Ännu en HijackThis-log

Permalänk
Medlem

Ännu en HijackThis-log

Nåväl, en kompis dator fick fram allt detta, samt att den har en förbannad search-bar längst ner som vägrar försvinna, får varken bort den med Ad-Aware eller Spybot.

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program\Delade filer\Logitech\QCDriver2\LVCOMS.EXE
C:\Program\ZONELA~1\ZONEAL~1\zlclient.exe
C:\Program\Delade filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Documents and Settings\Johanna\Mina dokument\Mina mottagna filer\Msn\MsgPlus.exe
C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe
C:\Program\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program\SmartTrust\SmartTrust Personal\Csp\SmartCertmover.exe
C:\Program\Nikon\NkView6\NkvMon.exe
C:\Program\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\Program\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Program\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Niklas\Skrivbord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://login1.telia.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 220.65.111.3:8080
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Länkar
R3 - URLSearchHook: (no name) - {1C78AB3F-A857-482e-80C0-3A1E5238A565} - (no file)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: PK IE Plugin - {1E1B2879-88FF-11D3-8D96-D7ACAC95951A} - (no file)
O2 - BHO: CNisExtBho Class - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: (no name) - {A153FCCC-C438-892B-6DE2-C449BC580362} - C:\DOCUME~1\Karin\APPLIC~1\2blue\Rectmeal.exe
O2 - BHO: CNavExtBho Class - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: FlashFXP Helper for Internet Explorer - {E5A1691B-D188-4419-AD02-90002030B8EE} - C:\Program\FlashFXP\IEFlash.dll
O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: MSN Verktygslåda - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program\MSN Toolbar\01.01.1629.0\sv\msntb.dll (file missing)
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [GhostStartTrayApp] C:\Program\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartTrayApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Program\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTStartup] C:\Program\Creative\Splash Screen\CTEaxSpl.EXE /run
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Program\Delade filer\Logitech\QCDriver2\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechGalleryRepair] C:\Program\Logitech\ImageStudio\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechImageStudioTray] C:\Program\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Program\ZONELA~1\ZONEAL~1\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program\Delade filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Program\Norton Internet Security\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Documents and Settings\Johanna\Mina dokument\Mina mottagna filer\Msn\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WildTangent CDA] RUNDLL32.exe "C:\Program\WildTangent\Apps\CDA\cdaEngine0400.dll",cdaEngineMain
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\Program\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Junk Rdr Dog Ace] C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\browse jump junk rdr\ThunkProgram.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Documents and Settings\Johanna\Mina dokument\Mina mottagna filer\Msn\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program\Delade filer\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Certificate Mover.lnk = C:\Program\SmartTrust\SmartTrust Personal\Csp\SmartCertmover.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Program\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: NkvMon.exe.lnk = C:\Program\Nikon\NkView6\NkvMon.exe
O4 - Global Startup: Service Manager.lnk = C:\Program\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn\sqlmangr.exe
O8 - Extra context menu item: E&xportera till Microsoft Excel - res://C:\Program\MICROS~3\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: ICQ Pro - {6224f700-cba3-4071-b251-47cb894244cd} - C:\Program\ICQ\ICQ.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ - {6224f700-cba3-4071-b251-47cb894244cd} - C:\Program\ICQ\ICQ.exe
O9 - Extra button: AIM - {AC9E2541-2814-11d5-BC6D-00B0D0A1DE45} - C:\Program\AIM\aim.exe
O9 - Extra button: (no name) - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - (no file)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program\Messenger\MSMSGS.EXE
O12 - Plugin for .spop: C:\Program\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: RaptisoftGameLoader - http://www.miniclip.com/hamsterball/raptisoftgameloader.cab
O16 - DPF: {39B0684F-D7BF-4743-B050-FDC3F48F7E3B} (FilePlanet Download Control Class) - http://www.fileplanet.com/fpdlmgr/cabs/FPDC_1_0_0_44.cab
O16 - DPF: {9478041E-CAEC-44A5-8271-B56799715926} (ColorApplication Control) - http://clients.theshining.se/colorapp/ColorAppOnline.cab
O16 - DPF: {9A19966F-AE0E-4699-8CCE-9B6F5F1C352C} (NPKXSite Control) - http://kr.pristontale.com/nprotect/keycrypt/npkxsite.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://zone.msn.com/binFramework/v10/ZIntro.cab32846.cab
O16 - DPF: {CFCB7308-782F-11D4-BE27-000102598CE4} (NPX Control) - http://kr.pristontale.com/nprotect/nprotect/npx.cab
O23 - Service: Symantec Event Manager - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe
O23 - Service: GhostStartService - Symantec Corporation - C:\Program\Symantec\NORTON~1\GHOSTS~2.EXE
O23 - Service: MSSQLSERVER - Unknown - C:\Program\MI6841~1\MSSQL\binn\sqlservr.exe (file missing)
O23 - Service: MSSQLServerADHelper - Unknown - C:\Program\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn\sqladhlp.exe (file missing)
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect-tjänst - Symantec Corporation - C:\Program\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Program\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Symantec Corporation - C:\Program\DELADE~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: SmartTrust Smart Card Server - SmartTrust - C:\WINDOWS\system32\Smartscaps.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SQLSERVERAGENT - Unknown - C:\Program\MI6841~1\MSSQL\binn\sqlagent.exe (file missing)
O23 - Service: SymWMI Service - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor - Zone Labs Inc. - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe

