Permalänk
Medlem

Telia 24Mbit?

Någon av er som har / testat på Telias 24Mbit ?, såg att det var samma pris på det som på deras 8Mbit som jag har nu så varför inte byta tänkte jag men jag vill veta var man har prestandan så att säga. Samt man fick ett nytt modem med 24Mbit som hade en massa skoj funktioner, Skulle tydligen ha DHCP,DNS,Forward i det modemet vete fan om det är bra men men. Vad tror ni ?

Permalänk
Medlem

jag undrar också, visst är de 24mbit adsl? kommer de funka trådlöst med denna? http://www.dlink.se/products/details.asp?Nr=308 sitter inte på den trådlöst nätverkskort utan sitter direkt från routern med sladd

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Arctic White | ASUS Sabertooth 990FX | AMD Phenom II X4 975 BE 3.60 GHz | Asus Geforce GTX 660 Ti |

Permalänk
Medlem

Jag skulle ringa och beställa det förut idag då "Tranås" fanns med i listan med utbyggda stationer att klara av 24mbit. Fick då som svar från Telia snubben att jag inte kunde beställa för att stationen jag tillhörde inte var utbyggd.. uhm? Iaf så blir det nog 8mbit för min del, uploaden ligger ju fortf runt 1~ nånstans.. Vilket är det viktigaste, tror inte man tjänar speciellt mycket på 24/1 imot 8/1. Sedan har jag hört/läst att Telia's 8mbit kommer sjunka en HUNDRING efter Jul/Nyår. dvs. 350:- vilket är Ok.

// zonc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZonCo
Jag skulle ringa och beställa det förut idag då "Tranås" fanns med i listan med utbyggda stationer att klara av 24mbit. Fick då som svar från Telia snubben att jag inte kunde beställa för att stationen jag tillhörde inte var utbyggd.. uhm? Iaf så blir det nog 8mbit för min del, uploaden ligger ju fortf runt 1~ nånstans.. Vilket är det viktigaste, tror inte man tjänar speciellt mycket på 24/1 imot 8/1. Sedan har jag hört/läst att Telia's 8mbit kommer sjunka en HUNDRING efter Jul/Nyår. dvs. 350:- vilket är Ok.

// zonc.

Hundring?!
Källa på det, tack

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

Tycker en hundring låter lite väl mycket för att vara telias pris sänkning.

Permalänk
Medlem

Om det nu finns någon klar källa vet jag inte, har som sagt hört eller läst det (bara?). Men att en pris-sänkning är aktuell vet jag. Sa ungefär såhär till Telia-snubben jag pratade med; Jag har hört eller läst att ni ska sänka månadsavgiften för 8mbit's abon. Stämmer det? - När och hur mycket vet jag inte.. Men att den ska sänkas är nog korrekt ja, detta för konkuransen.

Något i den stilen.. Blev ett 8mbit's ADSL nu sålänge, modemen de även skickar ut till det abonnemanget stödjer adsl2+ blabla, så det är bara att uppgradera till 24mbit sedan, om man nu känner för det.

//zonc.