JAIL-TOWER (Nytt project) Massor av bilder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamstah
Viper84, tror faktiskt att han riktigt brinner för det han gör och då är det inte så svårt att orka. Han ser ju inte en liten sak komma fram under en längre peroid utan han ser ett helt fängelse skapas och de byggs inte på ett dygn

hehe... så sant så sant, men jag är fortfarande imponerad av att han orkar sitta och måla alla kanter och skarvar!

Jag personligen hade blitt tokig, slängt iväg färgburken, stampat på den och kalla den: Förbannade Compaq! men det kanske bare e jag....

Visa signatur

I wrote this!

Permalänk

Inte varje dag man plöjer igenom en tråd på 33 sidor
Gj!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viper84
hehe... så sant så sant, men jag är fortfarande imponerad av att han orkar sitta och måla alla kanter och skarvar!

Jag personligen hade blitt tokig, slängt iväg färgburken, stampat på den och kalla den: Förbannade Compaq! men det kanske bare e jag....

Ja det tar sin lilla tid å måla,fast det är rätt roande ändå:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mer bilder!! Vi är bildtokiga, man blir grymt engagerad..ska nog börja skissa på ett eget chassi...det är pengar som tryter för mig...men vi får väl se. Kanske moddar krysslådan först..sen datorn.

Men, som sagt, mer bilder!

Visa signatur

[Core2Duo E6600][Corsair XMS2 6400 2GB][Asus P5B WiFi-AP][Asus ATI Radeon X1950XT]

Permalänk

Är det nån som vet vart man kan köpa svarta molex kontakter även vinklade svarta molex

elitemodd

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Är det nån som vet vart man kan köpa svarta molex kontakter även vinklade svarta molex

elitemodd

Varför ska du köpa svarta när du redan har färgburken framme?
Jag målade mina kontakter med spritpenna, ser skitbra ut!
Annars finns det molexar på ELFA, men jag vet inte om de har svarta...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snus
Varför ska du köpa svarta när du redan har färgburken framme?
Jag målade mina kontakter med spritpenna, ser skitbra ut!
Annars finns det molexar på ELFA, men jag vet inte om de har svarta...

japp testade det skall torka tills i morgon,får se om det håller:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

annars har väll dustin? Kan tyvärr inte kolla de själv..

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja jag försöker ialf,tycker att det är askul att bygga.Och framför allt inte bygga som andra:)

Tycker det är Underbart att du bygger som du själv vill, hur skulle det se ut om alla byggde likadant? dessutom Stor = bra slår aldrig fel! jag ska byta upp mig från miditower till server / fulltower till helgen som kommer stort ska de va! Glad Fortsättning på byggandet!

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Detta blir så jäkla coolt, kul när folk kör sitt eget race

Sen till er som undrar hur han har tåladmod etc. så finns det ett bra citat:
"Rom byggdes inte på en dag"
Slut på citat.

Lycka till Elitemodd

Permalänk

Tja på er!

Satt å tänkte på hur fult det skulle bli med dvdromen i orginalutförande.så jag steeltade (stavning?)den lite.Här är resultatet Skall bara finjusteras lite(skruva in skruvarna):)

tog en bit massonit skiva .ni ser det lilla hålet,där petar man med nåt så åker luckan upp

Tog på lite latex

Och på med sand

Målade den med fogfärgen

Skitade ner den

Dvd på plats

Luckan sitter på plats

Dvd luckan utdragen

så allt klart,blev hyffsat:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

blev juh riktigt bra de där...

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Blev ju riktigt snyggt det där

Visa signatur

"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his"

// General George S. Patton

Permalänk
Medlem

DVD:n blev mycket bra, men jag tycker fortfarande att du borde "stealtha" rattarna på något sätt

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Overkill
DVD:n blev mycket bra, men jag tycker fortfarande att du borde "stealtha" rattarna på något sätt

japp skall göra det när jag kommer på nå bra!:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Shit vilken modd! Eller kan man kalla det modd längre ens? Du har ju typ byggt allt själv Grymt bra gjort iaf!

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

japp skall göra det när jag kommer på nå bra!:)

Latex + sand?

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erkaa^
Latex + sand?

har tänkt på det:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Helcoolt!
Kommer du åt knappen för DVD:n med fingret eller måste du peta med något ting? För annars kan du ju fixa någon snygg sak som man petar med (vet inte vad dock)..:D

Visa signatur

[Core2Duo E6600][Corsair XMS2 6400 2GB][Asus P5B WiFi-AP][Asus ATI Radeon X1950XT]

Permalänk

Nu har det hänt en olycka i chassit:(

Visa signatur
Permalänk
Medlem

VA?!?!?!??!?!

Förklara.

Visa signatur

Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk

FAAAAn satt å måla i lungnan ro,plötsligt kommer katten och välter färgburken, så den rinner ut i chassit:( .

Nu måste jag måla hela chassit svart invändigt,men bilder är tagen i ren ilska därav dålig kvalite.

Fast nu när jag tittar på det så kommer nog det att se bra ut även med helsvart invändigt:)

Fast lite lessen är jag!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

måste tacka katten, gillade inte de svarta kanterna du målade, du kan väl tacka från mig? fast de e klart, för din skulle så ere jäkligt synd, men man kan ju inte vara arga på de allt för länge eller hur ?

Visa signatur

/car2ns

Permalänk

nä det kan man inte,vet inte men jag börjar att gilla hel svart mer å mer

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

nä det kan man inte,vet inte men jag börjar att gilla hel svart mer å mer

bra för det gör jag med

men eru inne på slutspurten nu eller gjorde katten att slutet känns långt borta?

Visa signatur

/car2ns

Permalänk

nä då det börjar att närma sig slutet fast det finns kvar att göra.lite små pyssel

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ska du måla dämpmattorna osså då?? Dom funkar väll inte lika bra då??

Visa signatur

Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggge
Ska du måla dämpmattorna osså då?? Dom funkar väll inte lika bra då??

de va ju de som blev offer för terrorkattacken... han blev tvungen att göra det,

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Då funkar dom väll inte längre?

Visa signatur

Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Osis Tror att det hade blivit snyggt med konturer, men man kan aldrig komma ifrån att svart är snyggt

Jaja...synd att katten är svart..annars kunde du ha målat den med..som straff..

(nej..katter är mysiga ..har själv 3st vi ska inte vara dumma med dem)...

Visa signatur