Vilket är det bästa PSX spelet ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Gran Turismo 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Gran Turismo 2

Utan tvekan!

Permalänk
Testpilot

Vet inte om det är det bästa men jag måste hålla med om att GT2 är riktigt bra, sen gillar jag även Collin 2 väldigt mycket.
Om man inte ska snacka bilspel så tycker jag Crash Bandicoot-serien är riktigt bra och Crash team racing som bygger på karaktärerna från spelet.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Metal Gear Solid
Thraser Skateboarding
V-Rally 2
FF7
Pro Evolution Soccer
Vargrant Story

Dom spelen jag spela mest vad jag kommer ihåg.

Visa signatur

So Far So Good So WHAT!

Permalänk
Medlem

Kula World

bara jag som reagerar på att PSX är produktnamnet för multimeda maskinen med inbyggd ps2. men antar dock att du menar vanliga ps då denna kallades psx i början av utvecklingsfasen

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
bara jag som reagerar på att PSX är produktnamnet för multimeda maskinen med inbyggd ps2. men antar dock att du menar vanliga ps då denna kallades psx i början av utvecklingsfasen

Tvärt om faktiskt, först hette den bara playstation och kunde även spela spel till supernintendo, sen tog dom bort det och ändrade namnet till playstation X

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Final Fantasy IX

Visa signatur

MSI K8N NEO4 PLATINUM | AMD 64 3200+ | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512 | Powercolor X850XT 256MB DDR3 520/540 MHz | Seagate Barracuda, 7200rpm ATA - 80 Gb
3dmark 01: 23635 3dmark 03: 12440 3dmark 05: 4995
60 Shaman - Eonar http://ctprofiles.net/4658795

Permalänk
Medlem

MGS
Gran Turismo (ej 2an)

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Medlem

Final Fantasy VII
Suikoden II
Resident Evil II

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underbarnet
Thrill Kill (släpptes som beta i japan). försök få tag i det och du har den ultimata fightingupplevelsen.

Instämmer, den är brutalt vidrig med :D... Tekken3 är för dagisbarn

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Wu-Tang Taste the Pain är typ Thrill Kill(samma utvecklare), då det bygger på samma motor.

Permalänk
Avstängd

Gran Turismo 2.

Visa signatur

Registrerad: 2004-06-16 (dvs. mindre värd än många här på forumet).
Apanson's forum is the shit!
Ladda ner Firefox |Min Audioscrobbler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KL
Metal Gear Solid

HELT KLART!!!

och ff7..

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

chrono cross, FFV VI VII IX typ, iofs är V och VI till snes originelt men what the heck

annars är ju street fighter alpha 3 väldigt bra

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

FF IX

Visa signatur

huh?

Permalänk

Resident Evil serien! Särskilt ettan o tvåan!

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Metal Gear solid, visserligen lirade jag igenom det på PS2 men det är ett av de bästa spel jag någonsin lirat på konsol. Vilken känsla alltså..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Chrono Cross.

Här hade vi en riktigt smart kille. Även Xenogears behöver nämnas. imho de två bästa spelen någonsin. Heh, och sen säger de att bara för att jag är nintendo fangirl så kan jag inte uppskatta spel på andra konsoller - vafan mina favoritspel finns inte på nintendos maskiner än sin gång xD

Permalänk
Medlem

MGS
FF VII
Gran Turismo
Alundra
Tekken 3

.. finns många bra.. men MGS tar nog hem det ändå.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psynoz
Final Fantasy VII är världens bästa spel.

Du är nog för liten för att veta vad jag pratar om men Final Fantasy 6 (3 i USA/EU) är Final Fantasy seriens bästa spel. Kom ut 1994 till Snes och släpptes senare till PSone

Bilder
http://www.mobygames.com/game/shots/p,6/gameId,5202/

Det jag vet som är nytt för PSone relesen är 2 filmer och nån bonus grej i Menyn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redemp
Du är nog för liten för att veta vad jag pratar om men Final Fantasy 6 (3 i USA/EU) är Final Fantasy seriens bästa spel. Kom ut 1994 till Snes och släpptes senare till PSone

Bilder
http://www.mobygames.com/game/shots/p,6/gameId,5202/

Det jag vet som är nytt för PSone relesen är 2 filmer och nån bonus grej i Menyn.

Och en sjuhelvetes massa laddningstider... vi snackar ungefär 10 sekunder för att komma in i en strid om jag inte missminner mig, och ungefär 3 sekunder för att komma in i menyn. Varför de inte bara kodade en emulator lite snabbt och emulerade är bortom mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaite
Xenogears.

Bäst!

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Tekken 3
MGS
Final Fantasy 9 (Vet att sjuan är bättre, men har inte kört hela. åttan säger också folk är bättre men jag har aldrig gillat junctionsystemet riktigt)

Visa signatur

"How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?"

Permalänk
Medlem

Gran Turismo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Remslem
Tekken 3
MGS
Final Fantasy 9 (Vet att sjuan är bättre, men har inte kört hela. åttan säger också folk är bättre men jag har aldrig gillat junctionsystemet riktigt)

Junction är inte där spelet börjar bli dåligt, det är mera typ... tja, storyn ;P

Permalänk
Medlem

Chrono Cross
Xenogears
Suikoden I & II
Twisted Metal 1 & 2 (2:an är nog det spel jag spelat mest på psx)
Soul Blade

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kidd
Junction är inte där spelet börjar bli dåligt, det är mera typ... tja, storyn ;P

jo, det också.

blev förvånad när det var slut, t.ex - över att det var slut

Visa signatur

"How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?"

Permalänk
Medlem

Med tanke på att det i min mening är det bästa spelet genom tiderna så är svaret enkelt: Metal Gear Solid.

Visa signatur

101010
"In Soviet Russia, spam posts you!"
Yxx, 60 undead priest <Oops> Azjol-Nerub EU-PvE. Men bara tills Oblivion. :)

Permalänk
Medlem

Helt klart storymässigt i alla fall

BG2 kan nog mäta sig med den storyn men mgs drar nog ett strå vassare

Visa signatur

"How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?"