JAIL-TOWER (Nytt project) Massor av bilder

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjAlbert
Nej herr Elite , nu jag se lite eldragning , det är _igentligen_ det jag är intreserad av , men det här cassit , lr ska ja säga Fängelset , kommer att bli succse , KTGWU : Keep The Good Work Up

Det kommer om ett tag:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så ska det låta ! Det är musik i en galen moddares öron.

Frästen , vad ska denna skpelse käna dig med ? Server? Workstation? Tittobjekt?

Permalänk

nja workstation tittobject möbel:)

nja jag vet faktiskt inte tycker det är kul att bygga,sen får man se:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Okej , jaja , ja ska iaf försöka få fason på mitt serverchassi när jag har råd,tid o ork.

Permalänk

Så nu har vi lödat klart kontrollen.Tack till Dark_Luna för löd hjälpen:)

Andvänder vita dioder

Så nu är den på plats,skall fixas till lite runt kanterna

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Grymt!
Hur mycke tar dark luna för att pilla ihop en sådan då?

Visa signatur
Permalänk

fin fint!

räckte belysningen?

Permalänk

Nu har jag satt fast den ordentligt å putsat in den,den skall målas i morgon

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Helt grymt!

Visa signatur

[Core2Duo E6600][Corsair XMS2 6400 2GB][Asus P5B WiFi-AP][Asus ATI Radeon X1950XT]

Permalänk
Medlem

hur många kilo fog har du gjort av med? tycker fogen finns överallt

grymmt snyggt bygge i alla fall

Visa signatur

A64 3200+ LBBLE 0518APDW| DFI Lanparty UT Ultra-D| X800 GTO @ X800XT PE | Corsair TWINX1024-XL rev 1.2| Hiper Type R 480 W| Thermaltake Tsunami Dream|

Permalänk

ja du det är en del, fogmatrial för ca 700:-

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ooohh! snitzigt!

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk

Har satt in min kortläsare nu,skall sotas ner i morgon

den här bilden blev lite suddig (sorry)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är djupt imponerad av ditt bygge! Det har även satt igång en liten byggar karusell här hemma!

Visa signatur

I wrote this!

Permalänk
Medlem

Kortläsaren lyckades du bygga in bra! Däremot tror jag de fyra plastrattarna kommer se lite för plastiga ut när du fått på de rostiga luckorna på CD-spelaren. Finns det ingen möjlighet att byta dessa till mässing- eller kopparknoppar? Det borde ju gå att svarva till något själv och bara borra upp ett hål som passar på pottens axel?

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet

Permalänk
Medlem

Kapa skallen, bora hål och limma fast som ratt.

Visa signatur

P4 2.8GHz @ 3.5GHz C1 | 512MB Corsair XMS3500 DDR | Abit IT7 Max2 V.2 | Hightech Radeon 9700 Pro @ 415/362 | Dual 19" TFT | 0.8TB S-ATA-converted 8MB cache | Addtronics 7896A | 600W PSU [2*300W] | Eheim 1048 | Maze 3 | AC Twinplex | DD Heatercore | 3dmark 03 - ~6000p and climbing | 3dmark 2001 SE - ~20000p and climbing

Permalänk
Medlem
Citat:

Schema till den ? :D, och vart du köpt material ^^. (här är vi lata) vill gärna ha en rheobus fläktkontroll, men jag har inte hittar ingen nån nu för tiden och dom som fanns förr va så dyra roligare ätt hgöra själv =)...

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk

hej

Nu har jag varit iväg och bockat på jobbet.Dels en skärmvägg till tftskärmen dels en ny radiatorlåda.Här är lite bilder:)

Skärmvägg till tft´n

Här har jag limmat dit fästerna

nu till radiatorlådan(det skall sitta svarta lister runt fläkthålen)

Det var allt för denna gången:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Stiligt!

Visa signatur

[Core2Duo E6600][Corsair XMS2 6400 2GB][Asus P5B WiFi-AP][Asus ATI Radeon X1950XT]

Permalänk

Personligen hatar jag sånna här byggen ! Men detta var nått annorlunda ... smaken är som baken ! hehe ! lycka till med bygget l337-Modd ! ! !

Permalänk

Radiatorlådan ser ut att låta väldigt mycket! 4 fläktar

Permalänk
Inaktiv

Älskar radiator lösningen!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chrille112

Varför skulle den det,4st papst fläktar med fläktkontroller.Då låter dom inte mycket.Och om dom skulle göra det är det inget jag stör mig på!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chrille112

det låter inte fyra ggr mer bara för man har fyra fläktar. Snarare mindre då man kan köra dem långsammare.

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet

Permalänk

Jag tror att du kommer att slutföra detta projekt och inte sälja det. Alla andra projekt har du inte visat bilder på hårdvaran före du har slutfört dem Snyggt jobbat iaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StålLången
Jag tror att du kommer att slutföra detta projekt och inte sälja det. Alla andra projekt har du inte visat bilder på hårdvaran före du har slutfört dem Snyggt jobbat iaf

Det beror lite på att jag lixsom inte har det senaste hela tiden,det blir ju rätt dyrt om man skall köpa ny hårdvara till alla byggen:) Fast man vet ju alldrig,denna gången är jag kluven funderar på att köpa amd 64 system:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

stilig plåt låda

Rekomenderar amd 64 system "äger"

Kör på vi vill ha mer bilder

Visa signatur

Intel core 2 duo e6850 @ 4448Mhz, Asus P5E3 WS PRO, Corsair TWIN3X 1600MHz, XFX GeForce 8800GTX

Permalänk

Idag så pillade jag lite med radiatorlådan

Har satt ditt 2 gångjärn så man kan böja ner den vid städning m.m

Satte dit ett stopp(så att radiatorerna ligger på plats.+ målade den grå

Den sitter på plats i chassit

Här sitter skärmväggen framför tft skärmen

Ursäkta den suddiga bilden.Så här ser det ut på sidan (allt är inte klart invändigt)

Visa signatur
Permalänk

Blev faktiskt löjligt ursnyggt med den nya radiatorlådan
Verkligen ett totallyft för ett redan utsökt chassi

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

Ursäkta detta är förmodligen ganska off topic, vart får man tag i de där plattorna med hål i som fläktkontrollern är lödd på?