Ursprungligen inskrivet av xnx
Hua! Garanti- och reklamationstiden är alltid 2 år, så det är bara att förklara det för Datorbutiken. I övrigt avråder jag från att reklamera direkt hos Hercules. Sitter själv i en riktigt knepig sits med dem. Ett fel har uppstått på min Hercules Prophetview 920pro DVI (skärmen flimmrar och visar konstiga färger på vissa områden) och felet uppstår vare sig datorn är på eller inte. Alltså är det inte min dator som är boven. Dessutom kör jag en annan DVI-skärm helt felfritt, under tiden min Hercules är hos Hercules.
Hercules menar nu att de inte kan hitta något fel på skärmen, förutom en buckla på baksidan (som inte fanns där när jag skickade den!). De kommer nu skicka tillbaka skärmen från Frankrike (deras verkstad ligger där) på min bekostnad! De menar alltså att de inte är kompetenta att hitta felet, men kompetenta nog till att orsaka en buckla på skärmen samt mena att jag ska stå för en tur- och returfrakt mellan Sverige och Frankrike med TNT Express.
Dock kommer jag att lämna in den på JME samma dag som jag får tillbaka den, be om att få vara med vid testet för att påvisa felet. Därefter kommer jag att begära att få mina omkostnader i skadestånd. Allt enligt regelboken. Har redan kontaktat konsumentrådgivaren och har dessutom ett färdigskrivet mail som väntar på att få bli skickat till allmänna reklamationsbyrån.
Sensmoralen? Tjafsa med Datorbutiken och beblanda dig inte med Hercules. Vid det här laget har du väl redan tagit hand om saken, men vem vet. Tog mig två månader innan jag fick tummen ur.