JAIL-TOWER (Nytt project) Massor av bilder

Permalänk
Medlem

Vad händer?

Visa signatur

Core i7 6700K @4.2ghz - Corsair Vengeance LED 3400mhz @3700mhz 32gb - Asus P170-Pro - Asus GTX1070 STRIX - Corsair MP500 128gb M2 - 2xCorsair Force 200 256gb ssd - Corsair Obsidian 750D - Corsair RM1000i - Corsair H115i

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liten Amatör!
Vad händer?

jaha vad menar du nu då:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

galet!

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd

jaha vad menar du nu då:)

Jag menar: Inga bilder?! :'(

Visa signatur

Core i7 6700K @4.2ghz - Corsair Vengeance LED 3400mhz @3700mhz 32gb - Asus P170-Pro - Asus GTX1070 STRIX - Corsair MP500 128gb M2 - 2xCorsair Force 200 256gb ssd - Corsair Obsidian 750D - Corsair RM1000i - Corsair H115i

Permalänk

Vindbryggor framför optiska enheterna?

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk

Har inte fått så mycket gjort nu i veckan ,men har testat radiatorerna,så att dom inte läcker

Så har jag förstärkt ställningen lite.Den skall kläs in å lackas med stenfärg

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det coolaste med denna modd skulle vara när du åker på dreamhack och rullar in detta "monster" och sätter dig brevid gänger med reidmax chassin.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Jag kan säga att detta e det häftigaste bygget här på Svec! Inget för mig iallafall... E på LAN en del... Har du kollar vikten nu?

//Liten AmatöR!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liten Amatör!
Jag kan säga att detta e det häftigaste bygget här på Svec! Inget för mig iallafall... E på LAN en del... Har du kollar vikten nu?

//Liten AmatöR!

Nej vikten är inte kollad,men vi säger så här.

Vattentanken ca 30 kilo med vatten i
chassit ca 30kilo
övrigt 5 kilo

Ungeför 70 kilo skulle jag tippa på:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

åherregud! Fy f*n va häftigt! Men du... fixa lite bilder på katten! Vi vill se mer av han/hon oxå!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Ber om ursäkt ifall du redan nämnt detta, men vad är det för radiatorer? De ser rätt muskulösa ut.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Ber om ursäkt ifall du redan nämnt detta, men vad är det för radiatorer? De ser rätt muskulösa ut.

har suttit i en volvo 240 (Värmepaket brukar det kallas)

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

har suttit i en volvo 240 (Värmepaket brukar det kallas)

Ah! Ska bli intressant och se vilka temps du får.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Ett tips nu när du ändå har pumpen utanvför chassit är att limma impellern då den annars kommer att lossna från axeln efter någon månad och skramla satan. Har det problemet nu :(.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=20119...
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=35654...
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=24045...

Visa signatur

P4 2.8GHz @ 3.5GHz C1 | 512MB Corsair XMS3500 DDR | Abit IT7 Max2 V.2 | Hightech Radeon 9700 Pro @ 415/362 | Dual 19" TFT | 0.8TB S-ATA-converted 8MB cache | Addtronics 7896A | 600W PSU [2*300W] | Eheim 1048 | Maze 3 | AC Twinplex | DD Heatercore | 3dmark 03 - ~6000p and climbing | 3dmark 2001 SE - ~20000p and climbing

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KNAS
Ett tips nu när du ändå har pumpen utanvför chassit är att limma impellern då den annars kommer att lossna från axeln efter någon månad och skramla satan. Har det problemet nu :(.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=20119...
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=35654...
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=24045...

Nä jag ska inte ha pumpen på utsidan,den ska vara dränkt i akvariumet(Tanken)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kanske du nämt det men vad är det för pump?

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk

Svar på Erkaa^ fråga (ovanför)

Ska ha 2st 1st 1048 och en 1250.Hade tänkt att kyla cpu å nordbrygga med 1250 .1048 till grafikkort å ev hårdiskkylning.Inget är bestämmt än

Har satt på sidorna idag,jag är lite klyven på vad jag ska klä den med(tegel uteslutet)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du skulle kunna "klä" den i sådant där murbruk man brukar se på skolor och husgrunder.
Ser ut som den är full med grus (vilket den antagligen är) och målad ibland målad. Murbruket blir spretigt och tufft. Passar nog bra på ditt chassi. Om du fattar vad jag menar för murbruk.

Edit: Du kanske kan såga upp ett hål o bygga ett litet krypin för din söta katt?

Visa signatur

Ryckiga John hade spasmer i hela kroppen och rörde sig därför ytterst egendomligt

Permalänk
Proffsmoddare

Elitemodd youve got privvmess!

