World of Warcraft tråden!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LikeUnigo
Hur gammal är du? 10?

Jag blev arg för att du skriver saker som du inte har en aning om, bättre att hålla tyst då.

förlåt jag ska inte säga något som jag inte vet längre

Visa signatur

Gnom mage lvl 24 (sammyfreak) euro EN beta 11

Permalänk
Medlem

Direkt från föreningssparbankens hemsida:

Så här skaffar du tjänsten
1. Logga in i internetbanken med din säkerhetsdosa.
2. Gå in under "Min sida" i huvudmenyn och gå vidare till "Beställningar".
3. Klicka på länken "Anslut dina kort till e-kort".
4. Ladda ner programvaran (ej obligatoriskt).

Har du inte sedan tidigare en kod till internetbanken utan säkerhetsdosa väljer du även denna under "Beställningar".

Permalänk
Medlem

Se det så här!

Anledningen till att vi i Europa fick vårt senare var för att betalsystemet var tvungen att göras om lite. Anledningen är att kreditkort kan inte fås av alla här i Europa som i USA. I USA skickar dom ständigt ut reklam om kreditkort för alla i familjen och där kan du som 16åring lätt skuldsätta dig med kreditkort som din förälder har gett tillåtelse till. (Föräldern går i borgen där tills myndig ålder, det varierar ifrån stat till stat.)

Självklart kommer INTE blizzard kräva kreditkort här. Tänk alla dom mindre "rika" länderna som knappt har tillgång till kredikort.

SEN! Upplyser inte affären er att ett kredikort krävs för att starta spelet har ni FULL rätt att lämna tillbaks det och få pengarna tillbaks då det KRÄVS att dom upplyser vad som krävs för att få spelet att fungera!

Så ta det lugna, jag tror inte Blizzard kommer kräva kredikort då dom har tagit tid på sig att underhålla något med betalning, det har dom själv sagt.

Permalänk

vi kan hoppas på det bästa

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror ni att man kommer kunna betala med olika kortnummer, dvs ett nummer för första 6 månaderna och efter det 6 månader till med ett annat ?
Tänkte på alternativet "e-kort", eftersom jag är tvungen att ta hand om 2 betalningar(troligtvis). Och jag vill ha iaf en viss säkerhet oxå.

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Medlem

I USA måste man ha kort eller gametime kort för att aktivera kontot. Som jag kommer ihåg så var inte gametime kort tillgängliga i USA vid launch, precis som här i Europa. Men vad som krävs i Europa är osäkert då de inte har någon info uppe på sin sajt. Tycker att det är dåligt att de inte kan ha fulla sajten uppe innan launch.

http://www.blizzard.com/support/wowbilling/?id=abl01668p

Citat:

Why do I need to have a form of payment for account creation?

Subscriptions do require that some form of payment information (such as a credit card) be entered before activation; at this time there is no way around this. This is required in case account play extends over 30 days, so that gameplay will not be disrupted. It also prevents customers from creating "throwaway" accounts to harass others.

Of course, please keep in mind that you are not billed for the first month of the game. Thus, if you want to set up your account immediately, you can use a credit card. Then you can easily change your payment method at any time during your free month, before your paid subscription starts.

Permalänk
Medlem

och för eller senare kommer ett "haxx" ut som lurar blizzards sida att tro att ni har ett fungerande konto för att sedan få alla användare utav det bannade från blizzards servrar, sen blir allt så mkt lugnare där...

tillbaka till betalmedlen tack:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
EDIT: Jag och många andra kompisar hade planerat att spela på fre, men nu ser det inte ut som om vi kan börja förrän vi skaffat kreditkort, vilket resulterar i att man först måste skaffa en fast inkomst..

Du behöver INTE ett kreditkort för att spela. Däremot behöver du ett Visa eller Mastercard-anslutet bankkort.

Till er som säger att ni inte får skaffa visakort för att ni inte har fast inkomst: Gå in på banken igen och specifiera att kortet ska vara utan kredit. Om inte det funkar så traska in på en annan bank

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sammy_freak
vi kan hoppas på det bästa

tycker dock att du skall gardera dig med visa electron, e-kort eller liknande. inget skoj att sitta med spelet i handen o inte kunna spela

Permalänk
Medlem

men går det inte att knappa in ett nummer på måfå då? sen ändrar man till gametime card:p

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
tycker dock att du skall gardera dig med visa electron, e-kort eller liknande. inget skoj att sitta med spelet i handen o inte kunna spela

Helt klart, kommer bli en massa sura miner här annars. Har själv kört en del mmorgp tidigare och ALLA dem har krävt att man reggar sig med kreditkort (ja eller bankkort då eftersom de ju inte behöver ha kredit kopplat till sig) för att få tillgång till sin gratismånad. Visst Blizzard kanske är annorlunda men, vågar ni chansa?

Permalänk

orka diskutera det. ha ett kreditkort tillhands och hoppas på det bästa om det behöf e det synd men annars skrata dig lycklig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

alla kan lugna ner sej en bit nu, så undrar jag om nån av dom som hämtar spelet natten till fredag kan skriva då om man behöver ett CC lr ej, låter bra tycker jag:p

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Du kan enkelt skaffa ett VISA(Electron)-kort om du beger dig till närmaste bank. Fungerar som ett vanligt kreditkort bara det att du inte har någon kredit. Kostar för mig 8:-/månaden(½a Priset för studenter).

