Problem med 100fps i cs. RADEON.

Permalänk
Medlem

Problem med 100fps i cs. RADEON.

Läs noga. Finns många som har problem med detta men varför? Det är en svår fråga. Jag har 100fps i cs men inte när de gäller på många ställen inne i cs på banorna.
ex: bomb spot inferno sjunker till 70fps.
ex: aztec yard sjunker hackar sönder pågrund av fps runt 70.

1. Har bytt drivrutiner kör (omega just nu)
2. Kör powerstrip.
3. 100hz på skärmen.
4. upplösning i cs 640x480 [100hz] genom powerstrip.
5. Kör VSYNC PÅ. Grafiken är såå mycket snyggare. Säg inte att jag ska ta bort det för de gå fan inte spela utan när man vant sig med vsync på. Och utan vsync så blir grafiken så blaskig. Om man inte kan ställa om grafiken på nåt sätt. men hur då? ha de något me AA eller nåt att göra?

Dator i övrigt:
Windows 2000 Professional (5.0 - 2195) -=- cpu: 1-AMD , 1829MHz, 512KB -=- mem: 139/768MB (18.10%) -=- gfx: RADEON 9800 PRO Secondary (Omega 2.6.05a) (1024x768 16bit 100Hz) -=-

Är många som har sånt här problem med just radeon.
Detta är en seriös tråd. Inga skit svar då kan ni hålla in det. tack

Permalänk
Medlem

Efter att precis ha läst igenom alla sweclockers seriestrippar blir sådana här trådar NÄSTAN roliga.

Permalänk
Visa signatur

Varge gång du spelar ut2003/2004 dödar Gud en cs-nörd!
Den som har sett mest anime innan han dör vinner!

Permalänk
Medlem

"Hackar sönder"?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
"Hackar sönder"?

Självklart, hans fps e ju nere på 70!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marty78
Efter att precis ha läst igenom alla sweclockers seriestrippar blir sådana här trådar NÄSTAN roliga.

Tänker på precis samma sak... EFTER alla serier med CS+100fps tema har man sett säkert tio trådar om just det... Man borde ha en sticky "hur du får 100fps i cs!!!!!1111oneone!!!11" med några av serierna...

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Tusse" Torvald
Tänker på precis samma sak... EFTER alla serier med CS+100fps tema har man sett säkert tio trådar om just det... Man borde ha en sticky "hur du får 100fps i cs!!!!!1111oneone!!!11" med några av serierna...

Instämmer till fullo.

Permalänk

Sen är det ju så att alla trådarna blir sönderspammade av folk som skriver "omg ännu en cs-tråd", "cs är dåligt" osv.. så jag undrar om det nånsin kommit ett svar på hur man får 100 fps i cs här på swec...

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Tusse" Torvald
Sen är det ju så att alla trådarna blir sönderspammade av folk som skriver "omg ännu en cs-tråd", "cs är dåligt" osv.. så jag undrar om det nånsin kommit ett svar på hur man får 100 fps i cs här på swec...

Jo, antingen slår man av FPS-mätaren eller så uppgraderar man hårdvaran. Skulle dock rekommendera att slå av FPS-mätaren i vilket fall som helst.

Permalänk

Låg fps är inget PROBLEM, men att man skapar en tråd om fps, då måste man VERKLIGEN ha PROBLEM!!!

Visa signatur

MSI K8N NEO4 PLATINUM | AMD 64 3200+ | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512 | Powercolor X850XT 256MB DDR3 520/540 MHz | Seagate Barracuda, 7200rpm ATA - 80 Gb
3dmark 01: 23635 3dmark 03: 12440 3dmark 05: 4995
60 Shaman - Eonar http://ctprofiles.net/4658795

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
"Hackar sönder"?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Självklart, hans fps e ju nere på 70!!

Haha..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om du sänker alla grafik inställningar så det blir fult som som stryck så hackar det nog inte sönder. Och det gör det _INTE_ iaf om man har 70fps. 70fps är *** bra fps!

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Avstängd

hackar det när d e 70 fps? e du helt dum i hövvet eller?...jag nöjjer mig fan me 30, bortskämda fan, sånt blir man irriterad av

Visa signatur

..::AMD64::..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Tusse" Torvald
så jag undrar om det nånsin kommit ett svar på hur man får 100 fps i cs här på swec...

