Permalänk
Medlem

Celeron eller Celeron M?

Ska köpa en bärbar i 10000:- klassen. Det jag undrar är vilket som är snabbast, en "vanlig" Celeron 2800Mhz eller en Celeron M 340 (1.5Ghz) ??

/H

Visa signatur

I'll be drinking whiskey in a ditch with Scruffy, and Brick and Noel. Now I've gone and lost my gear and I'm looking for my hole.

Permalänk
Medlem

Jag skulle välja M340 därför att den har större cache minne. Detta gör att frekvensen kan vara lägre för samma prestanda och därmed strömförsörjningen och värmeutvecklinge lägre. Det vill säga, längre batteritid!

Permalänk
Medlem

OK, det låter ungefär som jag trodde. Tack för svaret!

Visa signatur

I'll be drinking whiskey in a ditch with Scruffy, and Brick and Noel. Now I've gone and lost my gear and I'm looking for my hole.

Permalänk
Medlem

Som sagt, Celerson M.

Visa signatur

Apple PowerBook 12" | 1.33Ghz | 768MB | 60GB

Permalänk
Medlem

Ok nytt problem. Hade precis bestämt mig för en Toshiba med Celeron M340 för 9999:- Då fick jag syn på en Acer 1522LMi på datorbutiken.com med Athlon 64 3000+ för 11500:- Den har dessutom separat grafikkort , geforce FXgo 5700 64Mb. Däremot har den bara 40gb HD mot 60 på toshiban. Vad väljer man?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad vill du göra med datorn? Kom ihåg att AMD 64 slukar *väldigt* mycket mer ström än den andra. Detta blir ju bara värre av det dedikerade grafikminnet. Jag vet inte om du tänkt att spela spel på datorn, om du tänkt det, köp Acer:n, om det är batteritid som prioriteras köp Toshiban.

Vill du ha billigare datorer än Toshiban, titta här. Du sparar 2500 spänn :).

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Hade väl tänkt att ha den som allrounddator typ. Inte mycket spelande. Som fotograf ska jag ha den till att tanka över bilder till och redigera lite "ute i fält". Acern som du tipsade om hade tyvärr bara 256Mb minne. Toshiban som jag kollade på hade 512. Ähh, det får bli Toshiban jag kollade på från början. Tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om du ska redigera bilder, är du säker på att du inte ska ha en ibook?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Ja, det är jag ganska säker på. Jag kör ju PC på alla andra datorer så då ser jag ingen direkt anledning att köra en bärbar MAC. Även om det känns lockande ibland..

Visa signatur