Permalänk
Medlem

Midi tower - Fulltower

Hejsan!

tänkte då lägga upp en tråd om mitt projekt,
det är så att jag håller på att fixa ett nytt chassi så att jag ska kunna ha plats för vattenkylningen.. men det fick inte plats i mitt vanliga chassi, så då va det bara att dra till ladan och fram med vinkelslipen!

tänkte dela med mig lite bilder på hur det ser ut än så länge

Först behövde jag konvertera ett chassi till mindre.. varrt lite barebone liknande

INTO

Sen när dom är fixade, nitade så blev det så här:

Hehe, den väger 15 kilo.. hmm, jobbigt när man ska på lan

Ni ska veta att det INTE är klart! jag hade tänkt lacka det i nån tuff färg! jag återkommer med bilder när den är heelt klar!

Visa signatur
Permalänk

Ser snyggt ut! Se bara till att fixa någon mer enhetlig front än den du har nu

Permalänk
Avstängd

de va fint

Visa signatur

Kinkiga moderatorer och tråkiga forumsdelar, snart lämnar jag swec.

Permalänk
Medlem

Jag tycker du brode dra på lite spackel på sidorna innan du lackar det så ser det ut som att det sitter ihop..

Visa signatur

[Cheiftec Dragon Midi][Asus p4p800-Deluxe] [P4 2,8Ghz 1Mb chace-minne] [512mb RAM] [Sapphire Radeon 9600 PRO 128MB] [WD IDE 120gb] [WD SATA 200gb] [SB Live 5.1 Digital]

Permalänk
Medlem

Einar, jag hade tänkt på det =), få se hur det blir, jag tror nog jag skvätter på lite spackel här och där

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det låter bra tycker jag OCh som nån sa där uppe försök hitta en front som passar ihop på båda..eller gör en själv?

Visa signatur

[Cheiftec Dragon Midi][Asus p4p800-Deluxe] [P4 2,8Ghz 1Mb chace-minne] [512mb RAM] [Sapphire Radeon 9600 PRO 128MB] [WD IDE 120gb] [WD SATA 200gb] [SB Live 5.1 Digital]

Permalänk

Slit bort plastfronten snälla Annars var det väldigt bra byggt och ser ut att kunna bli riktigt bra när du stänker på lite färg. Lycka till!

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem

Ser bra ut,keep going!

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Medlem

Fixa en enhetlig front, bygg antingen vidare på den gamla eller fixa en helt ny!

Annars mycket bra jobbat!