Förbaskat coolt bygge btw

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Hur skulle det vara med en ljudanläggning med några justa inbyggda högtalare i underredet? Bara en idé. Det är ju gott om space att utnyttja.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk

cement att klä botten med? blir en stabil grund iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

/../
Har satt på sidorna idag,jag är lite klyven på vad jag ska klä den med(tegel uteslutet)
/../

Zebratyg?

Visa signatur

O.C., OTH, Lost, Prison Break, PMR, PMRUK, Supernatural, Surface, Invasion, Joey. Känns som om jag glömt något.

Permalänk
Medlem

Foga den...

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Förbannat smart att använda dom där byggplattorna som diskhållare

Visa signatur

K#

Permalänk

Något förbannat coolt hade varit om du hade investerat i någon form utav bra ljudsystem och byggt in det i stativet till bjässen.

//FotoBullen

Visa signatur

"My girlfriend always laughs during sex - no matter what she's reading." - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Oj! Wow! Elite!

Jag har suttit och tokläst hela 29 sidor underbar moddning (bygge).
Har kommit fram till att det här är helt underbart. Grymt kul, man blir inspirerad.
Några synpunkter/frågor bara.

1. Hur ska du göra med insidan? Ska den vara i trä eller ska du klä/lacka den med något läckert?

2. När kommer bilden på dig och lådan?? Villse det (kan ha varit en ev de bilder osm inte funkar)

3. Jag giller den "osmutsiga" färgen bättre då den här glänser lite för mycket, men som du skrev så gör kameran sitt. Anledningen är att gallren passade bättre tilld en gamla färgen. Finns det möjlighet att du kan smutsa ner dem med lite mörkare färg än det är nu. De ser lite för torra ut jämfört med chassit som ser fuktigt ut.

4. Fick du tag i en busslast av det röda plexit eller? Trodde att det skulle räcka till en lucka, sen sitter du och vräcker ut röd plexi överallt - me like!

5. VARFÖR %/(¤)%I?"¤#%"`?P%`"¤ Slänger eller skrotar du chassin??? Du kan ju få en förmögenhet för dem. Jag lovar. Finns många som är sugna på att köpa dina byggen.

K33P UP TH3 G00D W0RK 1337!

Hehe..du är elite!

EDIT: Har kollat dina gamla chassin...du har alltid med en ELITE-skylt..var kommer den in på det här bygget??

Sen bör du klä underredet med något som får den att se ut som en sten. Fast högtalare under ahde också varit coolt.

Visa signatur

[Core2Duo E6600][Corsair XMS2 6400 2GB][Asus P5B WiFi-AP][Asus ATI Radeon X1950XT]

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av X-treme Speed
[B]Oj! Wow! Elite!
1. Hur ska du göra med insidan? Ska den vara i trä eller ska du klä/lacka den med något läckert?

hmm det blir nån form av ljudisolering.

2. När kommer bilden på dig och lådan?? Villse det (kan ha varit en ev de bilder osm inte
funkar)

Hmm det hade jag glömt bort

4. Fick du tag i en busslast av det röda plexit eller? Trodde att det skulle räcka till en lucka, sen sitter du och vräcker ut röd plexi överallt - me like!

Nästan nej biten var väl ca 2*1m

5. VARFÖR %/(¤)%I?"¤#%"`?P%`"¤ Slänger eller skrotar du chassin??? Du kan ju få en förmögenhet för dem. Jag lovar. Finns många som är sugna på att köpa dina byggen.

vet inte,nån har jag ju sålt

EDIT: Har kollat dina gamla chassin...du har alltid med en ELITE-skylt..var kommer den in på det här bygget??

Nej,inte detta chassit(Fast man vet aldrig)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Låter fint. Angående dunderklumpen under fängelset..

Du borde fixa så att det ser lika realistiskt ut som fängelset. Kankse ett berg, en stenbit eller varför inte gångar som fångar grävt för att ta sig ut.

http://www.guru-international.com/gray_monk/Photos/2004-02-18...

Eller så gör du en förvaringsbox av den. Där du kan ha katten, verktyg, en skärm, din farmor och några högtalare.

Visa signatur

[Core2Duo E6600][Corsair XMS2 6400 2GB][Asus P5B WiFi-AP][Asus ATI Radeon X1950XT]

Permalänk

tja

Var på classes idag å köpte lite grejer till burken

Köpte en bit plåt som skall sitta som en lucka till cdenheterna

Har även köpt handtag

Den hällde jag vinäger och salt på.Har lagt den på balkongen för att få lite rost på den

Detta är resultatet efer 1 timme (både fram och baksidan)

Visa signatur
Permalänk

ett grymt snyggt bygge jag personligen gillar inte stora saker (kan bero på vad som fins där nere *hrmm*) men annars ska det bli kul å se hur du fixar det med hdd kylningen

Visa signatur

Hevy metal Rocks!!!