Permalänk
Medlem

Acer vs shg

Goddag

Jag står nu inför det svåra valet mellan en
Acer 4502Wlmi
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=AC4502WLMI

eller den här från shg.biz
http://www.shg.biz/link.asp?goto=infobox&varenr=550372

SÅ därför undrar jag om någon har några för eller nackdelar att berätta om dessa bärbaradatorerna.

Tack på förhand

Visa signatur

Flurre was herre :up:

Permalänk
Medlem

vet inte vad acer har för skärmpolicy men shg.biz kräver minst 7 döda pixlar innan du får byta ut skärmen, tråkigt med en 5-6 vita prickar som lyser rakt i ögonen.

Måste du sen köpa på datorbutiken? inget on om dem, men om du kollar in JMEs JME Companion så kan du konfigurera dem som du vill, tex lite mer minne, snabbare processor och hårddisk. Finns även med ännu högre upplösning.

EDIT: fast om du är nöjd med pris och spec på acer:n så ta den. Den var jag sugen på från början men jag är ute efter en hem-pc, som alltså ska stå sig skapligt i 3 år och även ska kunna ersätta min stationära så jag ville ha högre upplösning, snabbare cpu, mer minne och snabbare hårddisk.

Annars är det ett väldans bra pris för den maskinen, och bra batteritid!

Visa signatur

[Datoribyrålåda]-[2500K]-[16GB DDR3]-[120 GB SSD + 60GB SSD + 1TB HDD]-[4TB USB3]-[4TB NAS]

Permalänk
Medlem

hmm det här med de döda pixlarna verkar dåligt :(, händer det ofta att pixlarna "dör" på bärbara datorer?

Visa signatur

Permalänk

Som jag uppfattat det efter att ha läst diverse texter på nätet så är det inte jättevanligt med döda pixlar vid leverans iaf. Hur lätt dom dör efter det har jag ingen aning om.

PS. Har beställt en 550372

Permalänk
Medlem

Såvitt jag vet är det ingen här som haft problem med döda pixlar vid skärmar från SHG?...

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Jag får förhoppningsvis min 4502'a på fredag, så efter helgen kommer jag lägga upp en recension på den, efter att jag testat den under helgen.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Fick min 4502:a förra fredagen.. är väldigt nöjd med den faktiskt.. Dock inte hunnit spela några spel på den ännu..men det kommer väl så småningom...

Permalänk
Medlem

okej nice Laggeman

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xanos
Fick min 4502:a förra fredagen.. är väldigt nöjd med den faktiskt.. Dock inte hunnit spela några spel på den ännu..men det kommer väl så småningom...

Fick du med någon form av väska eller annat skydd?

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Får väl ta och registrera mig då så jag kan svara på detta inlägg

Jag är också i valet och kvalet av att inföskaffa en bärbar

Att dömma av de 2 datorer du väljer mellan så gissar jag att du vill kunna spela på dem också. Själv vill jag också kunna köra några av de nyare liren på min och då utesluter jag Acer Travelmate 4502WLMi ganska snabbt därför att den har 64mb versionen av Radeon kortet och så har den 2x256 mb ram så man kan inte uppgradera utan att måsta byta ut en ramkrets (själv ska jag ha minst 1024mb minne).

Permalänk
Medlem

okej nice fogz

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laggeman
Fick du med någon form av väska eller annat skydd?

Det enda som följde med i skydd väg var orginal kartongen.. men den kanske inte är så kul att kånka runt me..
MEn en väska har inhandlats så nu går de mycke bättre..

Permalänk
Medlem

Vart en http://www.shg.biz/link.asp?goto=infobox&varenr=550373 för mig nu efter prissäkningen till 12.790:- + 512 extra ram för 808:-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janav
Såvitt jag vet är det ingen här som haft problem med döda pixlar vid skärmar från SHG?...

Fick min bärbara från shg.biz idag. En död(svagt lysande) pixel skickade dom allt med, men det stör mig inte då den sitter rätt högt upp till vänster.

Nån som vet nån passande väska till dom datorerna, storleksmässigt alltså? Kollade runt på nätet men många är alldeles för korta för att få in datorn.