Väldigt, väldigt irreterande.

Permalänk

Väldigt, väldigt irreterande.

Är det någon som vet hur man får stoppar det här otroligt irreterande meddelandet? Den kommer upp flera gånger i minuten så fort nortonantivius Auto-Protect är avaktivirat.
(särskilt irreterande när dom ber en att avaktivera virusprogrammen när man flashar bios, och man vill ju inte att det ska gå fel bara för det nedrans meddelandets skull)

Det har inte alltid varit så, utan kom för ett tag sen.

Och en grej till, den här aktiviteten har också kommit upp på senare tid. iexplore är vad jag vet prossesen för internet (explorer), men den är uppe varesig jag är inne på internet eller inte. (dessutom använder jag numera firefox)

Är det något virus av nått slag eller?!

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

iexplorer.exe kommer upp när du har internet explorer igång, asså när du har IE fönster igång

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se

Permalänk
Medlem

Som sagt, iexplorer.exe är Internet Explorer, iexplore.exe är ett ganska nytt virus.

edit: Hade visst fel... Iallafall, iexplore.exe är också ett virus.

Permalänk
Avstängd

Hehe -NioB-, kollade du inte noggrant? ^^ Don_Tomaso har rätt och har skarp syn, tycker já! :- )

Visa signatur

<a href="http://henkan.org/phpBB2/">Henkan Community</a>

Permalänk

Offtopic : Vad har du för skin ?

Permalänk
Medlem

finns massor av program som söker efter spy-ware osv.....
Ta och andvänd sökfunktionen så lär du finna det du söker, som du säger så har du inte igång IE så är det förmodligen någon process som använder IE för att komma åt nätet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Artificial
Hehe -NioB-, kollade du inte noggrant? ^^ Don_Tomaso har rätt och har skarp syn, tycker já! :- )

Hehe, jag hade visst fel, jag med. Iexplore.exe är IE också, inte bara ett virus.
Man bör kolla först innan man skriver.

Alltså, är iexplore.exe startat hela tiden så har du troligtvis ett virus, finns ett antal som har det filnamnet tydligen.

Permalänk

Tror inte att iexplore.exe är ett virus. (kan vara det också)

För att jag skulle fått virus är inte troligt. Då jag inte varit online med den datorn än, och endast instalerat Win XP, efter en total formatering av hårddisken.

Och ikonen i "C:\Program\Internet Explorer" heter ju iexplore.

Visa signatur

bjomark77.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjomark77
Tror inte att iexplore.exe är ett virus. (kan vara det också)
Och ikonen i "C:\Program\Internet Explorer" heter ju iexplore.

du tror inte det kan vara en av anledningar till att ett ev virus också heter iexplore.exe ?
så mao så kan du inte bara titta på namnet och säga "den filen känner jag igen - den är inget virus"...

testa och leta på hd efter alla filer som heter iexplore.exe och ladda upp dom på ngn antivirus-sida - tex http://www.viruslist.com/en/scanforvirus eller http://virusscan.jotti.org/ och kolla vad dom tycker om filen/filerna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Titaniumstorm
Offtopic : Vad har du för skin ?

Windowblinds "GT3"

Jag har virussökt med Norton antivirus 2004 och med Ad-aware 6.0 Professional så man tycker ju att det borde vara cleant på virus.

Men som jag sa.. hur fan får man bort det nedrans meddelandet?!

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

har du kollat med hijackthis ? kan ju kanske finnas ngt intressant i den så det borde vara värt ett försök iaf...