Permalänk
Medlem

Zalman Noiseless VGA Cooler ZM80D-HP

Det är alltså en passiv kylning av grafikkort och det finns att beskåda på www.inet.se > kylning> grafikkort> sen letar ni upp den passiva kylningen för 295...

Nu sitter jag här med beksrivningen framför mig.. och jag har fått med 8 små "flänsar" som ska sitta på varsina ramminne eller vad det är.. engligt instruktionsboken ska 4 sitta på framsidan och 4 på baksidan.. nu sitter alla 8 på framsidan.. kan man sätta alla 8 på framsidan då eller är det jag som har helt fel ?

Visa signatur

E6600 | Arctic Freezer 7 Pro | 7600 GT @ passiv kylning | Spinpoint 250 GB | Asus P5B | Hiper 530 @ zalman fläktstyrning | Coolermaster Mystique 631

Permalänk

Du har väl fyra "ram-plattor" fram och fyra bak på grafikkortet? Sätt en fläns per sida så blir det rätt. Du ska inte täcka hela plattan om det är så du gjort nu... Utan ett på var sida per styck.

Visa signatur

(._.(._.)._.)

Permalänk
Medlem

Nej, det är det som är konstigt, alla 8 sitter fram på kortet (fram:läs där gpukärnan sitter)

bilder:framsida: http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/fx5700_1.JPG

baksida: http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/5700_2.JPG

Visa signatur

E6600 | Arctic Freezer 7 Pro | 7600 GT @ passiv kylning | Spinpoint 250 GB | Asus P5B | Hiper 530 @ zalman fläktstyrning | Coolermaster Mystique 631

Permalänk

när det ser ut sådär är mitt tipps att sätta alla 8 på "framsidan, 1 per modul...

Visa signatur

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC

Permalänk
Medlem

jo, ska göra det, blev lite osäker bara, tack

Visa signatur

E6600 | Arctic Freezer 7 Pro | 7600 GT @ passiv kylning | Spinpoint 250 GB | Asus P5B | Hiper 530 @ zalman fläktstyrning | Coolermaster Mystique 631

Permalänk
Medlem

Hm, du har ju inte BGA-Minnen som flänsarna är avsedda för... Kanske inte kyler speciellt bra då. Tänk på det.

Visa signatur

- 3200+ Venice - DFI LanParty NF4 SLi-D - 2048MB TwinMOS Speed Premium - Powercolor X850XT - Hiper Type-R 480W Black -

Permalänk
Medlem

kan passa på att säga att den kylaren är svinbra, har haft sen typ 10 januari och är väldigt nöjd. Glöm dock inte att köpa en fläkt till den också, jag har radeon 9800 pro som allstrar extremt mkt värme så fläkten behövs verkligen. Låter inte ett dugg på 5v, låter som en helikopter i örat på 12v

Visa signatur

_:_

Permalänk
Medlem

ocz.. kan det vara farligt`? har installerat nu men mitt grafikkort verkar inte ha nån tempgivare.. ? dock är temp1 och temp2 nere på 32 och 39 grader (installerade en chassifläkt fram och en till bak)... temp3 är på 59 grader, men det vet jag inte va det är förnåt

Visa signatur

E6600 | Arctic Freezer 7 Pro | 7600 GT @ passiv kylning | Spinpoint 250 GB | Asus P5B | Hiper 530 @ zalman fläktstyrning | Coolermaster Mystique 631