Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cally_pb
Jag har en A920, har ej uppdaterat firmwaren. Kan det vara det som är problemet?

Ja och ja.

Permalänk
Medlem

pico...

Kan någon hjälpa mig lite grann.. när man spelar i picodrive och aktiverar fullscreen mode, hur gör man för att avsluta ett spel och komma tillbaka till menyn??

Har varit tvungen att stänga av varje gång och det är väl inte meningen att man ska behöva göra det...

Tacksam för svar..

Visa signatur

___ ___ ___ _ _ _ ___ ___ ___

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xante
pico...

Kan någon hjälpa mig lite grann.. när man spelar i picodrive och aktiverar fullscreen mode, hur gör man för att avsluta ett spel och komma tillbaka till menyn??

Har varit tvungen att stänga av varje gång och det är väl inte meningen att man ska behöva göra det...

Tacksam för svar..

Picodrivemenyn ligger kvar "bakom" skärmbilden, tryck på skärmen där menyn "skulle" finnas och välj "close".

Permalänk

är det någon här som egentligen har flashat sin telefon??? var har ni fått program/fil ifrån,
väd är det för fördelar,
kan man fortfarande ha svenska,
vilka är fördelarna,
kan man instalera program/spel/ringsignaler på minnsekortet .
eftersom min telefon är upplåst undrar jag om den kan bli låst igen
försvinner ALLT 3 skit
etc etc skriv alla fördelar och nackdelar ni kan komma på..

ja kommer flasha den på jullovet...

Visa signatur

Expert på ALLT
anm. pga omreg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bergendal
är det någon här som egentligen har flashat sin telefon??? var har ni fått program/fil ifrån,
väd är det för fördelar,
kan man fortfarande ha svenska,
vilka är fördelarna,
kan man instalera program/spel/ringsignaler på minnsekortet .
eftersom min telefon är upplåst undrar jag om den kan bli låst igen
försvinner ALLT 3 skit
etc etc skriv alla fördelar och nackdelar ni kan komma på..

ja kommer flasha den på jullovet...

Varför ska du flasha den? Vad jag vet finns det ingen firmware som inte är utgiven av tre till A925, den är framtagen av Motorola specifikt för tre...

Permalänk

är det någon som kan bekräfta att det bara finns 3´s firwear???

Visa signatur

Expert på ALLT
anm. pga omreg

Permalänk
Medlem

.jar?

Vad behöver man för att kunna spela spel som är .jar?

Gärna en axakt beskrivning på hur man går till väga då jag är lite ny i gemet..

Det kommer bara upp en liten ruta med texten Midilet eller nått sånt..
men sen så händer inget mera..

Tacksam för svar..

Visa signatur

___ ___ ___ _ _ _ ___ ___ ___

Permalänk
Medlem

eh.... har ett litet problem och skulle vara mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig.

Skickade in min a925 för uppgradering av programvara och en smärre reparation. Undertiden mobilen var borta formaterade jag om min dator och därmed försvann desktop suite mm.

Fick tillbaka mobilen idag och skulle glatt i hågen synkronisera min kalender med mobilen. Till min förskräckelse upptäckte jag dock att detta verkade vara svårare än jag först trott.

Har installerat desktop suite (den som medföljde telefonen) och även modem-programmet. Jag har inga problem att ansluta mobilen till datorn, dvs jag får anslutningen i "Anslut till dator" i mobilen samt får anslutning i mRouter (via USB porten).

Däremot fullständigt vägrar Desktop Suite och Min A925 att fungera. Båda programmen att få kontakt med telefonen och det enda medelande jag får är att ingen enhet är ansluten till datorn.

Tacksam för svar
mkorner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mkorner
eh.... har ett litet problem och skulle vara mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig.

Skickade in min a925 för uppgradering av programvara och en smärre reparation. Undertiden mobilen var borta formaterade jag om min dator och därmed försvann desktop suite mm.

Fick tillbaka mobilen idag och skulle glatt i hågen synkronisera min kalender med mobilen. Till min förskräckelse upptäckte jag dock att detta verkade vara svårare än jag först trott.

Har installerat desktop suite (den som medföljde telefonen) och även modem-programmet. Jag har inga problem att ansluta mobilen till datorn, dvs jag får anslutningen i "Anslut till dator" i mobilen samt får anslutning i mRouter (via USB porten).

Däremot fullständigt vägrar Desktop Suite och Min A925 att fungera. Båda programmen att få kontakt med telefonen och det enda medelande jag får är att ingen enhet är ansluten till datorn.

Tacksam för svar
mkorner

Är inte riktigt med på vad som funkar eller inte men testa att dra ur usbsladden ur datorn och stoppa in igen. Låter larvigt men det har hjälpt många när kontakten telefon-dator inte fungerat...

Permalänk
Medlem

Problemet är att jag inte får upp enheten i min pc. Dvs jag kan inte komma in i min mobil från min dator.

Har provat med samtliga 4 USB portar i datorn nu samt insallerat om och pluggat in ett 10 tal gånger.

Permalänk

Om du tar fram Egenskaper för mRouter (den lilla svarta ikonen nere vid klockan), är USB iklickat där?

Permalänk
Medlem
Citat:

Problemet är att jag inte får upp enheten i min pc. Dvs jag kan inte komma in i min mobil från min dator.

Har provat med samtliga 4 USB portar i datorn nu samt insallerat om och pluggat in ett 10 tal gånger.

Hmmm, många har haft problem med koppling A925-dator. För mig så hjälpte att dra ur kablage på båda sidor när det strulade... Ring tres kundtjänst, det är det de är till för.

Permalänk
Medlem

Jepp Albatorsk, den är iklickad och när jag trycker anslut på telefonen poppar USB porten upp i mROuter och ändras från ej ansluten till ansluten (under USB alternativet ). SÅ det är inte där problemet ligger.

Nisseson: Att ringa tre:s kundservice är uteslutet. Inte nog med att de inte lär kunna hjälpa mig, jag får dessutom sitta och vänta i 3 timmar i med telefonen i örat för att sedan höra att de inte kan hjälpa mig )

Permalänk
Medlem
Citat:

Nisseson: Att ringa tre:s kundservice är uteslutet. Inte nog med att de inte lär kunna hjälpa mig, jag får dessutom sitta och vänta i 3 timmar i med telefonen i örat för att sedan höra att de inte kan hjälpa mig )

Been there done that... Numera är jag av med Tre (för gott...) och slipper "kundtjänst". Dock så var faktiskt han som hjälpte mig när jag hade liknande problem som dig faktiskt rätt kunnig, som det verkade iaf. Är det fortfarande löjligt lång kötid, trodde de hade bättrat sig.

Permalänk
Medlem

Haha, kanske det har... i ärlighetens namn så har jag inte pratat med dem på väldigt länge. Men bara vetskapen att sitta i telefonkö under 1-2 timmar håller mig på långt avstånd från dem. Får bli till att springa ner till deras butik här i växjö istället om ingen har någon lösning här.

Tack iaf för att ni tog er tid )

Edit: Det löste sig. Jag använde format C: och vipps så fungerade det. Problemet låg i mcafee securitycenter och desktopsuite. Lyckades dock till mitt stora förtret inte att få programmen att fungera ihop. Så, det slutgiltiga lösningen blev helt enkelt att byta brandvägg mm...

Permalänk
Medlem

Nån som kn tala om var jag kan hitta en guide för att plocka bort 3 länkarna?

Den på http://www.a925.info.se/ är död.

Permalänk
Medlem
Citat:

När du installerar om programmet,har du kopplat bort telefonen då?
Jag hade problem att komma igång tills jag verkligen läste det som står på skivan.
Har för mig att det står typ "VIKTIGT installera programmet innan du kopplar in telefonen".

Jag kopplade bort telefonen,installerade om,i med luren och vips så funkade det.

Visa signatur

/Joga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dez
Nån som kn tala om var jag kan hitta en guide för att plocka bort 3 länkarna?

Den på http://www.a925.info.se/ är död.

Fan, jag skulle såklart kopiera texten på sidan och skriva den på a925.info.se istället.

Vi får hoppas att den kommer upp snart igen.

Permalänk
Medlem

Fungerar nu

Visa signatur

Lev Livet - Du Har Bara Ett

Permalänk
Medlem

mp3or....

Vet någon om det finns ett bra program som converterar mp3or (128kbit->) till mp3or (->96kbit) så muskien tar mindre plats?
alternativt är ju till m3p eller var formatet nu heter i mobilen

Visa signatur

~~ In bENGt we trust ~~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX

Fan, jag skulle såklart kopiera texten på sidan och skriva den på a925.info.se istället.

Vi får hoppas att den kommer upp snart igen.

Det vore toppen, finns den inte nånannanstans?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av charge
Fungerar nu

Inte för mej

Permalänk

Någon som vet vilken karta man ska använda och i vilket format man lägger in Lat o Long??
Och någon som vet kordinaterna för göteborg??
Försöker få ordning på nhGPS.

Visa signatur

Peter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peter1se2
Någon som vet vilken karta man ska använda och i vilket format man lägger in Lat o Long??
Och någon som vet kordinaterna för göteborg??
Försöker få ordning på nhGPS.

Koordinaterna ska vara i formatet (ex.) N 59 20,1234 resp E 16 00,1234. Var göteborg ligger har jag ingen aning om...

Permalänk

Tackar för det,nu fick jag ner kartan,ska vi bara se om man får någon kontakt med rymden
Kordinaterna skulle vara i , N 57,123456

Visa signatur

Peter

Permalänk
Medlem

Här har ni programet som gör att man kan ändra de tre länkarna på "Hem" skärmen.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload7/a92xmenu.rar

Permalänk

när jag trycker på erstellen kommer det upp [snack.ini] quelldatei wurde nicht funden. überprüfen sie das system verzeíchnis!

fattar typ [0] Vad har jag gjort fel ??
god jul allesammans

Visa signatur

En gång var min dator så snabb att jag inte hann se hur den gick sönder

Permalänk

Tips till alla er som inte får det att funka med att ansluta till datorn.

Använd INTE dockan/stället som medföljer.
Gjorde det först och fick inte det att funka, windows kallade telefonen för "Unknown USB device", när jag satte kabel direkt i (enda skillnaden, ändrade inget annat) så hittade datorn telefonen direkt och allt funkade klockrent direkt.
Har testat på 2 datorer, likadant på bägge.

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Medlem

Nån som vet vad man kan göra när telefonen helt plötsligt hänger sig vid start, precis när treloggofilmen visas? Den hänger sig där och man kan inte komma in i systemet. Men man kan ringa till den, och svara på den (svarsrutan kommer fram). Men man kan inte komma in i systemet.

Visa signatur

Cpu: [ Amd64 3500+ Winchester ] Minne: [ 1024 PC3200 Corsair ]
Gfx: [ 6600GT 128mb GDDR3 ] Mb: [ Asus nForce 4 SLI ]

Permalänk

Bluescreen -> har du låst upp din mobil?...
för det har jag och jag har fått det felet som du säger... och undrar om det bara händer oss som har låst upp mobilen....för fan, vill ju använda stället....så betydligt smidigare

Visa signatur

// was it a train or my computer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluescreen
Tips till alla er som inte får det att funka med att ansluta till datorn.

Använd INTE dockan/stället som medföljer.
Gjorde det först och fick inte det att funka, windows kallade telefonen för "Unknown USB device", när jag satte kabel direkt i (enda skillnaden, ändrade inget annat) så hittade datorn telefonen direkt och allt funkade klockrent direkt.
Har testat på 2 datorer, likadant på bägge.

Tack för det! Höll på att bli galen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jakssdsfs
Bluescreen -> har du låst upp din mobil?...
för det har jag och jag har fått det felet som du säger... och undrar om det bara händer oss som har låst upp mobilen....för fan, vill ju använda stället....så betydligt smidigare

Det har inte med upplåsningen att göra. Min (och ett par andra jag låst upp) funkade lika bra efteråt. det är nu senaste veckorna jag haft problem.