World of Warcraft tråden!

Permalänk

Mmm, såg det. Stack iväg till Darnassus...

Tradition i Linköping har nattöppet. Öppnar torsdag 24.00.

Permalänk
Medlem

Hoppas Blizz gör något som kan förhindra folk som campar ditt lik. Min lilla lvl37 Gnome Rogue blev precis gankad minst 7gånger i rad nere i Booty Bay. Då pratar vi om massor med lvl50-60 Hordes som campade utgången från BB samt Gryphons.
Hade iof gjort likadant, men tycker ändå Blizz borde komma med en lösning

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
Hoppas Blizz gör något som kan förhindra folk som campar ditt lik. Min lilla lvl37 Gnome Rogue blev precis gankad minst 7gånger i rad nere i Booty Bay. Då pratar vi om massor med lvl50-60 Hordes som campade utgången från BB samt Gryphons.
Hade iof gjort likadant, men tycker ändå Blizz borde komma med en lösning

Vet hur det är...min lvl 35 gnome rogue blev utsatt för samma sak igår :'(
Stackars Diaz....

Permalänk

Åh vad jag kan bli lessen på min dator. Jävla skit. Ursäkta mig, men jag blir så sur när jag inte kan få in WoW. Ville ju hinna spela lite här hemma innan betan tar slut, men min jävla dator vill inte samarbeta. Jag har försökt massor med gånger och installationen kommer bara en liten bit, sen stannar den på terrain.MPQ. Antar att det beror på något hårdvarufel, hoppas att det är moderkortet i såna fall för det jag har är verkligen värdelöst och ett nytt är på väg.

Vet inte vad jag kan testa mer, om någon har något smart tips så är jag mycket tacksam...
Vågar ju inte köpa spelet om jag inte vet om jag kan få in det juh...:(

Visa signatur

Everyone wanted to be one thing; a survivor. But it was an overcrowded profession.

Permalänk
Medlem

För er som beställde på Tradition

"Spelet kommer att skickas så att det kommer till dig den 11e Februari."

Det tackar vi för!

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Och för er som beställde på Megastore:

Citat:

Hej!

Vi ska göra allt vi kan för att se till att alla som beställt spelet har den
i brevlådan senast på releasedag den 11:e.

MVH Jesper,
Kundtjänst Megastore.se

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wildchild
Åh vad jag kan bli lessen på min dator. Jävla skit. Ursäkta mig, men jag blir så sur när jag inte kan få in WoW. Ville ju hinna spela lite här hemma innan betan tar slut, men min jävla dator vill inte samarbeta. Jag har försökt massor med gånger och installationen kommer bara en liten bit, sen stannar den på terrain.MPQ. Antar att det beror på något hårdvarufel, hoppas att det är moderkortet i såna fall för det jag har är verkligen värdelöst och ett nytt är på väg.

Vet inte vad jag kan testa mer, om någon har något smart tips så är jag mycket tacksam...
Vågar ju inte köpa spelet om jag inte vet om jag kan få in det juh...:(

Massor av folk har haft det problemet. För mig funkade det när jag installerade för tredje gången och bara lät installationsprogrammet stå på och ta sin tid, med skärmen avstängd och mig tittandes på tv
Dom andra gångerna hade jag surfat runt lite och pillat med winamp, så antagligen är installationsprogrammet bara grinigt när man flyttar fokus från det.

Permalänk
Medlem

Hoppas gameshop.se har nått liknande.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knasterband
Massor av folk har haft det problemet. För mig funkade det när jag installerade för tredje gången och bara lät installationsprogrammet stå på och ta sin tid, med skärmen avstängd och mig tittandes på tv
Dom andra gångerna hade jag surfat runt lite och pillat med winamp, så antagligen är installationsprogrammet bara grinigt när man flyttar fokus från det.

