StepMania: Arch0wl plays Quasar @ 1,5x

Permalänk
Medlem

Ojojoj, den var gammal, jag kanske hade blivit imponerad förr men inte nu. Milk är ju minst lika duktig. Blev mer imponerad av AAA på "For Wasabi" och "For Kogepan".

Visa signatur

Osvald: AMD 64 3200+ | 1024 GiB RAM | Sapphire X700 Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WaR
Nope, men jag tror inte att han ljuger ;).
Här är en film när han AAA:ar For Wasabi dock: http://daikenkai.com/ddrsverige/Wasabi.wmv

Japp. Bra, men inte lika bra som Quasar-snutten jag postade. Enligt mig iaf. Men, inte fan är det dåligt om vi säger så.

KConny: För att du sett det redan eller för att du sett bättre? Om du sett bättre, posta gärna.

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem

Sätt bättre och denna för länge sen.
Blir mer imponerad av AAA på Paranoiabrothers på arkad. Tror det var mindre än 50 perfect. (Resten marv) Det var Yasu eller Take som satte det tror jag.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Apanson: Yes, det är Reach's version du ska lira. Laptop alternativt logitech ultrax flat ska man köra, vanliga tangentbord är ju jobbiga På brorsans fick jag C första försöket.

Visa signatur

c-(`_´Q) - <(^-^)>

-05a och astuff. Lovar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KConny
Blir mer imponerad av AAA på Paranoiabrothers på arkad. Tror det var mindre än 50 perfect. (Resten marv) Det var Yasu eller Take som satte det tror jag.

Länk?

Shade6: Har fått B. Måste fixa bättre tangentbord om det ska gå att få bättre score.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KConny

AAA?
Annars är killen som tar Legend Road Double ganska duktig ;).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WaR
AAA?
Annars är killen som tar Legend Road Double ganska duktig ;).

Jo, hmm, fillmerna ligger på Costres FTP.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm, StepMania, skönt spel som fan. Synd att det får för sig att jag inte har OpenGL i Linux bara, annars skulle Windows vara ute för gott. Men jobbar på att få igång det igen under Linux så man kan kasta ut Windows.

Förut spelade jag med två händer på piltangenterna, nu spelar jag med en hand på piltangenterna, mycket softare, ser mer avslappnat ut osv...

EDIT: Har en kille i skolan som är rätt sjuk också, spelade Max 300 på matta @ DH mot Casper och Jouna (stavning), två av de bättre i Sverige, dock har Jouna lagt av nu...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Förut spelade jag med två händer på piltangenterna, nu spelar jag med en hand på piltangenterna, mycket softare, ser mer avslappnat ut osv...

Ja, och på svåra låtar har man inte en chans med en hand.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Apanson: Kom och säg det till min kusins kompis. Han tar dem rätt bra ändå.

Sen har jag inte SÅ snabba låtar, men om jag börjar köra mycket snabbare så blir det två händer igen.

Är den andra filmen på dig?

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Är den andra filmen på dig?

Nej, Det är Alex Quick. http://www.alexquick.com - Han har visst tagit ner sidan.

Själv får jag bara A på One More Lovely.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag kan inte spela det där på tangentbord ju!!

det bara krashar!

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Vart hittar man låtar?

Permalänk
Medlem

har du fixxat låtar du ?
EDIT: kolla på stepmania.com

Permalänk
Medlem

Haha, vilket UNDERBART spel!
Ge mig lite bara nybörjar låtar som jag kan lira med

Permalänk
Avstängd

www.ddruk.com har en hög torrents med originallåtarna. Rätt lätta.

Visa signatur

c-(`_´Q) - <(^-^)>

-05a och astuff. Lovar.

Permalänk
Medlem

Apanson:
Läs här så länge:
http://www.ddrsverige.com/forum/viewtopic.php?t=2199&highligh...

Milk är bortsprungen idag, det kommer därför ta ett tag att få tag på screens och eventuella filmer. Sammanfattningsvis, Milk är lika bra, om inte bättre.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av So Deep
Apanson:
Läs här så länge:
http://www.ddrsverige.com/forum/viewtopic.php?t=2199&highligh...

Milk är bortsprungen idag, det kommer därför ta ett tag att få tag på screens och eventuella filmer. Sammanfattningsvis, Milk är lika bra, om inte bättre.

Visst, att Arch0wl är dryg är ingen nyhet. Men han har gjort låten bättre. Sen om Milk är trevligare eller whatever, hör inte riktigt dit.

Aja, nu låter det som jag dissar Milk, vilket inte är fallet. Vill inte starta flamewar.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Personligheten spelar absolut ingen roll. Ville bara föra fram lite bevis, eftersom du hade knappast trott mig om jag helt enkelt sa att Milk har fått AAA på samma låt under samma förutsättningar. Ville dessutom påpeka att Arch0wl inte är så fantastisk som han verkar vara, eftersom det finns andra, däribland svenskar, som är kapabla till att prestera lika bra som han.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av So Deep
Personligheten spelar absolut ingen roll. Ville bara föra fram lite bevis, eftersom du hade knappast trott mig om jag helt enkelt sa att Milk har fått AAA på samma låt under samma förutsättningar. Ville dessutom påpeka att Arch0wl inte är så fantastisk som han verkar vara, eftersom det finns andra, däribland svenskar, som är kapabla till att prestera lika bra som han.

Jodå, du. Vet att det finns fler, men Arch0wl är nog den snubbe som är mest "känd" änsålänge. (Om man bortser från vissa av de japanska). Aja, tror dig, och Milk är bra som satan. Ingen tvekan om det.

Puss.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den filmen som länkades där man fick se Milk spela någon jubileumslåt för DDRSweden eller vad det var var ju skrattretande i jämförelse med det som visats här utav Arch0w.

Mer länkar på videor Milk gjort?

Permalänk
Medlem

Vart hittar man låtar till skiten. De sidor som är länkade har ju inga låtar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Vart hittar man låtar till skiten. De sidor som är länkade har ju inga låtar

Det finns ett antal FTPs. Går du in i #DDRSverige på quakenet och frågar snällt delar säkert nån vänlig själ med sig.l

Milk har f.ö AAA't (bara marvelous och perfects) Quasar 1,5 ms han med..

Visa signatur

Deionarra - Level 60 priest @ Draenor

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Planes
Milk har f.ö AAA't (bara marvelous och perfects) Quasar 1,5 ms han med..

Jepp, med 20-30 fler perfects än Arch.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tangentbord är ju inget roligt, ifall jag lirar stepmania så blir det på mattorna, men jag behärskar ännu bara "5-fötter" låtar. Hur bra är ni andra?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3riko
Tangentbord är ju inget roligt, ifall jag lirar stepmania så blir det på mattorna, men jag behärskar ännu bara "5-fötter" låtar. Hur bra är ni andra?

Äh, både och är bäst. Bästa jag klarat med fötterna nu är en 8.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Klarat 8-låtar. Inte bättre

Visa signatur

c-(`_´Q) - <(^-^)>

-05a och astuff. Lovar.

Permalänk
Medlem

Ni vet väll att det kommit upp ett nytt svenskt forum om denna typen av spel?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Själv kör jag med en hand trots att det är inte så bra när det börjar bli svårt. Är lite nybörjare på detta, hållt på i nån månad, har fått B på Scott Brown - Elysium med 2.0x rate och A på Double Dutch - Movin' on (on the move) 2.0x rate. Ingen aning om det är ok, men handen krampar ihop sig på slutet nästan....

Visa signatur

If today was perfect there would be no need for tomorrow.