Permalänk
Avstängd

Hl2 DM!!

Finns det någon MOD som gör att man kan spela hl2 i dm ?

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk

Vänta och se...
När full SDK'n släpps kommer vi nog se både ambitösa moddar och en hel del slafsjobb. Väntar på en coop-modd:)

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Vänta och se...
När full SDK'n släpps kommer vi nog se både ambitösa moddar och en hel del slafsjobb. Väntar på en coop-modd:)

Sven-COOP är väl på gång?

Permalänk
Avstängd

jag vill ha vanlig ordinär dm!

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

jlw: jag läste någonstans att det är ett gäng som sagt att dom ska göra HL2:DM

EDIT: Gör så här.. Sök på google, på HL2 DM.... Första träffen...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
jlw: jag läste någonstans att det är ett gäng som sagt att dom ska göra HL2:DM

EDIT: Gör så här.. Sök på google, på HL2DM.... Första träffen...

/me viftar

Jag och ett par polare på DH ska göra en HL2DM modd och en COOP modd. Glid in på rad 3 och plats 117 om ni vill se hur det går

Edit: Om de släpper SDKn då det vill säga...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tog ett par år att göra... men de fick inte med det mest grundläggande i ett FPS idag! MP!

(Jajajaja, jag vet att CS S är MP-delen, men det är inte ens ett nytt spel, bara en ny version av ett gammalt)

Har inte spelat HL2 än. Funderar på att göra det, men känns inte så himla viktigt. Ändå måste jag säga att betygen/hajpen måste vara grymt överdrivna. Ett FPS-spel utan MP är som en varmkorv utan ketchup. Att sätta högt betyg på det är.... en produkt av hajp?

Jo, det kommer i moddar osv. Men då är det ju spelmotorn som är bra. Själva spelet saknar fortfarande MP - följdaktligen kan det på min skala till tio högst pricka in en åtta.

Permalänk

www.adrenaline-gamer.com

dock en PRO-gamer mod.. finns en till HL1 oxo.. alla ligor o så spelas med den..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Dog
Tog ett par år att göra... men de fick inte med det mest grundläggande i ett FPS idag! MP!

(Jajajaja, jag vet att CS S är MP-delen, men det är inte ens ett nytt spel, bara en ny version av ett gammalt)

Har inte spelat HL2 än. Funderar på att göra det, men känns inte så himla viktigt. Ändå måste jag säga att betygen/hajpen måste vara grymt överdrivna. Ett FPS-spel utan MP är som en varmkorv utan ketchup. Att sätta högt betyg på det är.... en produkt av hajp?

Jo, det kommer i moddar osv. Men då är det ju spelmotorn som är bra. Själva spelet saknar fortfarande MP - följdaktligen kan det på min skala till tio högst pricka in en åtta.

Man ger spel betyg efter kategori. HL2 är ett singleplayer FPS.
För övrigt är det ganska dumt av dig att säga att betygen är för höga när du inte ens spelat det själv.

Permalänk

hur får man upp konsollen?

http://www.hl2world.com/bbs/viewtopic.php?t=15325

nån som vill lira ^^ sen? skulle va skojj o testa

Permalänk

nån som har testat att de funkar ?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.jhgamers.com/hl2dm/ - amatörmod

Adrenaline-gamer verkar vara en mer seriös grupp....ska helt klart testa modden när den kommer!

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Det finns multiplayer inbyggt.

gör som dom på www.hl2world.com gör

Skriv det här i consolen:
net_start
sv_lan 0
deathmatch 1
maxplayers (whatever you want)
map (mapname)
restart

Dock så måste man göra egna multimaps då där inte finns några från början.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fungus
Man ger spel betyg efter kategori. HL2 är ett singleplayer FPS.
För övrigt är det ganska dumt av dig att säga att betygen är för höga när du inte ens spelat det själv.

Inte alls dumt när det saknar det mest grundläggande för ett FPS idag. Inte det minsta dumt.

