Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoddan

God Jul !!

Btw den dära killen borde gå över sin bil lite hänger lite lösa delar här och var, och ROST, för att inte snacka om att motorn inte är OK, vadå rök

Äh! Köper man en bil för 6 papp så får man räkna med lite skavanker. Motorn är för övrigt helt ok faktiskt (nu iaf). Hade ett trasigt återcirkulationsrör mellan grenrör och insprutningen.

Permalänk
Medlem

Har en di-604, köpte billigaste jag hittade efter att min fina Netgear router dog av åskan, i varje fall så har den aldrig krånglat, gått nonstop en bit över ett år utan omstart,hängning osv.

Nödvändigheten med en GAMER router, säkert bra om man är en familj som delar på internet. Ex Familjemedlem 1 vill spela spel med låg ping, familjemedlem 2 sitter o tankar massa saker osv. Personligen ingen användning dock.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har haft en DI 604, och den var bara skit. Har kompisar som har såna, och för de flesta funkar det bra?!. För mig var det bara strul , den la av när den kände för det, släppte inte igenom trafik fast den var konfigurerad. Nyare firmware verkade vara sämre än gammal.

Har inget förtroende för Dlink direkt, skulle inte köpa en billig router igen.

Håller med en annan här i tråden som rekommenderade *nix + en gammal dator ,, det är det som jag ska göra nu iaf. The only way to go :D.

Permalänk
Medlem

Ni som säger *nix + en gammal dator är det enda som gäller, skärp er, man kanske inte orkar konfa skiten, och en gammal dator tar plats, låter och drar ström bra mycket mer än en liten enkel "bredbandsbox"...

Köper man bara en som funkar så är det inga problem med en sån här produkt, det störiga är bara att företag itne drar sig för att släppa produkter av kraftigt varierande kvalitet...

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant om den har paketprioternig på portnivå. Isf är den het.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

akata går det for fort kanse den borjar brinna ^^

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Jag har dissat dlink routrar ganska friskt i nätverksforumet, men om denna är stabil, sval och har bra throughput så verkar den ju väldigt trevlig, gillar den svarta färgen också...

EDIT: Varför skriver dom ALDRIG ut throughput?

för att det inte finns nån definierad standard för mätning av det , antagligen iaf

men om DLink har lärt sig av sina misstag så kan denna med prioritering vara nått att ha faktiskt ...

jag väntar med spänning på tester ...

Skulle denna Dlink haft 5 Gb-portar samt stöd för jumboframe (vilket inga SOHO switchar förutom SMC har!) skulle det vara en perfekt! router/switch!

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
för att det inte finns nån definierad standard för mätning av det , antagligen iaf

men om DLink har lärt sig av sina misstag så kan denna med prioritering vara nått att ha faktiskt ...

jag väntar med spänning på tester ...

Skulle denna Dlink haft 5 Gb-portar samt stöd för jumboframe (vilket inga SOHO switchar förutom SMC har!) skulle det vara en perfekt! router/switch!

Men hur svårt skulle det vara att införa?

Jo, deras nyare produkter och nya firmwares har ju lite bättre rykte än deras äldre, och jag har ingen erfarenhet av dom nya så kan inte uttala mig om det.
Men man kan ju hoppas...

EDIT: Men jag föredrar lite bättre märken iaf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
EDIT: Varför skriver dom ALDRIG ut throughput?

För att den mest troligt är lika värdelös som all annan skit som D-Link tillverkar.

Men hey, den har en fräck färg och man har slängt på "Gamer"-benämningen, så alltså är den SVINHÄFTIG ÅÅÅÅH R0X0RS JAG MÅSTE KÖÖÖÖÖÖPA!!!!!!!!!!111

*spyr*

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

gaaah, våga vägra 108mbps, äkta standardsenlig 802.11g är 54mbps!

Visa signatur

fire walk with me.

Permalänk
Avstängd

uh ? den prioriterar trafik på port nivå något som är mycket praktiskt och en av anledningarna till att man kör bla m0n0wall och andra system .. så att färdigconfade system får sådana funktioner är väl knappast nått att spy över?

ni låter mest som små gnälliga små barn! eller små 19åringar som tror de är tuffa framför sin dator ...
nåväl, väntar med spänning på denna produkt iaf!

