ATi Omega Drivers version 2.6.05a

Permalänk
Melding Plague

ATi Omega Drivers version 2.6.05a

<font style="font-size: 10pt"><b>ATi Omega Drivers version 2.6.05a</b></font> <small class="small">måndag 7 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Rickard</a></small><br>
Då var de nya modifierade Catalyst-drivrutinerna klara. Dessa bygger på Catalyst 5.1. Till skillnad från den förra versionen baserad på samma Catalyst-version så är nu installationsproblemen korrigerade.<br /><br />Nyheterna i denna drivrutin är bland annat nytt uppdaterat stöd för PCI-E-kort. Multires är uppdaterat till version 1.49. Även Driver Cleaner Omega Edition är har fått sig en uppdatering. Läs mer <a href="http://www.omegadrivers.net/" target="_blank">här</a>. Ladda ner från <a href="http://www.omegadrivers.net/" target="_blank">OmegaDrivers.net</a> eller direkt från vårat filarkiv nedan.<br /><br /><a href="ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Drivrutiner/Grafikkort/ATi/Omeg...">ATi Omega Drivers version 2.6.05a, Win2K/WinXP (14.9 MB)</a>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

De blir de första drivrutinerna som jag testar när jag har ominstallerat, som ska göra snart

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sodnik
Det verkar vara lite problem med denna version: http://www.driverheaven.net/showthread.php?t=67705&page=1&pp=...

Man skulle inte använda DC eller något, (driver cleaner).

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

jag skulle inte rekomendera dessa drivisar.. Jag kommer få installera om windows skulle ja tro, för just nu fungerar inte mitt grafikkort.. teh suck...

Vid omstart så startar datorn bara om direkt efter det att windowsloggan har laddat klart, har inte glömt något HZ-prog eller nåt sånt..

fan va drygt. Hatar omotiverat pill! ARGH!

Visa signatur

E6600 @ 2,4 | elitegroup P965-T| asus geforce 8800gts 640mb | 2gb ocz 5,5,5,12 |

Permalänk
Medlem

Man ska inte pilla med sånt som funker.
Vad är Multires för nåt?

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk

Efter jag instalera så kan jag inte flytta omkring mina ikoner på skrivbordet, någon som vet varför och hur man löser det?

Permalänk
Medlem

laggeman, så sant

nu fick ja tebax catalystdrivarna igen, fråga mig inte varför eller hur. Hur kan du ju fråga iof, ja gjorde precis som jag gjorde 3 ggr irad.. på 4e gången gick det. Efter att i ett total-apatiskt tillstånd ha hämtat nyare drivisar till nätverkskortet.

CSI dags! )

Visa signatur

E6600 @ 2,4 | elitegroup P965-T| asus geforce 8800gts 640mb | 2gb ocz 5,5,5,12 |

Permalänk

jag bytte moderkort och graffe nu kan jag inte få nån omega verre att funka kanske nåt av dessa två är för nytt vem vet

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

De funkar inte för mig, blev en tillbakagång till ati's egna 5.12

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem

Jag kunde installera dem men vid uppspelning av video så fick jag ingen bild..

Någon annan som haft detta problem?

Permalänk
Medlem

Uppdaterade Driver Cleaner, bort med Ati 5.12 och allt fungerade perfect.
Märker dock ingen skillnade mellan Omega och Ati men men

Visa signatur

EPoX EP-9NDA3+ | AMD64 Winchester 3000+ @ 250*9 | 2x512 Corsair BallistiX | GeCube Radeon X800 Pro VIVO @ 500/570 | WD Raptor 74GB, Maxtor 150+250GB

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som tycker dom funkar bra

Permalänk
Medlem

varför? jag säger bara varför.
varför ska omega och dna få problem.
i 9 fall av 15 har jag haft krongel med både omega och dna
nej nu är odsen emot modade drivrutiner
50p i 3dmark och 1h krångel tid.... nej tack

ATI official for life

Permalänk

Jag installerade dessa drivers precis efter jag flashat mitt X800Pro Vivo kort. Det är inget krångel alls.

Permalänk

Fungerar utmärkt... jag orkade faktiskt läsa igenom alla trådar som behandlade just det där med att drivrutinerna inte fungerade... och jag har inte haft några problem alls.

Problemet verkade ligga i att en ini.-fil hade ett stavfel i en registerändring när man installerade, så de som hade olika problem ombades att läsa instruktioner i hur man ändrarde det manuellet i registret. Sedan fungerade det för dem.
Men Omega har rättat till drivisarna nu vad jag kan förstå, vilket han skriver på hemsidan för Omega drivrutinerna.

Visa signatur

MSI PRO B650-P WIFI | Corsair RM1000x | AMD Ryzen 7 7800X3D \w Noctua NH-D15S | Nvidia GTX 3070 | 64Gb G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 C30

Permalänk

Jag har aldrig förstått vitsen med dessa moddade drivisar. Testade en gång, men aldrig mer.

Permalänk
Medlem

så.. efter det där felet han nu har fixat till. Är det bara att avinstallera de gamla och in me de nya som vanligt då eller?

våga testa när man inte är så high på datorer

Visa signatur

breathe, smile and be happy