Rätt skönt att man slipper låna nån annans kreditkort:)

Säker på att visa electron funkar?? Skulle inte tro det, Har själv electron och det är ju bara på "låtsas", inget riktigt visa vill säga.. bara ett bankkort med "förmåner". Knappt det, enda fördelen att du kan betala i affärer med det..

(Skulle bli glad om du överbevisar mig i frågan)

Går det att betala online, dvs om man har nordea "solo" tjänsten?

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem

jag har ju bankomat kort som man kan pröjsa med i affärer, tror ni det funkar?

Visa signatur

Permalänk

Får mitt VISA om någon vecka säger dom, hade ju planerat att jag skulle ha det innan WoW kom. Aja, än en gång får man titta lite exxtra snällt på föräldrarna

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk

hoppas det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

5 sidor om betalmedel nu, lr har nån räknat dom lite mera exakt?:p

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellscream
Säker på att visa electron funkar?? Skulle inte tro det, Har själv electron och det är ju bara på "låtsas", inget riktigt visa vill säga.. bara ett bankkort med "förmåner". Knappt det, enda fördelen att du kan betala i affärer med det..

(Skulle bli glad om du överbevisar mig i frågan)

Går det att betala online, dvs om man har nordea "solo" tjänsten?

Ja!

Nu hittar jag inte(verkar inte fungera) den engelska sidan så den franska får duga:

http://www.worldofwarcraft.fr/details/subscription.shtml

"Carte de crédit majeures : Visa (Electron inclus), MasterCard, American Express."

EDIT: Den riktiga sidan : http://en.wow-europe.com/details/subscription.shtml

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

fattar inte riktigt det där med e-kort.
skaffade det. men spelar det fortfarande roll om man har maestro på sitt vanliga bankkort?

Permalänk
Citat:

Sist jag bad om att få ett VISA-kort på banken, så gjorde dem en kreditupplysning och kollade om jag hade en fast inkomst, vilket jag inte hade, vilket resulterade i ett stort "NEJ, du kan inte ta ett VISA-kort".

Även om jag skulle kunna få ett visa-kort lär jag väl inte få det direkt på banken, samma dag? Vill ju spela på fre liksom...

Det där låter väldigt underligt iom att fast inkomst endast är ett krav för att få just, kredit. Jag har Nordea och där ställdes inga frågor, tvärtom. Där blev jag erbjuden kort och fick höra lovord om hur bra det var.

Bege dig till banken igen och om de inte beviljar dig ett vanligt kreditlöst kort hota med att byta bank till en som tillåter dig att få kort:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skaffade ett visa kort då jag var 15, dock utan kredit som många har nämnt. Det ska inte vara några som helst problem att skaffa ett Visa utan kredit. Nekar de på banken, säg att ni kommer kolla runt med andra banker och byter ifall det går på en annan. Vipps har ni garanterat ett kort i handen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RozZy
fattar inte riktigt det där med e-kort.
skaffade det. men spelar det fortfarande roll om man har maestro på sitt vanliga bankkort?

Vill veta samma sak, kopplade mitt bankkort maestro till e-konto nu. Kan jag regga med detta sedan då eller vad? Hur ser jag mitt kontonr, samma som mitt maestrokort är kopplat till eller?

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja!

Nu hittar jag inte(verkar inte fungera) den engelska sidan så den franska får duga:

"Carte de crédit majeures : Visa (Electron inclus), MasterCard, American Express."

http://en.wow-europe.com/details/subscription.shtml

Permalänk
Medlem
Citat:

Vill veta samma sak, kopplade mitt bankkort maestro till e-konto nu. Kan jag regga med detta sedan då eller vad? Hur ser jag mitt kontonr, samma som mitt maestrokort är kopplat till eller?

AHhh! hittade svaret på support:

"Varför blir mitt Maestro plötsligt ett MasterCard när jag har skapat ett e-nummer?

Av tekniska skäl blir ett Bankkort Maestro och Världsnaturkortet Maestro tillfälligt ett e-kort MasterCard. Markera att du använder ett Mastercard hos inköpsstället när du ska betala. "

Där försvann alla mina bekymmer=)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
http://en.wow-europe.com/details/subscription.shtml

Tackar för den!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RozZy
AHhh! hittade svaret på support:

"Varför blir mitt Maestro plötsligt ett MasterCard när jag har skapat ett e-nummer?

Av tekniska skäl blir ett Bankkort Maestro och Världsnaturkortet Maestro tillfälligt ett e-kort MasterCard. Markera att du använder ett Mastercard hos inköpsstället när du ska betala. "

Där försvann alla mina bekymmer=)

huh? Blir det ett Mastercard? Det såg jag inget om. Stod bara att mitt meastro-kort nu var kopplat till e-konto. Men iaf, detta funkar att betala eller iaf regga sig med sedan?

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Japp. när du beställer E-nummer som man får unikt varje gång man ska betala så blir ditt maestro till mastercard.
helt underbart!
När du reggar ditt WoW konto sen så väljer du att du har ett mastercard

Permalänk
Citat:

Ja!

å fan

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem

Fan att man måste vara 18 år för att få ett e-kort, Får hoppas att man får tag på någon annan som har kreditkort eller går det att fixa något kort som fungerar om man är 16?