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Den där NAT enheten kan vara jävligt bra! Har man en sunkig lina som jag ADSL 24/1 så suger det apa o lira medans man tankar. Ska bli intressant o följa den här produkten.

Permalänk
Avstängd

undra om den kan prioritera ACK paket och portar ,hm.
skulle vara intressant att läsa manualen, eller så screenshots över interfacet.

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av (sic)reaper
http://www.home.no/drdead/Dlink/Routerhaveri%20026.jpg

Vilken härlig bild!

Firewall

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Hur funkar det att spela via trådlöst nät? Hur påverkas pingen av det? Varje millisekund räknas, det vet alla äkta UT99 iCTF-spelare!

Permalänk

"GameFuel Priority Technology" = QoS?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Ni som säger *nix + en gammal dator är det enda som gäller, skärp er, man kanske inte orkar konfa skiten, och en gammal dator tar plats, låter och drar ström bra mycket mer än en liten enkel "bredbandsbox"...

Köper man bara en som funkar så är det inga problem med en sån här produkt, det störiga är bara att företag itne drar sig för att släppa produkter av kraftigt varierande kvalitet...

Alla har ju såklart inte samma krav på sin brandvägg. Men "nix + en gammal dator" är en väldigt billig och särskilt kompetent brandvägg som du som privatperson inte lätt kommer över vad jag vet i alla fall.

Undrar om den här är bättre men farten på WAN porten? (hmm, måste vara trött men varför kallas det WAN port?)
Många routrar är ju helt värdelösa och ger en maxfart på 5 mbit eller liknande.

Min 3-com router ger väl mellan 15-30 mbit om jag minns rätt men då kan man glömma att försöka ändra inställningar på den samtidigt. Men det är ändå den bästa jag sett för oss hemmaanvändare.
Fasst det har man kanske fixat nu, har inte riktigt hängt med i utvecklingen av routrarna.

Men jag blev ritkigt sugen på en linksys router. De kör ju linux och med ett hack så kan man ju komma åt den och fjärrstyra den och installera ny programvara som bland annat innehåller paketprioritering m.m.
Vet inte vilka modeller som det gällde eller vad de kostar men blev rätt sugen på det.

Då borde man ju kunna köra egna program på den lätt. Ex. starta valfri dator i nätverket genom att logga in på routern från jobbet/skolan/kompisen och boota den från routern.
Eller koppla HTPCn till den och låta routern starta HTPCn när det är dags för en inspelning.

Detta går förstås med en dator också men det är ju inte lika smidigt, och som Kilroy säger så finns det ett par nackdelar med det också.

Permalänk
Medlem

Allvarligt, jag tror knappast den lilla routern har 3Gb i bakplan. Någon som vet vad den har?

Visa signatur

| AMD Athlon64 3000+@4048+ (9x285=2565MHz) | MSI K8N NEO2 Platinum | 1GB Corsair XMS PC3200 XL |
| Leadtek 6800LE (8/6) @ 410/830 | 3x120GB HD | 250GB SATA | NEC 3500-A | Logitech MX 510
| 19" DAEWOO CRT | SuperPI = 33s | Powered by: ColorsIT 400W (13A@12V = skräp)|

Permalänk
Avstängd

lite över 1GB minst har den iaf

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Men skit i om en viss serie/produkt var dålig när det finns andra serier som är hur bra som helst.

Varför ska ni envisas att snacka skit om ett företag/namn bara för att ni ägt en produkt av hela deras sortiment och då lyckades ni få en som var trasig/gick sönder eller en dålig serie helt enkelt.

Jag köpte en netgear och den gick sönder eller var buggig, jag kommer aldrig köpa det märket igen.
Jag köpte en Maxtor disk och den gick sönder och det märket rekommenderar jag aldrig igen. Men jag då jag köpte en seagate och den var sönder redan i början.

Bla.bla hur länge orkar folk hålla på med detta?

Ondjultomte
Jag håller med dig helt och hållet, ibland undrar jag om det verkligen finns riktiga gnällspikar här, ska man låna ut en hammare möjligtvis?