Jag önskar att det skulle vara så enkelt men jag tror inte att det är det...:( Jag har testat massor med gånger och låtit det vara på jättelänge utan att pilla på någonting...men det går bara inte. Dessutom är min dator vääääldigt instabil pga hårdvaruproblem (löskontakt på moderkortet mm) så datorn kan göra spontana omstarter rätt ofta och det är ju inte direkt bra.... Ett nytt kort är på väg men det lär ta sin tid innan jag får in det. Jag vill ju spela nu....:(

Visa signatur

Everyone wanted to be one thing; a survivor. But it was an overcrowded profession.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja veta vilken affär i uppsala man kan boka spelet nu över internet och få det den 11 ? Jag vet ju inga butiker i uppsala :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wildchild
Jag önskar att det skulle vara så enkelt men jag tror inte att det är det...:( Jag har testat massor med gånger och låtit det vara på jättelänge utan att pilla på någonting...men det går bara inte. Dessutom är min dator vääääldigt instabil pga hårdvaruproblem (löskontakt på moderkortet mm) så datorn kan göra spontana omstarter rätt ofta och det är ju inte direkt bra.... Ett nytt kort är på väg men det lär ta sin tid innan jag får in det. Jag vill ju spela nu....:(

Bara undrar hur länge du väntade? För mig tog det 30-40 min att installera, för min kompis som installerade på sin bärbara tog det långt över 1 timme. Den står och tuggar på terrain.mpq skitlänge.

Låt det stå ifred åtminstone 1-1.5 h innan du ger upp.

Permalänk
Medlem

det där med att campa vid liken kommer inte att inträffa spec. ofta när dom inför rewardsystemet med 'honorable kills'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Bara undrar hur länge du väntade? För mig tog det 30-40 min att installera, för min kompis som installerade på sin bärbara tog det långt över 1 timme. Den står och tuggar på terrain.mpq skitlänge.

Låt det stå ifred åtminstone 1-1.5 h innan du ger upp.

Jo jag vet, min bror sa det tog drygt en halvtimme för honom och min pojkvän fick vänta två timmar....
Jag lät det stå på närmare en timme, men man ser ju på datorn att den inte gör någonting. Varken datorn eller cd-läsaren arbetar... Tror ni att det kan ske något ändå? Ska jag försöka en gång till?
Vet inte om det är värt allt besvär, betan slutar ju ändå snart...

Edit: stavfel

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plastdunk
Guild är samma sak som en klan, fast i ett rpg-sammanhang. D.v.s en sammaslutninga av spelare som bildar en egen sammanslutning under ett gemensamt namn, med detta i spelet får man automatiskt en guild-chatt (/g)

Raid benämns i två sammanhang...

1. Raid, ett flertal spelare som bestämmer för att anfalla den andra fraktionen, antingen genom att man slår samman grupper i ett sk RAID-party, 8 grupper med fem i varje(dvs man slår ihop 8 befintliga partyn till ett stort), man ser alla 40 som i grupprutan som innehåller 5 st i din grupp. Eller så kan ett antal spelare bara joina /raid och börja springa ..det blir mer löst sammanhållet än om man skapar en raid-grupp men det sistnämnda går snabbare att ordna

2. Raid, det finns raid dungeons (onyxia)och sånt, då är det quests i spelet, inte att anfalla fiendefraktionen.

Tackar tackar.
Nu skall utforskas! Ses ingame på PVP 8 (Name: Sasuna).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marsu
det där med att campa vid liken kommer inte att inträffa spec. ofta när dom inför rewardsystemet med 'honorable kills'

som jag förstått det så funkar det inte riktigt som jag tror att du tror att det fungerar (då det väl kommer) läste på wow-forumet att det var bortaget, iaf dishonor, det skulle ställa till för mycket orättvisor och möjligheter till exploits med t ex lowlevel healers som är med på raider och sabbar för att de anfallna måste då ta dishonorable kills för att döda motståndarnas healer.. men jag har ännu inte sett nått officiellt ang honor systemet ännu... är det någon som har det.. .vg. skicka en länk

Visa signatur

bomärke

Permalänk

på dreamhack får det bli en stor raid e scorch nåt vidare den gör inte mecket skada men 1,5 sec kast tid e as bra. Köpte enchant minor beastslaying för 1 g idag. reda kännat in hälften. e det nån aliance pvp11 som vill ha ett lyssande röt vapen bara 50 s.

