Permalänk

jag har haft en paladin lvl 41 och jag har inte haft nå problem att hålla mig själv och andra vid liv egenom healing, men priest är bättre om du bara går efter healing men då har paladin en del auror som är väldigt bra för din grupp

Visa signatur

AMD Athlon 64 FX-53 2.4 GHz 1 MB | MSI K8N NEO2 Platinum-54G | 200GB western digital | Ati Radeon9800Xt 256 | Crucial PC4000 BallistiX DDR 1024MB |

Permalänk
Medlem

Myris, kan du med säkerhet bekräfta att detta jag skrev inte funkar? Alltså, det där med 35 i mana...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Enligt mig bästa healers;
1. Priest
2. Druid
3. Shaman / Paladin

Alla har sina speciella egenskaper och nackdelar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
Preist är den bästa.. bry dig inte om vad nån säger.. dom healer högst amount hit points.. och har holy word: sheild

Om dem inte ändrat så är det paladin som healer mest, var mycket tjat om detta på us-forumet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amKo
Spelade pala i final beta till lvl 26.
Frågan är om du har lirat eller läst vad folk har skrivit på olika forum?

58 här..

Hipshot: Det finns en skill som heter Lay on Hands som ger 100% hp och 0% mana (dock kan den upopgraderas så man får 300 eller ngt sånt mana efter), så om man har 35 mana och kör en sån så healas man för 35 mana Men annat än det, nej. Paladins healing-spells tar väldigt mycket mana.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Hipshot: Det finns en skill som heter Lay on Hands som ger 100% hp och 0% mana (dock kan den upopgraderas så man får 300 eller ngt sånt mana efter),

Den har 40 min cooldown (på lvl 3), så det är en krisgrej och egentligen ingen normal healing spell.

http://thottbot.com/?k=924

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
58 här..

Hipshot: Det finns en skill som heter Lay on Hands som ger 100% hp och 0% mana (dock kan den upopgraderas så man får 300 eller ngt sånt mana efter), så om man har 35 mana och kör en sån så healas man för 35 mana Men annat än det, nej. Paladins healing-spells tar väldigt mycket mana.

Alltså, jag har spelat en pally till 35, så jag har ganska bra koll ändå. Detta gäller ju inte Lay on Hands (den använder jag bara i väldig nöd) utan det gäller ju 'vanliga' Holy Light (rank 1). Den har följande (det du redan säkert, men för trådens helhet):

30 Mana
Heals a friendly target for 42 yo 51.

Före har man lagt denna, Blessing of Light:

Places a Blessing on the friendly target, increasing the effects of Holy Light spells used on the target by 400 and the effect Flash of Light spells used on the target by 115. Lasts 5 min. Players may only have one Blessing on them per Paladin at any one time.

Detta betyder ju att du kan hela 442 - 451 per 2.5sec (som är den vanliga tiden för HL). Du menar alltså att det inte skulle funka? (Använder man spirit of Aquementas så blir det ju dessutom -25M, då blir det 10 i mana, om det nu funkar alltså.)

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Alltså, jag har spelat en pally till 35, så jag har ganska bra koll ändå. Detta gäller ju inte Lay on Hands (den använder jag bara i väldig nöd) utan det gäller ju 'vanliga' Holy Light (rank 1). Den har följande (det du redan säkert, men för trådens helhet):

30 Mana
Heals a friendly target for 42 yo 51.

Före har man lagt denna, Blessing of Light:

Places a Blessing on the friendly target, increasing the effects of Holy Light spells used on the target by 400 and the effect Flash of Light spells used on the target by 115. Lasts 5 min. Players may only have one Blessing on them per Paladin at any one time.

Detta betyder ju att du kan hela 442 - 451 per 2.5sec (som är den vanliga tiden för HL). Du menar alltså att det inte skulle funka? (Använder man spirit of Aquementas så blir det ju dessutom -25M, då blir det 10 i mana, om det nu funkar alltså.)

Tooltippen är lite missvisande, lvl 1 av Holy Light får inte en effektökning av 400, den får mycket mindre, effektökning skalas beroende på lvln av spellen (iaf enligt mina undersökningar (som iofs bara består av att testa 4-5 gånger)). Men spirit of Aquementas bör iaf funka.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Priest är bäst, pga av Power word shield. Druids har också bra heals, men inte de andra spellsena som gör priest så bra (PWS, dispell etc). Iaf har Blessing of Light rank 1 blivit nerfad idag, så det fungerar inte längre.

"The Paladin spell, Blessing of Light, has been changed so that it properly scales according to the rank of the healing spell being cast. Prior to this fix, the Blessing of Light bug gave a greater-than-intended effect to lower-rank Paladin healing spells. This bug allowed Paladins to heal at a rapid rate using very little mana by only using the first ranks of Flash of Light and Holy Light. This bug has been hotfixed and is now eliminated from the game. "

Permalänk

Hur kan ni säga att pala är bättre än warrior? spelade min pala till cirkus lvl 20, o jag fick inte någon spell som kunde hålla aggro, och det är ju det som warriorn är till för.

