Permalänk
Medlem

Dell är Skrattretande (BILD)

Om detta bryter mot uppehovslagen får nån moderator ta bort det

jag såg denna annons i en tidnig som jag fick på posten idag och det jag kan säga är att dell ljuger och lurar sina kunder

grafikkortet är typ det sämsta man kan hitta idag och ljudkortet lär också vara kasst desutom är 512 ram alldeles för lite för dagens spel

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Medlem

Läste en tråd om Onoff som också hade grymspel dator med ett X300 kort. Världen verkar inte bättre än så :/

Permalänk
Hedersmedlem

Men det är ju en Intel Pentium 4 med HT-teknologi!

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Men det är ju en Intel Pentium 4 med HT-teknologi!

AMD 64 är mycket bättre när det gäller spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fear_samuraitor
AMD 64 är mycket bättre när det gäller spel

Nää! har du inte sett på TV? Dell har ju P4 HT processorer! De måste vara bäst!

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fear_samuraitor
AMD 64 är mycket bättre när det gäller spel

ironi!

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Avstängd

Ja, i deras värld. Lek & Lär, de tror säkert att man kan lira alla spel på alla datorer. (Det gör mina föräldrar) När jag ville köpa min dator som jag har nu, så sa de att jag kunde lira på våran P3 500 Mhz, nix. Icke. Efter lite tjat blev det nytt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Nää! har du inte sett på TV? Dell har ju P4 HT processorer! De måste vara bäst!

Plus att den levereras med dubbelt minne, dvs 512Mb

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

Har läst det med.
Reagera lika dant

Visa signatur

Processor: AMD 64 3000+ Minne: Twinmos 1024 mb Pc 32000 Moderkort: Abit V8-3rd Eye Grafikkort: 9800 pro. Den gör 100 fps konstant i cs 1.6 och cirka 60-130 i source

Permalänk
Medlem

Bästa resultatet med ett X300 på orben i 3dmark01 är 16216p & i 3dmark03 är det 4493p...
Så ett SE kort ger förstås sämre prestanda... med det är inget som är unikt för DELL direkt... men men med mördande reklam går allt att sälja.

Men vad jag förstår så ger intergrerade ljudkort i dag bra ljud... så den biten förstår jag inte vad problemet är eller att det inte skulle gå att spela med en 3Ghz P4:a?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Ingår skärm i det där erbjudandet? I så fall är det ju inte alls en dålig dator om man ser till priset på 6206 kr men det är ju definitivt ingen "fantastisk speldator".

Visa signatur

Supportens värsta mardröm | Programmerare eller seriemördare?
MSI Neo2 Platinum | AMD 3500+ 90nm | 1GB Corsair VS | Seagate 120GB | EVGA 7800GS 256MB AGP

Permalänk
Medlem

Vadå den är ju till för familjer som spelar sims2

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För det priset så kan man väl inte förvänta sig bättre lr?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Tur att man står på andra sidan och inte är den som bli lurad. Eller just det, det har inget med tur att göra.

Permalänk
Medlem

Du, det är billigt....
Dell har montering...
Fick inte ihop det under 7000, moderkortet är bra och dyrt, billigaste med den kretsen kostar 1400....

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=127439

Permalänk
Medlem

Re: Dell är Skrattretande (BILD)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av johan866
Om detta bryter mot uppehovslagen får nån moderator ta bort det

jag såg denna annons i en tidnig som jag fick på posten idag och det jag kan säga är att dell ljuger och lurar sina kunder

grafikkortet är typ det sämsta man kan hitta idag och ljudkortet lär också vara kasst desutom är 512 ram alldeles för lite för dagens spel

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/dell.JPG

Alla spelar inte Doom 3...

Citat:

Ja, i deras värld. Lek & Lär, de tror säkert att man kan lira alla spel på alla datorer. (Det gör mina föräldrar) När jag ville köpa min dator som jag har nu, så sa de att jag kunde lira på våran P3 500 Mhz, nix. Icke. Efter lite tjat blev det nytt.

Hur gammal är du?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

tje! 1...2...3 fingjaj hehe

Datorn är inte dålig för de priset, såg just att DDR2 basen är en aning dyrare osså... Minnena är PC4200 och kostar därefter...

Permalänk
Medlem

aac_ripper:Hur gammal är du? Med fantastisk speldator borde det gå spela Doom3...
Det är fel ledande marknadsföring att lura dom som vet inte bättre.

Även Dell har bra speldator (xps eller nåt liknande heter serien) men dom kostar för mycket (imho) till vad dom leverar.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

Beror på vad de menar med "fantastisk speldator " .. Den kan ju va super bra för spel som är 3 år. Så de gör ju inget marknadsförningsfel. De lurar ju inte konsumenterna dvs.

