Permalänk
Medlem

jo ni som byggt egna vattenblock

jag skulle vilja ha era ritningar med mått o så typ vad jag ska tänka på när jag gör .jag gör allt på jobbet bra med kontakter!!!

jag har soket 478... jag ska köpa en amd64 sen 939 o på de blocken man kan köpa är ofta de samma som 748,939 osv

tack på förhand

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har änsålänge bara gjort block til socketA och de blocken jag gjort till de kyler nog inte amd64 nå vidare ..

Men kolla runt på block man kan köpa och gör dig en egen ritning eller bara tänk till lite på vad som kyler bra så burkar de funka fint..

Permalänk
Medlem

Jag har en ritning på surfcam. till en socet 939. annvnäder det själv..
och datorn går på 28idle 35load enligt mbm. ser ut ungefär som antartick blocket av asetec..
Det är bara att lägga programmet till en cnc fräs och köra. allt färdit lagat och ställt in..
Du måste hårdlöda ihop plattorn så klart, och planslippa bottnet så det kommer jämt efter
processorn sen bara.. sen är det bara att montera, och köra.

kan nog kanske skickas. om du har det som behövs då?

Permalänk
Medlem

tag gärna imot dina uppgifter på 939:blocket

och på soket A

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag vill också gärna ha ritningar

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem

skulle också gärna vara intresserad;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feeki
Jag har en ritning på surfcam. till en socet 939. annvnäder det själv..
och datorn går på 28idle 35load enligt mbm. ser ut ungefär som antartick blocket av asetec..
Det är bara att lägga programmet till en cnc fräs och köra. allt färdit lagat och ställt in..
Du måste hårdlöda ihop plattorn så klart, och planslippa bottnet så det kommer jämt efter
processorn sen bara.. sen är det bara att montera, och köra.

kan nog kanske skickas. om du har det som behövs då?

Dom flesta maskiner har olika "kod-dialekter" . Har du skrivit ren iso?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fräd
Dom flesta maskiner har olika "kod-dialekter" . Har du skrivit ren iso?

Alltså jag har ritat det färdit och ställti in fräsar 3mm fräs först. sen det fiina med 1mm. men har inte lagat programmet klart.. det får man ju laga beroende på vilken cnc fräs man har tillgång till. måste ha lisens på surfcam för att laga programmet...
gjorde blocket i skolan. kan ta hem ritningen på disket till veckoslutet.
så du kan öpna ritningen bara du har nån version av surfcam.
ps far du till ett metallföretag och har de att ta och köra ut blocket av min ritning så blir det nästan lika dyrt som att köpa ett nytt asetec.. för tog 4h att köra ut det i skolan.+ ställa in fräsen och det då.

Permalänk
Medlem

Jag skulle också vilja ha ritningar till 939 och 478 :D, skicka till mig om ni har :)..

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2