Permalänk

Präst > Druid > Shaman > Paladin.
Detta med heal/sec, heal/mana ratio och buffs i åtanke.

Permalänk
Medlem

Druid - Alliance / Horde
Healing Touch - 790m - 3.5sec cast - 1516hp to 1796hp.
Rejuvenation - 335m - Instant - 792hp over 12 sec.
Regrowth - 880m - 2sec cast - 1053hp to 1175hp and another 1120hp over 21 sec.

Tranquility - 1235m - Instant - Regenerates all nearby group members for 309hp every 2 seconds for 10 sec. Druid must channel to maintain the spell.

Priest - Alliance / Horde
Prayer of Healing - 1030m - 3sec cast - 939hp to 991hp.
Greater Heal - 960m - 4sec cast - 2396hp to 2674hp.
Flash Heal - 380m - 1.5sec cast - 812hp to 958hp.
Renew - 365m - Instant - 650hp over 15 sec

Desperate Prayer - 30min cooldown - Instant - Instantly heals the caster for 1324hp to 1562hp.

Paladin - Alliance
Flash of Light - 140m - 1.5sec cast - 343hp to 383hp.
Holy Light - 580m - 2.5sec cast - 1246hp to 1388hp.

Lay on Hands - 100%m - Instant - Heals a friendly target for an amount equal to the Paladin's maximum health and restores 550 of their mana.

Shaman - Horde
Healing Wave - 615m - 3sec cast - 1367hp to 1561hp.
Lesser Healing Wave - 305m - 1.5sec cast - 631hp to 705hp.

Chain Heal - 405m - 2.5sec cast - 551hp to 629hp, then jumps to heal additional nearby targets. If cast on a party member, the heal will only jump to other party members. Each jump reduces the effectiveness of the heal by 50%. Heals 3 total targets.

Alla siffror är tagna från den högsta möjliga leveln & rank. Buff & Talent poäng är INTE inräknade i effiktivitet eller cast time. Dessa siffror är standard.
Källa - www.thottbot.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bästa healern i WoW

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris

Palas är bättre än warriors.

på att heala och överleva ja, men inte på att vara tank, eftersom palas har lite svårt att hålla aggro

men rent allmänt så är pala bättre än warrior ja

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bästa healern i WoW

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sucker
på att heala och överleva ja, men inte på att vara tank, eftersom palas har lite svårt att hålla aggro

men rent allmänt så är pala bättre än warrior ja

Beror detta på att han gör mindre skada generellt än vad en Warrior gör, kan göra på samma level?

Jag tycker personligen att Paladin är en 'bättre' karaktär, fast det är mera för att jag gillar 'support' gubbar och hjälpa andra typ.

Bra tråd detta blev tillslut

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk

Myris: http://conquest.teamgbu.com/strats/moltencore/healingstrategi...

men dock har blizzard släppt en hotfix så paladins kan inte hela så mycket som innan.

Bästa healern är dock en holy speccad priest.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Travis
*text*

Fin sammanställning där, intressant.

Permalänk
Medlem

druid är ensam om att ha combat-rezz. Detta är ovärdeligt i en instance.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bästa healern i WoW

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Beror detta på att han gör mindre skada generellt än vad en Warrior gör, kan göra på samma level?

Warriors har diverse skills för att ta aggro av andra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ansgarr
druid är ensam om att ha combat-rezz. Detta är ovärdeligt i en instance.

Den ger väldigt bra health+mana tillbaks dessutom, fast timern på 30 min suger.

Fast om man behöver använda revive så har man misslyckats som healer. Ok inte om gruppen i övrigt goofar med för många adds eller så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Travis
Druid - Alliance / Horde
Healing Touch - 790m - 3.5sec cast - 1516hp to 1796hp.
Rejuvenation - 335m - Instant - 792hp over 12 sec.
Regrowth - 880m - 2sec cast - 1053hp to 1175hp and another 1120hp over 21 sec.

Tranquility - 1235m - Instant - Regenerates all nearby group members for 309hp every 2 seconds for 10 sec. Druid must channel to maintain the spell.

Priest - Alliance / Horde
Prayer of Healing - 1030m - 3sec cast - 939hp to 991hp.
Greater Heal - 960m - 4sec cast - 2396hp to 2674hp.
Flash Heal - 380m - 1.5sec cast - 812hp to 958hp.
Renew - 365m - Instant - 650hp over 15 sec

Desperate Prayer - 30min cooldown - Instant - Instantly heals the caster for 1324hp to 1562hp.

Paladin - Alliance
Flash of Light - 140m - 1.5sec cast - 343hp to 383hp.
Holy Light - 580m - 2.5sec cast - 1246hp to 1388hp.

Lay on Hands - 100%m - Instant - Heals a friendly target for an amount equal to the Paladin's maximum health and restores 550 of their mana.

Shaman - Horde
Healing Wave - 615m - 3sec cast - 1367hp to 1561hp.
Lesser Healing Wave - 305m - 1.5sec cast - 631hp to 705hp.