Jag har både D-Link och netgear som fungerar klockrent här och jag är hur nöjd som helst. Vi har även en stack från 3Com som fungerar som dom ska. Ena D-link står för router/dhcp utdelning/brandvägg och den sköter sitt jobb ordentligt och är igång 24/7. netgear sköter 10/100 trafiken, och sedan används en D-link för Gigabit datorerna och det fungerar klockrent.
--------------------------

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Avstängd

ja det är ett jävla gnällande här, denna pryttel har iaf potential att bli den bästa routern på marknaden hittills

det som kan bli bättre är mer än port prioritering, ACK etc .. samt jumbo frames

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Som sagt, skulle vara intressant att se vad den har för throughput...

Permalänk

varför gnäller alla om d-link ?? min funkar hur bra som helst, den har stått på ett år snart.

Permalänk
Medlem

Installerar dagligen D-links routrar och kan säga att dom fungerar väldigt bra. Själv har jag hemma en 604 och en 714P+ som har gått som klocka. Så jag kan inte säga att dom är dåliga när man har bra erfarenhet av dom. Vill tillägga att mitt företag har inget med D-link att göra utan jag köper deras produkter för att dom har fungerat tillfredställande för mig och mina kunder.

Den här nya kommer nog att blir populär. 1100:- är överkomligt pris om man vill satsa på lite bättre grejor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobokrull
varför gnäller alla om d-link ?? min funkar hur bra som helst, den har stått på ett år snart.

Alla har inte haft samma flyt? ibland har man haft lust att göra som på bilden:
http://www.home.no/drdead/Dlink/Routerhaveri%20023.jpg

Äger också en 604...

Permalänk
Medlem

Paketpriotering kräver helt enormt mycket - inte på portnivå men ska den gå igenom varje paket blir det overkill för nästan vad som helst så det lär den inte ha. Har den det på portnivå så blir jag väldigt lycklig - då kanske man kommer i shoppingtankar.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88
Jag är väääldigt nöjd med min d-link dsl 504g. en router med inbyggt modem, fungerar klockrent från början, och antagligen till det slut som inte kommit än =). Aldrig strulat, bara plugga in o köra, jag är nöjd iaf.

Jag har 504T. Aldrig strulat heller. Har även en D-Link 8-portars switch som fungerat hur bra som helst.

Kan hålla med om att D-Link gjort några skitprodukter men då ska man klanka ner på de produkterna och inte hela företaget då de faktiskt lyckas titt som tätt.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har själv en dlink 604 router.
Den första la av efter 5 timmar. Första så kunde jag inte surfa. Sedan så la min LAN port 2 av så den gick ej at använde och till sist så kom jag inte åt websetup:en. Lite smått iriterad ringde jag deras support. Dem var väldigt vänliga och jag fick ett RMA nummer ganska snabbt.
Skickade in den och efter 3 veckor fick jag en ny hemskickad. Jag installerade allt och det funkade från början riktigt bra! Men efter några timmar så började den dissa mig då o då igen :/. A ja, sökte runt lite och hittade en ny firmware v 3.07(org 3.06). Uppdaterade routern och nu har den funkat felfri i 5 dagar utan fel eller omstarter.

Använder Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC-kort.

//kilos

URL http://213.216.192.242/techdocs/20041112_604_704_707_V307-Eng... 3.07 D1

Visa signatur

När sanningen kommer på bordet, kan ingen smälta den.

Permalänk
Medlem

Själv har jag en DI-704 i plåt den har funkat klockers i över 2½ år... aldrig blivit dissad eller någonting.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
EDIT: Varför skriver dom ALDRIG ut throughput?

Det står lustigt nog på D-Links retail kartonger... iaf på vanliga 10/100 switchar... på en 5 portars des-105d (5 portar) så är det 200 mbit throughput.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

denna verkar lockande då jag har en skruttig dl-604... helt värdelös. känner kompisar som har andra d-link produkter som fungerar felfritt, så antar att hela 604 är en routerkonfad skräphög...

Visa signatur

Three men can keep a secret if two of them are dead