Visa signatur

Gnom mage lvl 24 (sammyfreak) euro EN beta 11

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sitter och är mycket spänd på retail som börjar snart men det har också gjort mig mycket ångest fylld. Jag kan helt enkelt inte bestämma mig för vad jag ska lira. Har testat runt lite grann nu under betan. Problemet är att man fastnat lite för alla raser och alla klasser man testat. Rogue har varit kul, magikerna har varit kul, hunter var underhållande. Alla har haft något som gjort det jäkligt kul under tiden jag spelade just DEN klassen. Spelade en Paladin dvärg fram till Level 17 nu sist och det har ju varit toppen. Faen. detta är helt klart dagen I-lands bekymmer för mig. Var tvungen att skriva av mig lite bara, nu kan ni fortsätta med att läsa mer vettiga inlägg i tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sammy_freak
på dreamhack får det bli en stor raid e scorch nåt vidare den gör inte mecket skada men 1,5 sec kast tid e as bra. Köpte enchant minor beastslaying för 1 g idag. reda kännat in hälften. e det nån aliance pvp11 som vill ha ett lyssande röt vapen bara 50 s.

50s? Jag fick mina gratis av en jag inte ens kände

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Sitter och är mycket spänd på retail som börjar snart men det har också gjort mig mycket ångest fylld. Jag kan helt enkelt inte bestämma mig för vad jag ska lira. Har testat runt lite grann nu under betan. Problemet är att man fastnat lite för alla raser och alla klasser man testat. Rogue har varit kul, magikerna har varit kul, hunter var underhållande. Alla har haft något som gjort det jäkligt kul under tiden jag spelade just DEN klassen. Spelade en Paladin dvärg fram till Level 17 nu sist och det har ju varit toppen. Faen. detta är helt klart dagen I-lands bekymmer för mig. Var tvungen att skriva av mig lite bara, nu kan ni fortsätta med att läsa mer vettiga inlägg i tråden

Känner med dig, har samma problem

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem

Rogue helt klart

Tänk er PvP med 4 rouges, och en hunter?

Hur tycker ni att det skulle se ut?

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Håller med dig totalt. Men jag har åtminstone minimerat det till Rogue eller Paladin. Men det blir antagligen Paladin

Permalänk
Medlem

Exakt så har jag nu lyckats minimera mig, Paladin eller Rogue. Nu är nästa bekymmer, Dvärg eller Nightelf har en del polare som ska vara dvärgar och gnomes och då är det kul att börja som dvärg så alla kan lira ihop från början. Problemet är att jag är sugen på Nightelf rogue för de ser så grymma ut men då startar man så jäkla långt ifrån de andra. Ska sova på saken.

Permalänk
Citat:

Exakt så har jag nu lyckats minimera mig, Paladin eller Rogue. Nu är nästa bekymmer, Dvärg eller Nightelf har en del polare som ska vara dvärgar och gnomes och då är det kul att börja som dvärg så alla kan lira ihop från början. Problemet är att jag är sugen på Nightelf rogue för de ser så grymma ut men då startar man så jäkla långt ifrån de andra. Ska sova på saken.

Med lite tur och skicklighet tar det inte såå långtid att gå till deras start. Jag har själv gjort det. Håll dig till vägarna och ta det jävligt passivt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groom84
Rogue helt klart

Det ser inte så värst lyckat ut ... ni kommer bli totalt ägda av alla andra...

Kommer bli skönt för er att skaffa gear oxå .. 5 pers som ska ha likadan gear .. iofs 40+ ska huntern ha mail istället.. men men... rogue gear är svårt att få tag på ... sen att få tag på en instance grupp som rogue är ännu svårare

Permalänk
Medlem

Vem här är celena på pvp8 han var NE nånting, sprang och härja med han idag i ashenvale (jag är troll)

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groom84
Rogue helt klart

Ni skulle bli krossade. Ingen direkt crowd control (tänk inte ens sap), ingen tank, ingen healer och en HUNTER.

... Shit

Permalänk
Medlem

Vad, just, är så fel med hunters? Nog för att de i slutändan bara har ett enda träda att specca i, egentligen, för tillfället, men flera hunters i en grupp i PvP är himmelens bra, efter de flestas åsikt att döma. Dessutom är de helylle i högre instanser t.om (sustained ranged DPS, traps som biter där inte poly eller sap biter.)

De flesta här kommer väl lira NE hunters? Hahahaha.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av No/One
Vem här är celena på pvp8 han var NE nånting, sprang och härja med han idag i ashenvale (jag är troll)

Min brorsa, han heter bubba här på forumet. Jo hörde något om att han lekte med något troll och skrek och höll på
(tror jag)
Får fråga honom imorgon när han är vaken

Permalänk
Medlem

Off topic: 403 jävla sidor!

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net