JAIL-TOWER (Nytt project) Massor av bilder

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skyblue
Ursäkta detta är förmodligen ganska off topic, vart får man tag i de där plattorna med hål i som fläktkontrollern är lödd på?

Veroboard tror jag att det heter om vi tänker på samma sak, finns på Kjell & CO och ClasOhlsson för att nämna några, kolla på deras elektronik sidor!

Permalänk

Kjell & CO har garanterat dom plattorna och även elfa

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatZiie
Schema till den ? :D, och vart du köpt material ^^. (här är vi lata) vill gärna ha en rheobus fläktkontroll, men jag har inte hittar ingen nån nu för tiden och dom som fanns förr va så dyra roligare ätt hgöra själv =)...

http://www.clarre.com/fanreg.htm

Permalänk

Har pillat lite med ett hårdiskrack,så här blev det (För 6st diskar)

Började med att borra upp för skruvhålen till diskarna

sedan var det ju bara att sätta ihop den,som ni ser så blev det lite fult att se det röda på sidorna,det löser jag på bilderna längre ner

helhets bild

Tänkte att det skulle skramla lite om plåten,så satte jag ditt en tunn gummimatta(Ligger under trägolven vi lägger på jobbet,för att dämpa ljudet av steg när man går på golvet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Smart lösning iaf

Visa signatur
Permalänk
Medlem

frågan lyder dock varför göra ett hdd-rack med hdd så nära varan när du har ett gigantiskt chassi?

Skulle kört med typ 1.5cm mellanrum och göra ett fett rack med ett VVS rör som leder till ett utblås eller ev koppla hiop det med radiatorns utblås

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
frågan lyder dock varför göra ett hdd-rack med hdd så nära varan när du har ett gigantiskt chassi?

Skulle kört med typ 1.5cm mellanrum och göra ett fett rack med ett VVS rör som leder till ett utblås eller ev koppla hiop det med radiatorns utblås

ja det är oxå en ide, har 1 cm nu mellan hårdiskarna.Tyckte det räckte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

har följt detta bygge ett tag och det blir bättre å bättre...kul...

e det don för person du går efter kanske?? =D

Permalänk
Medlem

Fittnice om en säjer tror du att du verkligen får plats med alla komponenter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamstah
Fittnice om en säjer tror du att du verkligen får plats med alla komponenter

ha ha ha nej jag funderar på att bygga ut;)

Nä allvarligt så räcker det gott å väl,om man säger så:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hehe nice liten ugn

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0nsl
Hehe nice liten ugn

-k0nsl

Vet inte hur din ugn ser ut:confused:eftersom du får detta till en ugn

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lyssnate på honom... detta e det tuffaste fängelse-dator-låda jag nånsin sett! (Även kanske det ända jag sett men ändå.. )

Visa signatur

I wrote this!

Permalänk

Idag har jag börjat att klä den invändigt med en tunn grå dämpmatta(byggmatrial).Här har ni lite av resultatet.Men som sagt så är detta bara ett smakprov,då det inte är klart på en stund

Alla hörn å kanter m.m ska finputsas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt! Men distansen från taket till moderkorts plattan kunde du också ha täckt in med ljuddämpningsmaterialet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av o0ski
Snyggt! Men distansen från taket till moderkorts plattan kunde du också ha täckt in med ljuddämpningsmaterialet

Som jag skrev så är det inte färdigt:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du och Dark_Luna kan väl komma hem till mig och bygga något snyggt ^^ Ni är grymma!

Visa signatur

[Core2Duo E6600][Corsair XMS2 6400 2GB][Asus P5B WiFi-AP][Asus ATI Radeon X1950XT]

Permalänk
Medlem

Förstod de inte riktigt.. Men du ksulle använda den dämpmattan?? Jag hade nog kört på en tjockare.. Men de blev iaf skit snyggt när du klädde den... Keep up

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk

ja fast jag fick den här mattan utav en golvläggare på jobbet,så jag tänkte måste testa å se hur det blir.Tycker nog inte att det blev så dumt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

fan så nice...kul med folk som lägger ner sin skäl i det dom gör :9

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
fan så nice...kul med folk som lägger ner sin skäl i det dom gör :9

Ja jag försöker ialf,tycker att det är askul att bygga.Och framför allt inte bygga som andra:)

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

personligen tycker jag de e lite lätt overkill stort chassi..
Har du verkligen plats för den?, Själv skulle jag aldrig ha det

Visa signatur

modda själv e respekt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gman
personligen tycker jag de e lite lätt overkill stort chassi..
Har du verkligen plats för den?, Själv skulle jag aldrig ha det

Lite overkill har aldrig skadat någon

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet

Permalänk

När jag satt där å limmade mattan i chassit,så fick jag se en bild framför mig som jag sett engång tidigare,men jag kan inte komma på var.Det var målat svart i alla skarvar innehörn vinklar och vrår.Så mycket riktigt så kunnde inte jag hålla mig,utan tog fram pensel å färg.Här är ett smakprov.

Det var skit svårt att ta kort så att det ser bra ut.Det ser mycket bättre ut i verkligheten:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt!! men hur orkar du? snacka om tålamod!

Visa signatur

I wrote this!

Permalänk
Medlem

NICE!

Visa signatur

[CPU] P4 2.8 @ 3.1 ghz [Minne] 512ddr [MOBO] P4P800-E Deluxe [G-Kort] Geforce FX 5200 [HDD] HDD 2st 120 gb, 1st 200 gb.

Permalänk
Medlem

Viper84, tror faktiskt att han riktigt brinner för det han gör och då är det inte så svårt att orka. Han ser ju inte en liten sak komma fram under en längre peroid utan han ser ett helt fängelse skapas och de byggs inte på ett dygn

Permalänk

bygger du en pizza ugn??

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk
Medlem

Wooohm vad säger man, mållös!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av <==Ic3==>oscar
bygger du en pizza ugn??

Sök en optiker snarast...

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10