information (klickar jag på den får jag upp en info ruta där det står "installationsfilen har inte signerats digitalt")
3. avbryt

Någon mer än jag som stött på detta problem? Finns det någon annan spelare och codec som man kan istallera i stället så att man kan spela upp divx?

Jag har en A920, har ej uppdaterat firmwaren. Kan det vara det som är problemet?

MvH Jonas

Permalänk

Tackar för det Raksol, ibland är lösningen för enkel för att hitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cally_pb
Jag har en A920, har ej uppdaterat firmwaren. Kan det vara det som är problemet?

Med 95% sannolikhet: Ja! Kila in till Tre så ska de lösa det gratis vad jag hört.