Permalänk
Medlem

Budgetprogram

Hej, jag söker ett program där jag kan lägga upp en budget, skriva in vad jag köpt, och under vilken katogori som produkten hamnar, tex mat 100 kr.
Detta vill jag sedan kunna se i efterhand, så att jag kan gå in och kolla veckovis/månadsvis, och se vad jag köpt, hur stor andel som varit godis/mat/osv.

Ja, alltså, ett program så att jag kan få bättre översikt över mina inköp.

Finns det nått sånt här?

Edit; vet att man kan göra liknande saker i exel, men jag vill alltså ha ett program så att jag kan få snygga grafer och dyl

Permalänk
Avstängd

Det är sådana program man borde programmera själv, jag kan programmera ett sådant åt dig, men dock inte ett så "grafiskt" program men ändå göra så att den skriver ut en logg på dina inköp för varje dag/vecka/måndag/år eller vad du nu begär.

Visa signatur

<a href="http://henkan.org/phpBB2/">Henkan Community</a>

Permalänk
Medlem

tackar, men ett sånt program skulle jag nog kunna klara av själv, vill ha fina tårtdiagram och dyl att titta på

Permalänk
Medlem

hmmm, har du provat exel?

allt du är ute efter finns i MS exel, eller om du är duktig på php/mysql så kan du skapa allt där
igenom och få det i html format.

eller!?

Den dagen du försöker lära dig php/mysql så kommer det bli ditt första php script du kommer skapa då de flesta böcker är till för att lära sig att lägga till data i tabeller i mysql och hämta data i dessa tabeller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wIKLy
hmmm, har du provat exel?

allt du är ute efter finns i MS exel, eller om du är duktig på php/mysql så kan du skapa allt där
igenom och få det i html format.

eller!?

Den dagen du försöker lära dig php/mysql så kommer det bli ditt första php script du kommer skapa då de flesta böcker är till för att lära sig att lägga till data i tabeller i mysql och hämta data i dessa tabeller.

jo, men jag skulle gärna vilja ha ett färdigt program, så att det blir lite enklare att syssla med, men även så att "rapporteringen" blir snyggare

Edit; har rapporterat tråden, råkade lägga den under fel del.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Excel brukar fungera utmärkt att göra budgetar och annat roligt i.

Det är ju motiveringen för alla vuxna att köpa dator ju

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Medlem

Har du inte lust att köpa MS Office så kan du alltid försökja få tag på Open Office, borde ha samma funktioner, men är gratis.

Visa signatur

"Gee Bender, how are you going to get past those bars?" "I don't now, I guess I just have to BEND them! Moron!" -Bender

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elipsion
Excel brukar fungera utmärkt att göra budgetar och annat roligt i.

Det är ju motiveringen för alla vuxna att köpa dator ju

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahpluth
Har du inte lust att köpa MS Office så kan du alltid försökja få tag på Open Office, borde ha samma funktioner, men är gratis.

Inte för att vara negativ, men jag vill alltså inte göra det själv i excel eller dyl, jag vill ha ett färdigt program. Läs gärna tråden innan ni svarar.

Permalänk
Medlem

hogia hem ekonomi eller nåt sånt kanske ?

Visa signatur

Jag har dyslexi.

Permalänk
Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."