Permalänk
Glömsk

Här är några misstänksamma grejer:

C:\Documents and Settings\Johanna\Mina dokument\Mina mottagna filer\Msn\MsgPlus.exe
C:\Program\SmartTrust\SmartTrust Personal\Csp\SmartCertmover.exe

Ta bort det MsgPlus till att börja med.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Kan inte dendär SmartTrust-grejen vara en såndär som typ Nordea har till sin internetbank?
Fast MsgPlus missade jag, tack för den iallafall.

Ska fan ha bort dendär SearchBaren, den är sjukt irriterande. :/

Permalänk
Medlem

Tycker denna ser lite skum ut i en första genomläsning av din log:

O4 - HKLM\..\Run: [Junk Rdr Dog Ace] C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\browse jump junk rdr\ThunkProgram.exe

/simm

Visa signatur

/simm
Ex SP2-telefonist

Permalänk
Medlem

Den är jävligt mystisk, sant!

Nån som vet vad dedär WildTangent är för nåt? Det enda jag får upp på google är nån webspelsida.

Permalänk
Medlem

msnplus är lifsfarligt med alla sina adwares och searchbars, min kompis vart av med 4 stycken hl-keys pga msnplus, så bojkotta messengerplus FFS!

Visa signatur

[P4 Nortwood 3.0ghz@3.5ghz][Abit Ai7 i865PE µGuru][Antec true power 480W][Infineon 512*2 ][Cooler master stacker chassi][Ati Radeon 9800pro Arctic cooling rev.2]

Permalänk
Medlem

Jag hatar MsnPlus, försök förklara det för nån som tycker det är askul emd alla ljud och annat tjaffs som man får. :/

Menmen, denna jävla skiten vägrar försvinna.

Spybot hittar ett par saker som den vill fixa men när man kör att den ska fixa dem så hänger den sig helt sonika och man får köra Ctrl+Alt+Del för att stänga det. :/

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Jag hatar MsnPlus, försök förklara det för nån som tycker det är askul emd alla ljud och annat tjaffs som man får. :/

MsgPlus är helt underbart bra att plocka bort alla ljud, all reklam och liknande tjaffs från Msn Messenger.

Räcker med att klicka ur en ruta under installation för att slippa reklam som medföljer MsgPlus, inte direkt svårt?

Jag gissar dock att du förväxlar MsgPlus och MSN toolbar vilka inte är samma saker för fem öre.

Iaf. testa och kör Ad-aware, deras variant som kan dra igång innan många av spywaren startat brukar fungera bra.

Permalänk
Avstängd

Ser att symantec är närvarande... Finns två saker att göra...
1. Dra ut datorn på gräsmattan och avliva den...

2. Avinstallera allt som har med Symantec att göra.. Värre skit finns inte att skåda...

Kör inte med Messenger... Använd Trillian i stället... Mycket bättre..

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
MsgPlus är helt underbart bra att plocka bort alla ljud, all reklam och liknande tjaffs från Msn Messenger.

Räcker med att klicka ur en ruta under installation för att slippa reklam som medföljer MsgPlus, inte direkt svårt?

Jag gissar dock att du förväxlar MsgPlus och MSN toolbar vilka inte är samma saker för fem öre.

Iaf. testa och kör Ad-aware, deras variant som kan dra igång innan många av spywaren startat brukar fungera bra.

Ska kolla upp detdär, för SearchBaren kommer upp efter en stund så det kanske kan funka. Tack för tipset.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nozzie
Ser att symantec är närvarande... Finns två saker att göra...
1. Dra ut datorn på gräsmattan och avliva den...

2. Avinstallera allt som har med Symantec att göra.. Värre skit finns inte att skåda...

Haha, jo jag vet, det är hemskt, men tydligen så går deras prenumeration ut om några veckor så jag ska övertala dem att skaffa något annat istället.