Folk säger att spelet är det bästa någonsin. Då bör de lägga till "... i kategorin single player FPS". Jämför du med andra spel är HL2 en ytterst kortlivad fluga. SP i ca 20 timmar, sedan kanske du spelar om det en gång... Säg att du kommer att njuta i 60 timmar (tveksamt).

Det är väl vad en genomsnittlig spelare i ett MP-spel lägger per vecka.....

Visst. Spelet är säkert hypercoolt. Men det saknar ju liksom mer än halva grejen som gör ett FPS spelbart. Att spela mot idiotiska AIn är ju helt meningslöst. Storyn har jag inte hört mycket om, så den kan omöjligt vara jättebra.

Så vad är då bra egentligen?

Permalänk
Medlem

har inte köpt halflife 2 ännu, mest för att det inte finns ett stöd för multiplayer... =/ samt att jag e fattigt student hehe.

Men Multiplayer till halflife 1.... fortfarande den bästa och med actionfyllda spelkänslan som finns. Synd bara att skitcounterstrike tog över.. annars hade man fortfarande suttit och spelat HL1 multi..

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem

Kan man inte köra HL: source DM? Det skulle nog vara ganska coolt om man bara updaterade lite så att det ser mer "HL2 aktigt ut"

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Dog
Inte alls dumt när det saknar det mest grundläggande för ett FPS idag. Inte det minsta dumt.

Folk säger att spelet är det bästa någonsin. Då bör de lägga till "... i kategorin single player FPS". Jämför du med andra spel är HL2 en ytterst kortlivad fluga. SP i ca 20 timmar, sedan kanske du spelar om det en gång... Säg att du kommer att njuta i 60 timmar (tveksamt).

Det är väl vad en genomsnittlig spelare i ett MP-spel lägger per vecka.....

Visst. Spelet är säkert hypercoolt. Men det saknar ju liksom mer än halva grejen som gör ett FPS spelbart. Att spela mot idiotiska AIn är ju helt meningslöst. Storyn har jag inte hört mycket om, så den kan omöjligt vara jättebra.

Så vad är då bra egentligen?

Öhh.. hur mår du? Arg för att din dator inte klarar hl2?

Spelar roll ifall inte Valve slängt in MP i spelet... vänta tills SDK kommit, så ska du se att vi som har datorer som klarar HL2 kan spela online...

Och för övrigt...

Hela förbannade spelet aeger!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Dog
Inte alls dumt när det saknar det mest grundläggande för ett FPS idag. Inte det minsta dumt.

Folk säger att spelet är det bästa någonsin. Då bör de lägga till "... i kategorin single player FPS". Jämför du med andra spel är HL2 en ytterst kortlivad fluga. SP i ca 20 timmar, sedan kanske du spelar om det en gång... Säg att du kommer att njuta i 60 timmar (tveksamt).

Det är väl vad en genomsnittlig spelare i ett MP-spel lägger per vecka.....

Visst. Spelet är säkert hypercoolt. Men det saknar ju liksom mer än halva grejen som gör ett FPS spelbart. Att spela mot idiotiska AIn är ju helt meningslöst. Storyn har jag inte hört mycket om, så den kan omöjligt vara jättebra.

Så vad är då bra egentligen?

Multiplayer är varken grundläggande eller ens nödvändigt för att ett FPS ska kunna vara bra och kunna sälja bra.

Självklart behöver man inte säga "i kategorin singleplayer fps" eftersom spel ges betyg i den kategorin dom är, inget annat.
Men om singleplayer inte är din grej så är det iofs inte så konstigt att du inte gillar det så mycket som jag, själv tycker jag singleplayer är mycket roligare än multi, jag brukar tröttna på multiplayer ganska fort.

Anledningen till att du inte läst nånting om storyn är väl antagligen för att många inte klarat spelet än och att folk inte vill spoila den för andra. Jag tycker den är helt fantastisk. Ganska dumt att anta att storyn inte kan vara jättebra bara för att du inte läst någonting om den.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...