Permalänk
Medlem

Frågvis? - Kritik

http://194.236.62.190/webbdesign - Gjorde det som projekt i webbdesignen, "Hemsidan ska innehålla ramar eller tabeller" - Det var ett av kriterierna till mvg, tss, bullshit, gjorde helt i lager och fick mvg i alla fall.

Eftersom jag blev så nöjd tänkte jag använda sidan so egosida med, därför ber jag om lite kritik.

Vad kan ändras, vad ska bort, vad ska läggas till?
Edit: Nej, jag är ingen höjdare på design, men jag tycker det är riktigt bra för att vara första designen jag gjort, koden och strukturen är väl det jag vill ha kommenterat.

Visa signatur

//Iceberg - In Trance We Trust!
www.iceberg.se

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du ska jobba lite mer med designen. Använd photoshop eller nåt och gör något snyggt till sidan. Sen kan du ju lägga in lite funktioner om du vill, typ gästbok, besöksräknare, eller vad nu sidan ska bli för nåt. Det är alltid bra om sidan anpassar sig efter vilken upplösning man kör med. Är i skolan, och orkar inte kolla om dn gör det, men det borde väl gå att ordna så att om man kör högre upplösning så blir ramarna större och texten går längre ut mot kanterna typ. Vet inte riktigt, men det är mkt som går att ändra på sidan, men jag är inte så duktig på sånt, så jag vet inte om nåt av d jag sagt är väldigt svårt.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk

Det jag tycker är att du skall förminska bilden som du har på dig själv i ett bildhanteringsprogram istället för i kod. Nu är ju bilden 1600*1200. Går ju att få ned nedladdnings tiden av sidan. Kanske mest för modemare men de finns ju fortfarande kvar.

Permalänk
Medlem

Uggh försök att hitta några färger som inte ger besökaren migrän
Tentaklarna ser ganska "photoshop tutorial" ut kan du inte försöka lägga in något foto på dig själv med en snygg logga på där uppe. Själva layouten är ganska standard och funkar bra dock vet jag inte om jag gillade att alla ramar var "dotted" men det är väl mera en smaksak antar jag.

Edit: sida blir rätt smal i 1280x1024 du kanske ska som någon tidigare nämde göra så att den ändrar bredden efter upplösning?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jamen jag gillar den!! Den är enkel... Bra färger... bra innehåll för att vara så lite! Jag gillar den

Permalänk
Medlem

ARGH!!! MINA ÖGON!!!
Ne, men var snäll och varna innan du lägger ut länkar til hemsidor med färger som permanent kan skada synen

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Medlem

Funkar inte som den ska i opera, gör om gör rätt.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Jag ger blanka fan i opera, duh.
IE och FF räcker gott och väl, då de täcker 99% av alla läsare. Opera och Safari kan gömma sig.

Visa signatur

//Iceberg - In Trance We Trust!
www.iceberg.se

Permalänk
Medlem

Då får du ingen fortsatt kritik av mig i alla fall. Om du ber om kritik så ska du vara öppen för det också.

Så betyg för din sida är UNDERKÄND, då den inte funkar som den ska i opera. Detta faktum kan du inte komma bort ifrån även om du blundar.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.