Tjäna pengar på spel ?

Permalänk
Medlem

Tjäna pengar på spel ?

Finns det små eller stora spel där man kan få poäng som kan omvandlas till pengar ?

Permalänk

Hur då omvnadlas till pengar? Menar du att om du spelar en dag och får 100000000 poäng så kan du välja att få 1000kr istället??

Du kan ju alltid spela onlinerollspel, typ WoW och sälja ditt guld irl. Det kan man få en del för iaf.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Att omvandla menar jag att man kan tjäna credits som sen man kan ta och lösa ut till sig... vad är WoW för spel ? Det hela sak inte vara hur länge man sitter utan hur duktig man är osv....

Permalänk
Medlem

Själv spelade jag tibia i 1 år, la ut 300 kr på det. Sålde sen rubbet för 1200 kr och började med WoW istället

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

vad ör WOW ???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dego
vad ör WOW ???

World of Warcraft

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk

WoW = World of Warcraft

Det kan du ju köpa och spela lite och sen sälja för mer pengar. Eller bara samla på dig en massa saker som du säljer. Har sett en massa anonser där de säljer typ 100 guld (från spelet) för typ 400kr. De får det sålt också.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Project Entropia är ett spel som är stort och gratis att tanka hem... testa det vet ja

http://www.project-entropia.com/Index.ajp

Permalänk
Medlem

Är World of Warcraft online spel eller ???

Permalänk
Medlem

En snubbe i mitt corp i EVE sålde sina 2.5 miljarder isk + lite annat för drygt 10 000 kronor.
Men sånt strider ju mot EULA:n :]

Något som är mer menat att tjäna pengar på är ju Project Entropia, men där måste man väl i princip sätta in en hel del också så det är väl lite gambling och lär ta en del tid.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dego
Är World of Warcraft online spel eller ???

Japp

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk

var det inte bannen om man sålde saker för riktiga pengar i wow?

Visa signatur

alla barnen hade roligt på lanet utom kjell han hade en pc från dell

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donkey_Kong
var det inte bannen om man sålde saker för riktiga pengar i wow?

Nej, bara om du åker fast.

Värt att notera dock, MMORPGn kommer nog ge dig mer belöning för att du sitter länge än för att du är duktig.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk

Bli jävligt bra på nån shooter? När du fraggar Heaton så blir du nog rik.

Visa signatur

kan man bygga tandtroll som attackerar andra ? - KewKaa

Permalänk
Medlem

Poker....

Det finns inga genvägar. Så enkelt är det. För att du ska få pengar måste någon vara villig att ge dig dem. Finns inte så många som ger bort pengar "bara för att"... (bortsett från staten då)

Permalänk
Medlem

På ebay säljer dom ju vapen på Diablo 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
På ebay säljer dom ju vapen på Diablo 2

Vill tillägga att det är dumt att börja precis nu, utan det är bättre att börja precis vid ladder-reset, o sedan spela jättemycket. rekommenderar även att spela på us-east, då det är på den realmen det finns flest köpare

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Jag tror att han vill ha ett spel där tex du kör ett race mot dator och får lite pengar om du vinner, då kan du uppdatera din bil osv.

Ta en titt på smugglers, det är kanske ett sånt spel du söker, kommer dock inte ihåg om det var gratis : /

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snacka med Gunde, sälja bingolotter är nog mer din grej =/

Permalänk
Medlem

Kan spela CS om pengar på gamelio, har någon testat det?

Visa signatur

What's done is done!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Romar
Jag tror att han vill ha ett spel där tex du kör ett race mot dator och får lite pengar om du vinner, då kan du uppdatera din bil osv.

Ta en titt på smugglers, det är kanske ett sånt spel du söker, kommer dock inte ihåg om det var gratis : /

"Att omvandla menar jag att man kan tjäna credits som sen man kan ta och lösa ut till sig"

Nej det tror jag inte han vill:P

Visa signatur

AMD 5600+ X2, HD3850 256 MB, 4 GB DDR2 800 MHz, 1Tb HDD

Permalänk
Medlem

Gamelio: CS där du kan tjäna pengar.
Second Life / Project entropia, kräver klart en viss insats för att få något ur det.
Poker

Det är inte lätt att tjäna pengar

Permalänk
Medlem

tråden är ju 2år gammal...suck...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Avstängd

det är vell kul när en sådan här gammal tråd vaknar till liv igen d:

Jag skulle K****a sönder heaton och hela nip i dm/rpg mod till css
finns ingen som är bättre en mig, finns en som är lika bra typ.. och han är min granne haha d:

dm/rpg blir bara större och större d:
så om det blir tillräckligt stort.. så är jag wc redan ^^

http://cssrpg.sourceforge.net/

Visa signatur

XION 600watt SLI - Asus P5N32-SLI SE Deluxe - E6400 core2duo - TWIN2X 6400 ddr2 800Mhz 2048mb - 2x Asus 7950GT 512mb "1gb" - 250+250Gb sata2 16mb cache - Creative X-fi audio - Creative GigaWorks progamer 5.1

Permalänk

Och jag är en av dom bästa på GunGame i CSS. Var mycket bättre förrut men det har jag snart tagit igen.

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuckthelocals
det är vell kul när en sådan här gammal tråd vaknar till liv igen d:

Jag skulle K****a sönder heaton och hela nip i dm/rpg mod till css
finns ingen som är bättre en mig, finns en som är lika bra typ.. och han är min granne haha d:

dm/rpg blir bara större och större d:
så om det blir tillräckligt stort.. så är jag wc redan ^^

http://cssrpg.sourceforge.net/

Det var ju bra skrivet, jag skulle säkert spöa Garri Kasparov i de flesta datorspel men det kan ju bero på att jag spelar dem och han förmodligen inte gör det.
Jävligt viktigt att veta att jag är bättre i tex cs än världens bästa schack spelare genom tiderna eller hur?
Du kan inte ändra förutsättningarna,
jag vinner alltid när jag spelar spelet Bloodmaster, har inte mött något som ens bör heta värdigt motstånd.
Med andra ord jag WC och jag är ju 37000 gånger ballare än av du är för skulle vi mötas i Bloodmasters så har du ju ingen chans.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Poker är väl det enda som man kan leva på (finns undantag med folk som spelar CS och tjänar maassor på det men det är extremfall)
Och är man duktig i poker kan man snabbt tjäna grova pengar

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Poker är väl det enda som man kan leva på (finns undantag med folk som spelar CS och tjänar maassor på det men det är extremfall)
Och är man duktig i poker kan man snabbt tjäna grova pengar

Man kan tjänar rätt mycket genom att t.ex. vara bäst på pgr3 även om man inte kan leva på det :P.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Och är man duktig i poker kan man snabbt tjäna grova pengar

Men den stora majoriteten förlorar massor av pengar på nätpoker och många skuldsätter för livet. Bara en liten påminnelse till alla kids om hur verkligheten ser ut.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Poker är väl det enda som man kan leva på (finns undantag med folk som spelar CS och tjänar maassor på det men det är extremfall)
Och är man duktig i poker kan man snabbt tjäna grova pengar

I korea t.ex så tjänar en StarCraft spelare mer än någon annan sport där. I europa,usa och asien så lever folk på att lira Warcraft 3:tft. Så det är inte direkt klassat som 'extremfall' nuförtiden

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II