Hahaha, det där va roligt!

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hwoejk
hackar det när d e 70 fps? e du helt dum i hövvet eller?...jag nöjjer mig fan me 30, bortskämda fan, sånt blir man irriterad av

Lägg ner den jävligt kassa attityden!

Om du nu nöjer dig med att få 30 fps i ett spel som snart är uråldrigt på marknaden får det står för dig, tror de flesta hade blivigt irreterade när "alla" klarar av en sak med sina datorkonfigurationer men inte en själv.

Killen skriver ett hyffsat konstruktivt inlägg där han förklarar vad han gjort och tydligen också fösökt lösa problemet själv innan han kom och bad om hjälp. Ge han råd i form av upplysa han om FAQ eller tidigare trådar istället för att spela med på den-numera-så-coola-attityden-om-att-gnälla-på-cs-trådar. Den börjar bli rätt tråkig nu....

Vissa personer vet man sedan innan att dom har en klar negativ syn på CS...fine. Det som irriterar en är alla dom personer som ska immitera detta.

OT

Angående fps dropps på Aztec tror jag det handlar om att banan är dåligt konfigurerad, samt att ATI inte har något direkt botemedel för denna åkomma. Bombplatsen på Inferno kanske lider av samma sak ?, dock har jag inte hört det innan. Var ett tag sedan jag spelade CS men kommer ihåg droppsen på Aztec och vet att de fortfarande finns kvar.

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Avstängd

spelar ingen roll naken, 70 fps är långt över "Det hackande" som han beskriver, man märker det inte ens på 50....herregud, tänk efter lite själv

"hackar sönder " knappast.....

Visa signatur

..::AMD64::..

Permalänk
Medlem

Var glad för den fps du får, själv har jag runt 25-30 ibland men klagar jag? nej men jag skulle vilja veta vad som kan fixa det

Permalänk
Medlem

De beryktade 100 fps:n ..
Blir mer och mer välkomnande av små test som ska utföras för att bli medlem här...

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naken^

Angående fps dropps på Aztec tror jag det handlar om att banan är dåligt konfigurerad, samt att ATI inte har något direkt botemedel för denna åkomma.

Det kan stämma till en viss del men jag har själv radeon o det har aldrig strulat , men Lundan du kan ju ta och pröva omegas drivrutiner , "trimmade" radeon drivrutiner kan man säga. Länk under

EDIT: ojsan läste nog inte så noga tror jag -STRUNTA I OVANSTÅENDE-

Visa signatur

A64 3200+ Winchester @ 2500 mhz vcore 1.50 | Msi k8n neo2-54g Platinum | Ati Radeon 9800 pro | twinMOS pc3200 1 x 512 ddr 200mhz | 40 gig hdd | OS: winXP Pro | Hiper Type-R 480W 28 amp |

It's all about the game and how you play it

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hwoejk
spelar ingen roll naken, 70 fps är långt över "Det hackande" som han beskriver, man märker det inte ens på 50....herregud, tänk efter lite själv

"hackar sönder " knappast.....

Försvarar inte din dåliga attityd. Ge konstruktiva svar eller skit i att skriva. I CS märker du skillnad på 50fps och 100fps (Om du vill göra en jämnförelse kan du tex ställa ner din amd cpu till ca 1100mhz och sedan spela, detta borde resultera i en klar sänkning av fpsen. Nu utgår jag ifrån en xp2500+.).

Om du ser till killens sign så är inte 70 fps normalt, spelet är 4-5 år gammalt och han ska spika 100fps förutom vid just de platser där droppsen är oundvikliga.

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Avstängd

till killen som startade denna väldigt "originella" tråd.
SLUTA WHAINA!! jag har 60 fps på cs med mitt sys, och ja ´kan inte få högre än 75 fps eftersom min skärm inte pallar mer än 75 hertz.
Så även om man har 50 fps t.om., så märker man inget hack alls! Därför att öget kan väl inte registrera över 50 fps?