Chain Heal - 405m - 2.5sec cast - 551hp to 629hp, then jumps to heal additional nearby targets. If cast on a party member, the heal will only jump to other party members. Each jump reduces the effectiveness of the heal by 50%. Heals 3 total targets.

Alla siffror är tagna från den högsta möjliga leveln & rank. Buff & Talent poäng är INTE inräknade i effiktivitet eller cast time. Dessa siffror är standard.
Källa - www.thottbot.com

Du glömde att Priests Prayer of Healing: "heals nearby party members for 939 to 991." En grupp heal som jag inte tror någon annan klass slår (jag kan ha fel förståss, då jag inte är påläst på alla klasser).

Permalänk
Medlem

Snälla najk lås denna också och låt den sjunka till botten.

Det är fan inte kul att kolla i spel forumet längre, bara WoW trådar överallt.

Kul spel kanske, men vafan vad tråkigt forumet blir med alla dessa trådar om det.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis
Du glömde att Priests Prayer of Healing: "heals nearby party members for 939 to 991." En grupp heal som jag inte tror någon annan klass slår (jag kan ha fel förståss, då jag inte är påläst på alla klasser).

Det är den bästa "hela mycket på en gång på många"-spellen.

Druiden har dock sin channel-spell Tranquility som kan hela alla i närheten upp till 1545 (utan bonusar) över 10 sekunder. Fast den drar förstås en hel del aggro och är svår att hålla om man inte har Improved Tranquility. Den är IC så den har faktiskt helat 618+ innan prästen hunnit kasta Prayer of Healing (3 sec cast som standard). Fast jag antar att präster har talents eller annat för att skynda på casting, känner inte till deras abilities.

Permalänk
Medlem

ja fattar inte riktigt det där när man ska "specca" nånting..
typ shadow-speccar.. va betyder det egentligen?
osså undrar jag om UD Mage e rolig o bra att köra. hade tänkt ta en sån. körde UD Warlock i betan, o den va kul. men lite jobbig med så lite armor. men ja diggar iaf magier
hade gött!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prophan
ja fattar inte riktigt det där när man ska "specca" nånting..
typ shadow-speccar.. va betyder det egentligen?
osså undrar jag om UD Mage e rolig o bra att köra. hade tänkt ta en sån. körde UD Warlock i betan, o den va kul. men lite jobbig med så lite armor. men ja diggar iaf magier
hade gött!

Mage är skojj att spela, körde trollmage i FB, väldigt bra klass att rymma med om du tex blir omringad:D
Bara slänga en frostnova & sen "blinka" i väg.

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem
Citat:

ja fattar inte riktigt det där när man ska "specca" nånting..
typ shadow-speccar.. va betyder det egentligen?

I princip att man satsar sina flesta Talents på det trädet. För Priest att man lägger det mesta på Shadow så att säga.

Permalänk
Medlem

tack så mycket för hjälpen!
förstår mycket mer nu.

Permalänk
Medlem

Helt värdelös tråd, knappast kul om andra skall berätta allt för en.
Vill du veta slutet i alla filmer osså innan du sett klart den?

Visa signatur

Smack i datorn gör att du glöder för nya delar

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bästa healern i WoW

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Beror detta på att han gör mindre skada generellt än vad en Warrior gör, kan göra på samma level?

Jag tycker personligen att Paladin är en 'bättre' karaktär, fast det är mera för att jag gillar 'support' gubbar och hjälpa andra typ.

Warrior har en del skills för att skapa extra threat så att dom håller aggro, det har dock Paladins också. Själv har jag aldrig haft problem med att hålla aggro, och jag vetej vilken som är effektivast. Men warriorn är självklart tänkt att vara effektivast på att hålla aggro, men tyvärr är praktiskt taget alla warriorns skills för dåliga just nu.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Ska lira druid nu i retail , en del intressanta saker ni tar upp här

Sen att Warrior suger i pvp emot en Palla är enl mig lite bs , lirade bara till lvl 38 med min warrior , men under den tiden fick jag nog ner ~8 pallas i ungefär samma level.
Sen har jag fått en del stryk av ett gäng pallas med givetvis.
Men så länge man har lite flyt med crittar osv , så funkar det

Och detta utan att använda sköld ( shield bash ).

Man måste lägga MYCKET pengar på utrustning som warrior dock.

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wack0
Ska lira druid nu i retail , en del intressanta saker ni tar upp här

Sen att Warrior suger i pvp emot en Palla är enl mig lite bs , lirade bara till lvl 38 med min warrior , men under den tiden fick jag nog ner ~8 pallas i ungefär samma level.
Sen har jag fått en del stryk av ett gäng pallas med givetvis.
Men så länge man har lite flyt med crittar osv , så funkar det

Och detta utan att använda sköld ( shield bash ).

Man måste lägga MYCKET pengar på utrustning som warrior dock.

du sa ju just att du blev 38, pummel är ju 38 skill och gör samma sak

Visa signatur

Durs - Tauren Shaman