Permalänk
Medlem

Prob. med OC på ett IC7-G

Har problem med ett Abit IC7-G, har försökt att ändra fsb osv. men när jag rebootar så körs prollen fortfarande i org. fsb.
Kan det vara en inställning jag missat?

Kör med följande system:

P4 2.6c
Abit IC7-G (Bios ic727)
Kingston KHX3200 (BH-5)

Tack på förhand!

Permalänk

kunde du klocka med det gammla bioset?
förutsäter att du trycker save and exit när du går ut från bioset

Permalänk
Medlem

Har nyss köpt kortet ( begagnat ) så jag vet inte om det gått att klocka med det tidigare heller.
Givetvis så väljer jag "Save and exit", är inte första gången jag klockar en dator

Permalänk

hoppas du inte tog illa upp men det finns faktiskt folk som är mindre "begåvade". har du testat att clera cmos, dra bateriet någon timme?

Permalänk
Medlem

Tog absolut inte illa upp, ville bara klargöra att jag inte var nån nybörjare.
Har upptäckt att det inte går att spara nånting av det man ändrar i bios.
T ex om jag ändrar minnes-timnings så ändras det till org-inställningar efter reboot.
Har testat att byta batteriet oxå men det blir ingen skillnad.

Permalänk

jag vet inte om det går men du kan ju alltid testa att flacha tillbaka till bios 26 för det funkar bra. kolla upp om det går först bara
kände du personen som du köpte kortet av? om inte så var kanske anledningen till att han sålde det att biosen krånglade. om du fick med garantis beviset tycker jag att du skall mejla eller ringa till företaget där det är köpt och dra nån vit lögn om att du skall ändra nått annat i bios och det inte går och försöka få ett nytt mobo på garanin