Fast det är kanske inte så smart att "lura" kunderna att tro att du kan spela dagen spel hur bra som helst. Bör vara nackdel när kunderna som har haft en dell köper en ny burk! Då väljer de nog inte dell kan jag tänka mig :D..

Jag har haft en DELL i mitt liv oxå ... Fan vad den sög kan jag säga! Inte i början men efter 3 månader .. Den kostade mig fan 30 kkr fast då var skärm med i det då ! Det roliga är att jag har inte något kvar från den datorn mer än skärmen. Det var bara 4 år sedan jag köpte den eller något sådant ...

Dell är inte ekonomiska i långa loppet i alla fall... Inte när man vill återanvända bra saker. Fast de kanske har blivit bättre ?

// Frenell

Visa signatur

Spelburk: Cpu: A64 FX 55 |--| DFI NF4 SLI-DR|--| Gpu: EAX800XT-P/2DHTV/256MB PCI-E |--| Kylning: DD - H20 |--| Minne:PC4000 BallistiX Tracer 1024 x 2 |--|Server: Cpu: 2.8 Prescott |--| Minne: Ocz 1024 rev 2|--| Space: 1.5 TB |--| OP : Linux |--|
Kolla in Galleri för bilder på burkarna..

Permalänk
Hedersmedlem

Dell är väldigt bra, men man måste verkligen veta vad man köper - annars är det lätt att köpa "fel". Ett 6800U kostar väl 2000kr extra till den datorn, och då ha man ju imo en väldigt bra speldator för 8000kr inkl. moms och frakt samt färdigbyggd med en Windows XP licens.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

Dell verkar dessutom ha börjat göra väldigt bra TFT-skärmar.

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffejalle
Dell verkar dessutom ha börjat göra väldigt bra TFT-skärmar.

Det är Samsung som gör DELL:s TFT-skärmar, åtminstone var det så för 2 år sedan.

Mvh Fredrik

Visa signatur

Mvh Fredrik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Dell är väldigt bra, men man måste verkligen veta vad man köper - annars är det lätt att köpa "fel". Ett 6800U kostar väl 2000kr extra till den datorn, och då ha man ju imo en väldigt bra speldator för 8000kr inkl. moms och frakt samt färdigbyggd med en Windows XP licens.

Du har rätt i vad du skriver. Men, DELL påstår i annonsen att det är en "Fantastisk Speldator" redan nu, vilket den inte alls är. Doom3 i lägsta upplösningen lowdetails, ger väll en fps på ca 25-30 max med det systemet....

Men, men det är inte första gången vi ser en sådan annons och garanterat inte den sissta.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Dells platta skärmar har (i alla fall jag sett) haft responstid på 25 ms, inte bra....
Du skall inte köpa en skärm med över 16 ms i svarstid till spel, helst 12 eller mindre....
Nu börjar de med 4 ms komma...

Permalänk
Medlem

Fy fan va glad jag är att jag inte fallit för Dell o andra 'märkesdatorer'. Jag gjorde det misstaget fyra år sedan då jag köpte en HP Pavilion för 25 tusen riksdaler, vilken idiot man känner sig som nu när man tänker efter lite! Tänk vad man kunde byggt ihop själv för dom pengarna. Det misstaget gör jag ALDRIG om igen + att det är mycket roligare att bygga en dator själv, på egen hand.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoClue
Hur gammal är du?

27 och jag tjatar inte på mamma och pappa när jag vill ha en ny dator.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoClue
Med fantastisk speldator borde det gå spela Doom3...

Allt är relativt. Det mest krävande jag spelar är Baldur's Gate II och då är ovanstående faktiskt en fantastisk speldator

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

visst det är en rejält dålig dator för dagens spel men dom som spelar dagens spel vet också att ovanstående dator inte pallar bättre än t.ex baldurs gate II.

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Dell är Skrattretande (BILD)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Alla spelar inte Doom 3...

Hur gammal är du?

Ja, men det där var ett bra tag sedan. Kan tilläga att sedan släppte det på gnället från deras sida. Bytte väl dator 3 gånger under ett år. Vilket är relativt bra. Fast min burk börjar bli gammal nu.
2600+ @ 3500+
1536MBram
9800 pro
120 GB
120 GB
120 GB
200 GB
Lite annat skräp, men jag spelar nästan ingenting så jag byter inte längre. Vill bara ha semesterfilmer på datorn, så det kommer några fler diskar.

Visa signatur
Permalänk

Ska man spela nåt sånär krävande spel ska man ge fan i "märkes"-datorer, har haft både dell och ibm och dom sög lika hårt båda två!
bättre o bygga själv så man kan lägga krutet där man vil ha det! så man vet vad man får...

Visa signatur

Dangolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren!