Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hubcruiser
har micron klockfuntion så man kan koppla in till högtalare och använda som väckarklocka? Det är typ det bästa med minin tycker jag
kunna vakna upp till vilken låt som helst!

har minin det? i så fall får ja ta o leta reda på den funktionen. vart i menyerna finner man den?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Jag tycker ZEN micro var ganska fin Ipoden är också fin men den har för torr design tycker jag.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk

zen micro har också väckarklockfunktionen.
Jag har ett kval
jag kan få tag på en iaudio m3 20Gb för 2000:-
men är ruffigt sugen på en zen micro

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oC MasteR Jay
zen micro har också väckarklockfunktionen.
Jag har ett kval
jag kan få tag på en iaudio m3 20Gb för 2000:-
men är ruffigt sugen på en zen micro

Zen micro verkar ruskigt läcker, men iaudio m3 för 2000kr säger man väl knappast nej till?
I annat fall kan du köpa den för 2000kr och sälja den dyrare på t.ex. blocket.se.

Permalänk
Medlem

Zen micro är ju överlägsen om man jämnför med ipod.. bättre ljud, upplysta knappar, inbyggd mic m.m. Ett solklart val tycker jag iallafall...

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Medlem

Varför tror du att Micro har bättre ljud? Jag har jämfört de båda med samma hörlurar och jag tyckte iPoden var betydligt bättre.
Likaså är touchknapparna på ipoden överlägsna microns...

Visa signatur

MacL3ans ljudisolering: Spela in ljudet från ett tyst rum på en bandspelare. Stoppa spelaren i datorn och spela upp på högsta volym!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
har minin det? i så fall får ja ta o leta reda på den funktionen. vart i menyerna finner man den?

Ifall du ej funnit det ligger det under Inställningar --> Klocka --> Alarm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av discusnl
Ifall du ej funnit det ligger det under Inställningar --> Klocka --> Alarm.

ahh, okej ska väll erkännas att jag inte rotat allt för mycket i menyerna

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

en tuff grej med micron är ju att du kan använda den som flyttbar disk. bara att ställa in mellan 128MB - 2GB som spelaren avsätter just för det. dock kan man inte spela upp ev. musik man lagt in på den partitionen men det kan ju vara användbart till annat

edit: ändrade stavfel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprkz
en tuff grej med micron är ju att du kan använda den som flyttbar disk. bara att ställa in mellan 128MB - 2GB som spelaren avsätter just för det. dock kan man inte spela upp ev. musik man lagt in på den partitionen men det kan ju vara användbart till annat

edit: ändrade stavfel

tur att minin oxå går att använda som flyttbar hårddisk, man måste inte ens ställa in nå

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
tur att minin oxå går att använda som flyttbar hårddisk, man måste inte ens ställa in nå

där ser man trodde man var tvungen att använda itunes tilll podarna. vet du hur det funkar? kontra microns alltså..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprkz
där ser man trodde man var tvungen att använda itunes tilll podarna. vet du hur det funkar? kontra microns alltså..

Huh? Man drar filerna till G: eller vad nu du har för enhetsbokstav på podden, done!

Bara låtarna du vill lyssna på i spelaren som du drar till iTunes.

Om det var detta du syftade på alltså

Permalänk
Medlem

jo det var det jag ville veta men måste man inte enebla nått i iTunes för att få poden att dyka upp som en disk?
dessutom kan man göra så med micron också, läste jag nu..

Permalänk
Medlem

MacL3an, får man fråga vilken tidning du gör testet för? Jag tänker skriva till m3 och be dom göra ett liknande test.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprkz
jo det var det jag ville veta men måste man inte enebla nått i iTunes för att få poden att dyka upp som en disk?
dessutom kan man göra så med micron också, läste jag nu..

alltså, pluggar ja in min mini till datorn så så dyker den dels upp i itunes (för att få in låtar) och dels som flyttbar hårddisk. ja kör me windows xp.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamman
Köp det som är bäst för dig. Prioriterar du funktioner och vill ha en tekniskt sätt bättre spelare. Vill du ha en "snyggare" (ytterst subjektivt, upp till dig) så välj iPod.
Skulle nog ha valt Creative. Tycker att den är snyggare än minin och bättre på allt.

Cretives må ha fler funktioner, men "tekniskt bättre"?

Och någon ansåg att belysta knappar är "bättre". Jag undrar, du har två (2) knappar på en iPod mini (och G4 iPod), så fort du rör knapparna så lyser fönstret upp (om du har detta inställt). Man bör ha ett rätt grovt rörelsehinder för att inte kunna fixa detta i en mörk gruva ens.

Vill man ha mic, radio och annat meck, köp inte iPod. Vill man inte leka med sin egen röst, lyssna på kass radio utan bara njuta av sin digra musiksamling. De enkla menyerna, det goda ljudet och den ypperliga designen, ja, vill man ha allt det, köp en iPod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pumas
MacL3an, får man fråga vilken tidning du gör testet för? Jag tänker skriva till m3 och be dom göra ett liknande test.

Jag skriver för MikroDatorn. Tyvärr kommer inte testet ut förrän i början på nästa år (tidningar har ganska lång "redigeringstid").
Jag tog i princip med alla spelare med små hårddiskar förutom Archos nya XS, samt en från Thomson på 2 gig.

Visa signatur

MacL3ans ljudisolering: Spela in ljudet från ett tyst rum på en bandspelare. Stoppa spelaren i datorn och spela upp på högsta volym!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MacL3an
Jodå, den känns mkt bra och solid (även om metall-ytan på iPoden känns mer exkluvsiv). Men som sagt är touchpadden på Micron inte riktigt i samma klass som på iPoden.

Bara så att du vet så finns det en ny firmware till Micron som *"förbättrar" batteritiden och touchpadden

* Tydligen så blir batteritiden lägre och sämmre om du ansluter Zen Micron till AC-Adaptern (laddaren) när den är i kopplad i elutaget. Utan man ska först ansluta Micron till laddaren sedan kopplar man in laddaren i elutaget. Men detta fel är korrigerat i den nya firmwaren.

Permalänk
Medlem

En polare stod i valet mellan just dessa två och efter att i princip ha bestämt sig för en Zen micro så blev han väldigt avrådd av en säljare som sa att de haft så många returer av den att han verkligen inte kunde rekommendera den. Och han försökte inte ens pracka på honom nåt annat.

Så efter ytterligare några dagars funderande köpte han en iPod mini (från en helt annan butik dessutom) Han är helt nöjd än så länge iaf. Jag har själv en iPod 4G som jag är nöjd med och rekommenderade från början att polaren skulle köpa minin

Personligen tycker jag Zen micron ser ut som nåt de säljer på Lidl.. men jag har aldrig använt en.

Visa signatur

"The Marlboro man died of cancer, and he wasn't a rocket scientist when he was healthy" //Harvey Danger
Det finns 10 sorters människor - de som förstår det binära talsystemet och de som inte gör det

Permalänk
Medlem

Ni bör nog lyssna på posten ovan, jag fick min Zen Micro från TeamDigital.net i förrgår, upptäckte under Torsdag eftermiddag att den glappar i ljudutgången (där hörlurarna kopplas in). Ljudet försvinner delvis eller totalt när man kommer åt sladden vid pluggen. Kul att skicka tillbaka varan till Singapore liksom? Man väntar sig att saker ska hålla åtminstonde ett par år innan problem uppstår. Jag ska försöka få pengarna tillbaka eller eventuellt byta till ipod mini/H10 (när den kommer).

För övrigt är den rätt snygg tycker jag. Men det går extremt segt att föra över filer jämfört med ipod mini. Å andra sidan har den andra funktioner som väger upp. Hur som helst så ska man inte behöva returnera en vara man haft i 2 dagar. DÅLIGT CREATIVE! Undrar om det sitter massa lowquality prylar i eller om dem bara är inkompetenta rent kunskapsmässigt (med tanke på ovanstånde påstående om returer). Usch nu blev jag sur!

Permalänk
Medlem

Vet inte om Creative har det, men Apple har "worldwide warrenty". Detta innebär att man kan köpa utomlands och få den fixad genom svenska Apple.

Permalänk
Medlem

Nepp inte om man läser på deras sida. Verkar som jag måste prata med min återförsäljare och även Creative/Asien. Jäkla risigt.

GOD JUL!

Permalänk
Medlem

jag förstår inte varför ni diskuterar dessa spelare u när iriver h10 kommer snart,den har ju bättre skärm,bättre ljud,snyggare och fler funktioner.

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem

En liten fråga.. laddar man ipod minin via USB, eller hur fungerar det?

Permalänk
Medlem

Jag är ipod fan, skulle lätt valt ipod.

Vet inget om den andra spelaren, vet bara att ipoden låter guld!

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Jag tjackade en Zen Micro.. Var nöjd i 2v sen pajja den ihop.. Hdd failure.. Såg att många hade haft det problem. ( Hårddisken är visst så känslig att den kaikar ihop bara man nyser) så ja gick tillbaka och som tur var hade dom inga kvar så ja fick pengarna tillbaka (precis vad jag ville) så jag sprang genast till konkurrenten och tjackade en iPod Mini... Känns mycket bättre!!

Visa signatur

Guns dont Argue..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kryoh
En liten fråga.. laddar man ipod minin via USB, eller hur fungerar det?

Ja, den laddas när den är kopplad till datorn via USB/Firewire.

Permalänk
Medlem

Usch, allt detta virrande mellan spelarna har gjort mig snurrig. Jag ska åka in idag och köpa mig en mp3-spelare. Jag hade helt stallt in mig på Zen Micro.. Men. Nu är jag inte säker. Snälla ge mig några bra råd till vilken jag verkligen ska köpa! *ångest*

Visa signatur

| Apple iPod nano + Apple HiFi ' Sony Ericsson K700i ' Sony Ericsson S700i ' Sony Ericsson Z1010 ' Sony Ericsson K750i, Sony Ericsson W800i, Sony Ericsson W900i 'Sony Ericsson W850i ' Sony Ericsson K800i, | HP DV9244; AMD 64 Turion X2 TL52, 2048Mb DDR2 RAM, 256MB Geforce 7600, 240GB + 500 GB Extern HDD, 17" Widescreen WXGA+

Senaste inköp: SE K800i Kommande köp: Nokia n95 (snacka om att bryta SE-trend..)

Permalänk

Creative är ett lågbudget märke med extremt usel kvalitet!
iPod är lättare att använda, snyggare och helt enkelt bättre.

Varför ska man ha sunkig radio? när man har 4gb låtar.

Visa signatur

axel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sailoraxel
Varför ska man ha sunkig radio? när man har 4gb låtar.

Varför ska man kunna skicka SMS med en telefon när man kan ringa?

Radion kan man ju lyssna på mycket annat än bara musik. tex nyheter, sportradion mm