Uppdateringar till 3DMark och PCMark04

Permalänk
Melding Plague

Uppdateringar till 3DMark och PCMark04

<font style="font-size: 10pt"><b>Uppdateringar till 3DMark och PCMark04</b></font> <small class="small">torsdag 27 januari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Rickard</a></small><br>
Igår släpptes det nya versioner samt uppdateringar till både 3DMark03, 3DMark05 och PCMark04. Som nämnt kan man med andra ord uppdatera äldre versioner man har installerat på datorn eller installera en ny full installation.<br /><br />I de uppdaterade programmen ser vi till exempel högre systemkompatibilitet i fråga om att känna igen vilken hårdvara man har. Mer finns att läsa <a href="http://www.futuremark.com/pressroom/pressreleases/?012605" target="_blank">här</a>. Ladda ner från <a href="http://www.futuremark.com/download/" target="_blank">Futuremark</a> eller direkt från vårat filarkiv nedan.<br /><br /><i>"Saratoga, California USA – January 26, 2005 – Futuremark Corporation announced today the immediate availability of updates to its 3DMark03, 3DMark05 and PCMark04 suites of benchmark software. 3DMark is the worldwide standard tool for easily and objectively measuring and comparing DirectX 3D performance of Windows based PCs. PCMark04 is a state-of-the-art home user performance analysis tool and has been widely adopted; over 2 million copies have been distributed since launched in November 2003."</i><br /><br /><a href="ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Prestandam%E4tning/Grafik/3DMar...">3DMark05 Build 1.2.0, full installation (283.45 MB)</a><br /><a href="ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Prestandam%E4tning/Grafik/3DMar...">3DMark05 Build 1.2.0, Patch (3.22 MB)</a><br /><br /><a href="ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Prestandam%E4tning/Grafik/3DMar...">3DMark03 Build 3.6.0, full installation (178.04 MB)</a><br /><a href="ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Prestandam%E4tning/Grafik/3DMar...">3DMark03 Build 3.6.0, Patch (5.27 MB)</a><br /><br /><a href="ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Prestandam%E4tning/Allt%20i%20a...">PCMark04 Build 1.3.0, full installation (35.37 MB)</a><br /><a href="ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Prestandam%E4tning/Allt%20i%20a...">PCMark04 Build 1.3.0, Patch (2.88 MB)</a>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Blir till att testa... Efter jag sovit.

Visa signatur

Framtiden var bättre förr...

Permalänk

Vad har man patcherna till för? är det inte bara å slå igång det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terminator
Vad har man patcherna till för? är det inte bara å slå igång det?

Om jag inte har helt fel för mig så är dom till för att du ska slippa ladda ner Själva installations filen som kan vara väldigt tung, om du nu redan har en äldre version om PCmark/3Dmark, då kör du en patch bara till respektive program och du har den nyaste versionen

Kanske jobbigt förklarat men ändå

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk

Hmm.. bara jag som får "3dmark05.exe har stött på ett problem och kommer att avslutas"? Fick det efter ca 2-3 min.... Sen om jag ska in på det igen, så blir det samma sak direkt?

Permalänk
Medlem

Meeeeen ingen patch till 01'an =/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GooGeL
Meeeeen ingen patch till 01'an =/

Kan det bero på att det testet är totalt utdaterat? (Vild gissning!)

Permalänk
Medlem

Mitt PCMARK04 krashar på divxtestet. varför det?

EDIT: fick det att fungerar satta på DEP och tog pcmark som exlude.

Fick 3008P är det bra eller?

har en amd athlon 3000+ s939 , Asus a8v, 512 mb ram pc3200 infeneom samt ett geforce 2mx och maxtor 200gb s-ata

Permalänk
Medlem

Bra hoppas jag får bättre fps nu för det laggar ju mer än cs. Haaahaaaa vad kul jag är!

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Midvinter
Kan det bero på att det testet är totalt utdaterat? (Vild gissning!)

Det vill jag inte påstå.

Permalänk
Medlem

3dmarks 2001 är ju det ända som verkligen testar hela datorn prestanda motför 03 och 05.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk

Är detta bra?

System, se sign

Permalänk
Medlem

bra att länkarna fungerar

EDIT: Märkte att det inte gick att tanka hem något över huvud taget från hela filarkivet, bör webläsare från OPERA till IEXPLORER då funkade det! wierd

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z1tz
bra att länkarna fungerar

EDIT: Märkte att det inte gick att tanka hem något över huvud taget från hela filarkivet, bör webläsare från OPERA till IEXPLORER då funkade det! wierd

Opera verkar ha problem överlag att hantera ÅÄÖ i länkarna, därav kan problem uppstå. Det fungerar felfritt i FF och IE.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

bugg igen påstår att min core går i 401 när den rullar i 440 "3dmark05".

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
bugg igen påstår att min core går i 401 när den rullar i 440 "3dmark05".

Throttlar kanske ner det

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk
Medlem

Jag får ingen poäng i pcmark, för den kan inte köra divx-testen. Kanske är Win XP x64 som spökar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doomas
Jag får ingen poäng i pcmark, för den kan inte köra divx-testen. Kanske är Win XP x64 som spökar.

Nja det kan vara funktionen DEP stäng av den eller välja att pcmark på excludelistan, det senate fungerar bara för mig