Permalänk
Medlem

Min XP CD-Key

Har tappat bort min xp cd-key men har den iaf installerad på min dator. Undrar om jag på något sätt kan få reda på den genom någon registerfil eller liknande??

Permalänk
Medlem

hmm... jag ser att din Ip- adress är loggad i en skola (är i samma skola)....

då är det olagligt att ta reda på och ta cd keyn...

tycker att denna tråd ska låsas....

sånna som du borde inte finnas på swec

Visa signatur

AMD64 3000+ Venice [YBBLE 0523DPCW] @ 2630 MHz | Asus A8N-E | GEIL 1GB DDR400 @ DDR480 | Hitachi 160GB S-A2 | G-Force 6600GT @ 580/1080 | TT Soprano
Läs ESD F.A.Q

Permalänk

Wow
OFF: fan va meningslöst svar. Att du inte bara rapporterar tråden istället om det nu stör dig!
Annars kan du ju svara på frågan eftersom han inte skriver att det är på den datorn han ska ha nyckeln från. Kan ju va så att han inte har ip:n loggad på hemdatorn bara...

ON: Jag läste i mikrodatorn något av de senaste numrena och där finns ett tips om hur man kan få ur nyckeln ur windows-registret.

Visa signatur

Citera mig inte...
"Internet är bara en fluga"
-Ines Usman

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

OT:

Hur ser man andras IPnummer?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Hedersmedlem

Jag undrar också hur detektiven PhR0ZeN ser det. Som medlem har man ju inte tillgång till att se andras IP i trådarna. Skulle han jobba på skolan så låter det långsökt att kolla upp loggar från skolan för att se den här tråden.

On topic: Aida32 kan ta fram produktnyckeln har flera personer skrivit i tidigare trådar.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

vi har ett program i skolan där vi ser alla datorers ip och vilka användare som är "inloggade" och skolemail adresser till var och en

Visa signatur

AMD64 3000+ Venice [YBBLE 0523DPCW] @ 2630 MHz | Asus A8N-E | GEIL 1GB DDR400 @ DDR480 | Hitachi 160GB S-A2 | G-Force 6600GT @ 580/1080 | TT Soprano
Läs ESD F.A.Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PhR0ZeN
vi har ett program i skolan där vi ser alla datorers ip och vilka användare som är "inloggade" och skolemail adresser till var och en

1. Ditt första inlägg e ju bara patetiskt......Det e ju bara att lyssna på de andra, och man kan ju ändå bara använda 1 cd-key på 1 dator, så den enda cd-keyn jag kan ha användning för är min egen....
2. Känner jag dig eller??
3. Det finns ingen program där man kan se andra "skol" ip-adresser...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PhR0ZeN
vi har ett program i skolan där vi ser alla datorers ip och vilka användare som är "inloggade" och skolemail adresser till var och en

Ja men med den faktan du skrivit där får du inte reda på att han varit på sweclockers forum vid just den tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeasteN
och man kan ju ändå bara använda 1 cd-key på 1 dator, så den enda cd-keyn jag kan ha användning

Faktiskt går det alldeles utmärkt på mer än en dator. Är det dessutom en corporate licens är det mer intressant, om det nu hade varit på en skola det gällde.

Bara för att förtydliga

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T