Permalänk
Medlem

hjälp med n Acer travelmate

har investerat i en travelmate 4002wlmi..

Och har bara en liten enkel fråga...¨

Jag har kopplat in externt tgb/mus/skärm.. och vill kunna stänga locket utan att den går nere i vänteläge... någon som vet hur???

Nevermind... hittade det själv.. DOH!

Permalänk
Medlem

Det kan ju va bra att skriva lösningen här också, så att fler som undrar i framtiden kan hitta det med hjälp av en sökning istället för att skapa en ny tråd i samma ämne.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

vore bra om svaret kommit upp... jag har nämligen liknande fundering. Ska köra min laptop som webserver, men vill inte ha den "öppen" hela tiden. det blir så mycket dam på tangetbordet då

nån som ver hur man fixar detta? har win2000

Visa signatur

Är det inte jag, så är det någon annan...
WGS84 Lat/Long: N 60º 23' 28.12" E 15º 40' 14.24"
RT90: X=6697030, Y=1492584

Permalänk
Medlem

Är osäker på om det är samma för win2k och xp, men här är en variant av lösningen för xp:

Start > Inställningar > Kontrollpanelen > Energialternativ > Avancerat > Strömbrytare

EDIT: Väldigt dålig rubrik på den här tråden. En bra rubrik beskriver det man undrar över och inget annat.

Visa signatur

Acer Aspire 1362WLC : Mobile AMD Sempron 2800+ 1,6 Ghz : 512MB : 40GB : 15.4" WS

Permalänk

Acer har har ett eget system för strömsparande åtgärder, det heter Acer ePowerManagement och ser ut som en grön stapel nere i aktivitetsfältet.
Dubbelklicka på den > Advanced Settings > klicka på fliken Power Button and Password.
Där kan du leka runt.

Åtminstone funkar det så på min Acer TravelMate 4502WLMi...