Så sluta va så petiga me fps!
Henke

Visa signatur

Intel 2.7 Ghz - 768 RAM - Inno 3D GeForce 6800 GT 256Mb @ 410/1100 + Zalman VF700 CU - 200 Gb seagate ATA - 200 Gb Western Digital ATA --
3DMark 03: 11210 P <---> 3DMark 05: 4729 - Hansol H950 19" - MX 510 Röd - SteelPad 4D - Zalman surround lurar
Jag e bra på matte!

Permalänk
Medlem

C:\WINDOWS\system32\atioglxx.dll ta den filen om du har ati kort.
Lägg den i steam\SteamApps\Din email\half-life\gldrv
I samma mapp så öppnar du filen drvmap, byt innehållet mot detta

Citat:

Default Default
gldrv/atioglxx.dll 3Dfx Mini Driver

Spara filen.

Det ska ge dig ungefär 15mer fps, funkar bra för mig, från 80 till 100 fps. Och kör me nya drivarna från ati de funkar bäst tycker jag själv.

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sir_h
Därför att öget kan väl inte registrera över 50 fps?

Jo. Mycket mer än så faktiskt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Jo. Mycket mer än så faktiskt.

E de sant?

Visa signatur

Intel 2.7 Ghz - 768 RAM - Inno 3D GeForce 6800 GT 256Mb @ 410/1100 + Zalman VF700 CU - 200 Gb seagate ATA - 200 Gb Western Digital ATA --
3DMark 03: 11210 P <---> 3DMark 05: 4729 - Hansol H950 19" - MX 510 Röd - SteelPad 4D - Zalman surround lurar
Jag e bra på matte!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sir_h
E de sant?

Ja. Googla så får du se.

Permalänk
Avstängd

ok, de ska ja göra.

Visa signatur

Intel 2.7 Ghz - 768 RAM - Inno 3D GeForce 6800 GT 256Mb @ 410/1100 + Zalman VF700 CU - 200 Gb seagate ATA - 200 Gb Western Digital ATA --
3DMark 03: 11210 P <---> 3DMark 05: 4729 - Hansol H950 19" - MX 510 Röd - SteelPad 4D - Zalman surround lurar
Jag e bra på matte!

Permalänk
Avstängd

haha, konstruktiva, går ju inte, han ska va stolt över att han kan få dropps till 70, och mellan 70 och 100 fps, är d nästan ingen skilldnad för ögonen, va nöjd!

Visa signatur

..::AMD64::..

Permalänk

Alla som spelar cs vet att det är 100 fps som gäller annars går det inte spela,, Men t.ex doom 3 det räcker ju 30-40 fps MEN INTE CS fatta det nån gång.. bara ***** som skriver "åneje han har bara 70 fps" ni vet om ni har spelat cs att man måste ha 100 fps

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robin_robin
Alla som spelar cs vet att det är 100 fps som gäller annars går det inte spela,, Men t.ex doom 3 det räcker ju 30-40 fps MEN INTE CS fatta det nån gång.. bara ***** som skriver "åneje han har bara 70 fps" ni vet om ni har spelat cs att man måste ha 100 fps

NEJ! de räcker gott med 70 fps! Eller e du en sån där superWhainare som gnäller så fort det droppar till 99.999 eller nått sånt?

Visa signatur

Intel 2.7 Ghz - 768 RAM - Inno 3D GeForce 6800 GT 256Mb @ 410/1100 + Zalman VF700 CU - 200 Gb seagate ATA - 200 Gb Western Digital ATA --
3DMark 03: 11210 P <---> 3DMark 05: 4729 - Hansol H950 19" - MX 510 Röd - SteelPad 4D - Zalman surround lurar
Jag e bra på matte!

Permalänk
Medlem

Tyvär killen det är bara att köpa ny dator. ditt grafikkort har fått kretsvirus och ditt moderkort är tvåkönat.

suck.....jag slår vad om att du inte ser nån skillnad på 70 fps och 100 fps.....detta är 2000-talets I-landsproblem som verkligen visar hur borkskämda vi är. jag klagar inte när tandkrämen är en nyans mindre blå än vanligt.

Visa signatur

denna signatur är inte vettig, den är inte heller tänkt att ha någon djup filosofisk mening som man kan tro. allt jag vill säga med denna signatur är att jag inte har nånting att skriva.